Az új típuscsalád három modellből áll majd - alighanem egy szedánból, egy kombiból és egy hobbiterepjáróból - és mind a Jaguar PLA jelzésű alumínium padlólemezére épül majd. Az új Range Roverben már alkalmazott platform elég rugalmas hozzá, hogy hátsókerék-hajtású, közepes méretű autót építsenek köré. Emellett számos alkatrészt használhatnak az XF-ből és az XJ-ből is, így a fejlesztést viszonylag olcsón megúszhatja a Jaguar.
Utoljára a Ford-korszakban próbáltak olcsóbb Jaguart piacra dobni, de a Mondeo alapú, fronthajtású padlólemezre épített X-Type csúnya bukásnak bizonyult. Ezért részint a konzervatív formaterv, részint a szűkös helykínálat, részint az elsőkerék-hajtású alapoknak köszönhető unalmas dinamika okolható - az új, egyelőre névtelen modellcsaláddal azonban kiköszörülhetik a csorbát. Évi sok százezer darabos eladásokra persze aligha számíthatnak - az alumínium alapok miatt valószínűleg drágább is lesz, mint a német konkurensek - de a Jaguar eladásokat így is simán megháromszorozhatják az évtized végére.
A Jaguar márkaigazgatója, Adrian Hallmark szerint a lényeg az, hogy találjanak valamit, amiben a Jaguarok markánsan különböznek a konkurenciától. Azt azonban, hogy ez mi lesz - csúcstechnika, stílus, esetleg sportosság - még a brit gyártónál sem tudják.