DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

A Jaguar a 3-as BMW-re tör

Bár amióta a Tata átvette a Fordtól, a Jaguar szekere egyre jobban megy, még mindig törpének számít a márka a maga évi 60 ezres eladásaival. Kellene néhány elérhetőbb árú, népszerűbb modell, és úgy hallani, már döntöttek is egy középkategóriás Jaguar típuscsalád kifejlesztéséről. A kérdés csak az, hogy mennyi idő alatt sikerül piacra küldeni az újdonságokat, amelyek az Audi A4-es, a 3-as BMW és a Mercedes C osztály vetélytársai lehetnek.

Az új típuscsalád három modellből áll majd - alighanem egy szedánból, egy kombiból és egy hobbiterepjáróból - és mind a Jaguar PLA jelzésű alumínium padlólemezére épül majd. Az új Range Roverben már alkalmazott platform elég rugalmas hozzá, hogy hátsókerék-hajtású, közepes méretű autót építsenek köré. Emellett számos alkatrészt használhatnak az XF-ből és az XJ-ből is, így a fejlesztést viszonylag olcsón megúszhatja a Jaguar.

Utoljára a Ford-korszakban próbáltak olcsóbb Jaguart piacra dobni, de a Mondeo alapú, fronthajtású padlólemezre épített X-Type csúnya bukásnak bizonyult. Ezért részint a konzervatív formaterv, részint a szűkös helykínálat, részint az elsőkerék-hajtású alapoknak köszönhető unalmas dinamika okolható - az új, egyelőre névtelen modellcsaláddal azonban kiköszörülhetik a csorbát. Évi sok százezer darabos eladásokra persze aligha számíthatnak - az alumínium alapok miatt valószínűleg drágább is lesz, mint a német konkurensek - de a Jaguar eladásokat így is simán megháromszorozhatják az évtized végére.

A Jaguar márkaigazgatója, Adrian Hallmark szerint a lényeg az, hogy találjanak valamit, amiben a Jaguarok markánsan különböznek a konkurenciától. Azt azonban, hogy ez mi lesz - csúcstechnika, stílus, esetleg sportosság - még a brit gyártónál sem tudják.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: