Első blikkre meglepőnek tűnik, hogy pont a Carlsson fogott bele egy kőkemény, hegyiversenyekre szánt autó építésébe - őszintén szólva nem néznénk ki belőlük, hogy a kétes ízlésvilágú optikai tuningról hirtelen átnyergelnének a versenysportba. De amióta kínai kézbe kerültek, úgy tűnik, a pénz nem számít, és a hírverés céljára készülő autó építésével megbízhattak egy igazán profi céget.
Az SLK 340 a svájci Meisel Motorsportnál készül, akik a Merci építéséhez magukhoz vették azt a Martin Burmeistert, akinek Georg Plasa Judd-motoros BMW-jét is köszönhetjük. Ãgy aztán nem csoda, hogy a legfontosabb technikai megoldásokat átvették az utóbbi évek egyik legérdekesebb hegyi versenyekre készült autójából - az SLK-n szinte csak a kasztni más.
A 340-es számból már sejthetjük, hogy a motor 3,4 literes, de érdemes észrevenni, hogy a Judd szívó V8-asa nem kevesebb, mint 610 lóerőt tud, 430 Nm csúcsnyomaték mellett. Az erőátvitelt egy Hewland-féle transaxle-váltóra bízzák, a saját fejlesztésű futóművet KW rugóstagokkal kötik be a csőváz köré épített kasztniba. A versenykész autó mindössze 780 kilós, amivel a Pikes Peaken sem indulnak rossz eséllyel.
A hivatalos közlemény szerint idén csak európai versenyeken szeretnének indulni, hogy rendesen összeálljon az autó, de senki sem lepődne meg, ha nyáron mégis rajthoz állnának a híres coloradói hegyi felfutón. A tavaly végigaszfaltozott pálya ideális lehet a lapos Mercinek, csak a szívómotor jelent hátrányt a nagy magasságban ritkuló levegő miatt.