A német autógyártó most első alkalommal konkrétan beszél arról az időpontról, amikor az önműködő autó koncepciója valósággá válhat az utakon: "úgy gondoljuk, hogy a sorozatban gyártott, önműködő vezetési funkcióval ellátott autó műszakilag még ebben az évtizedben megvalósítható lesz "- jelentette ki Rupert Stadler az Audi AG igazgatótanácsának elnöke Münchenben.
Az Audi a las vegasi Fogyasztói Elektronikai Szalonon (CES) bemutatta, hogy egy önműködő jármű, hogyan tudja átvenni az irányítást a vezetőtől a közúti forgalomban. Most a törvényhozókon a sor, hogy megfogalmazzák az önműködő autóra vonatkozó, a felelősséget és kötelezettségeket szabályozó jogszabályokat. Rupert Stadler ugyanakkor továbbra is hajthatatlan egy dolgot illetően: "Az olyan progresszív márka számára, mint az Audi, a gépjármű vezetője mindig képes lesz maga eldönteni, hogy mikor igényeli ezt a segítséget." Az Audi AG igazgatótanácsának elnöke arról is meg van győződve, hogy a tisztán a járműhöz kötődő szolgáltatások felett álló, és azokon túl is mutató innovatív szolgáltatások a márka hozzáadott értékének fontos részét fogják képezni. "A holnap járműve nem csupán utasokat szállít, hanem információkat is"- hangsúlyozta Rupert Stadler a Handelsblatt konferenciáján tartott beszédében.
Tovább bővíti az Audi a vezetői segédrendszerek széles palettáját, így az érzékelő rendszerek mellett a jövőben növekvő hangsúlyt helyez arra is, hogy az autót és a vezetőjét, az internetet és az infrastruktúrát mintegy hálózattá fogja össze. Miután átfogó biztonsági és kényelmi funkciókat, illetve személyre szabott internet-szolgáltatásokat nyújt a vezető számára, az Audi már most vezető szerepet élvez a prémium szegmensben. Az "™Audi connect"™ testre szabott megoldásokkal szolgál a vezető számára, mely egy a cloud és back-end (tároló és háttérszolgáltatások) megoldások intelligens hálózatba kapcsolásának eredménye. Ide tartoznak a Google Earth és a Google Maps Street View képeivel folytatott navigációtól az "Audi Verkehrsinformationen online" szolgáltatásán át, az időjárási adatok, repülési és vasúti információkon keresztül egészen a közösségi oldalak, mint például a Facebook és a Twitter használata.
"Az Audi minden vonatkozásban a legnagyobb mobil kommunikációs eszköz" - tette hozzá Rupert Stadler az IT menedzserek konferenciáján. Az Audi elnöke elmondta azt is, hogy a gépjárművezetők által az autóban eltöltött idő egyre biztonságosabb, információdúsabb és hasznosabb lesz a tartalmas időtöltés szempontjából.
Az Audi a gépjárműveiben a hardvert, mint grafikai chipeket és a multimédiás egységeket a jármű fejlesztési ciklusától leválasztotta. Ez biztosítja, hogy a chipek és a multimédiás eszközök mindig lépést tudjanak tartani a gyorsan fejlődő elektronikai iparral.