A méretes ötajtós kupé hajtásáról 412 kW (560 LE) teljesítményű 4.0 TFSI erőforrása gondoskodik, amely mindössze 3,9 másodperc alatt teszi lehetővé a 100 kilométer/óráig tartó sprintet, a végsebesség pedig kívánságra akár 305 kilométer/órára is emelhető. E kiemelkedő menetteljesítményei ellenére az Audi RS 7 Sportback átlagosan 9,8 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.
Esztétikus formavilág, innovatív technika és imponáló sportosság: az RS 7 Sportback az Audi nagyméretű, ötajtós kupémodelljeként számos erényt ötvöz egyetlen izgalmas személyiségbe. Erőteljes "szíve" 4.0 TFSI aggregátja, amellyel immár a highend-kategóriában is megjelenhet az Audi fejlett "downsizing" koncepciója. A V8-as Biturbo erőforrás 3.993 köbcentiméter összlökettérfogatából tiszteletet parancsoló, 412 kW (560 LE) teljesítményt produkál, amely az 5.700 és 6.700 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A 700 newtonméter maximális forgatónyomaték 1.750 és 5.500 percenkénti fordulat között jelenik meg a főtengelyen.
Mivel a pörgős karakterű, négyliteres motor a gázcsere- és áramlási veszteségek következetes mérséklése jegyében született, már viszonylag kis fordulatszámnál és közvetlen módon bocsátja rendelkezésre hatalmas erejét. Hengerfejei kipufogóoldalukkal befelé, illetve szívótraktusukkal kifelé fordítva helyezkednek el. Az akár 1,2 bar relatív töltőnyomással működő két Twinscroll turbófeltöltő töltőlevegő-hűtőjével együtt egyaránt a hengersorok közötti V-térben kapott helyet, rövidre fogott gázáramlási utakat, így rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosítva. Az RS-specifikus motorszabályozás és a messzemenőkig fojtásmentes szívórendszer szintén nagyban hozzájárul a Biturbo V8-as aggregát rendkívül dinamikus karakteréhez. Gombnyomásra és gázadásra a kipufogórendszer kapcsolható szelepei teszik még teltebbé a motor hangját, s extrafelszerelésként sportkipufogó-berendezés is szerepel a kínálatban.
Az RS 7 Sportback álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig alapkivitelben 250, az opcionális dinamika-csomag részeként 280, míg a "plus" dinamika-csomagban akár 305 kilométer/óra.
Az NEFZ menetcikluson azonban az A7 sorozat új csúcsmodellje átlagosan 9,8 liter benzinnel is megelégedett 100 kilométerre, a kiváló értékhez az automatikus motorleállítás és -indítás már szériafelszerelésként kínált rendszere (Start-Stop System) és az innovatív hőmenedzsmentje is nagyban hozzájárult.
Az új Audi RS 7 Sportback legkorszerűbb gazdaságosságnövelő technikája a "cylinder on demand" (COD) rendszere. E fejlett megoldás az alacsony és közepes terhelési tartományokban a szelepek elektromechanikus zárásával önműködően leállítja a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengert, a 4.0 TFSI így a következő dinamikus gázadásig négyhengeres erőforrásként üzemelhet. Továbbra is működő hengereiben a magasabb terhelési tartományokra tolódó munkapont eredményeképpen nagyobb hatásfokkal zajlik az égésfolyamat.
A nyolc- illetve négyhengeres üzem közötti váltások mindössze néhány századmásodperc alatt zajlanak, mégpedig olyan lágyan és dinamikusan, hogy valójában alig hallhatók és érzékelhetők. A motor négyhengeres üzemében fellépő fokozott rezgéseit - az Audi további high-end megoldásaként - a fáziseltolásos ellenlengések elvén működő, aktív motorfelfüggesztések egyenlítik ki. A COD rendszere hatékonyan, mintegy öt százalékkal, visszafogott tempóval autózva pedig akár tíz százalékkal is mérsékli a szabvány szerinti NEFZ-menetcikluson felvett benzinfogyasztást.
Az Audi RS 7 Sportback modellben a széria nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó is kifejezetten a sportos karakterhez illeszkedik. A vezető a "D" és "S" automata üzemmódok között választhat, illetve a kormánykerék kapcsolóbillentyűi vagy a speciális "RS" dizájn szerinti váltókar segítségével manuálisan is kapcsolhat. A tiptronic alsó fokozatait sportosan rövid áttételezés jellemzi, míg kimondottan hosszú nyolcadik fokozata az üzemanyag-takarékosságot szolgálja.
Az Audi RS 7 Sportback számára vonóerő-átadási képességei és biztonsága terén már alapkivitelben kínált quattro állandó összkerékhajtása biztosít döntő előnyt kétkerék-hajtású vetélytársaival szemben. A rendszer "szíve" megnövelt záró hatású, önzáró központi differenciálműve, amelynek optimális hőmérsékleti viszonyairól külön olajhűtő gondoskodik. Igény szerint igen széles tartományban változtatja a forgatónyomaték első és a hátsó kerekek közötti elosztásának arányát, amely alaphelyzetben 40:60 százalék arányú.
Intelligens szoftver-megoldásként a kanyarok menetdinamikai határtartományaiban a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás segíti a differenciálmű munkáját, mégpedig a csökkenő terhelésű kerekeken végzett enyhe fékezési beavatkozásokkal. Kívánságra változó áttételű kihajtása segítségével az Audi sport-differenciálműve osztja el fokozatmentesen a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.
Az új Audi RS 7 Sportback már alapkivitelében polírozott, 20 col peremátmérőjű, hét duplaküllős, kovácsolt alumínium keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról, de az ötajtós nagyteljesítményű kupé kívánságra háromféle kivitelben, 21 colos alumíniumöntvény tárcsákkal is rendelhető.
A méretes kerekek mögött erőteljes fékek rejtőznek. A négy belső szellőzésű féktárcsa egyaránt a csekély tömegű "wave" konstrukció szerint készül, átmérőjük elöl 390 milliméter. Az acél súrlódógyűrűket speciális távtartók kapcsolják az alumínium agyhoz, s feketére fényezett, hatdugattyús nyergekkel egészülnek ki, de extrafelszerelésként vörös féknyergek is rendelhetők. Kívánságra 420 milliméter átmérőjű, szénszál-erősítésű kerámia féktárcsák is kaphatók, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, s akár teljes egészében ki is kapcsolható.
A hangolásában a sportkupé dinamikus karakteréhez harmonikusan illeszkedő légrugózással az új RS 7 Sportback lengéskényelmét mindenkor sportos, ám kellően kényelmes tulajdonságok jellemzik. Az RS 7 "adaptive air suspension" rendszere 20 milliméterrel mélyebbre süllyeszti a karosszériát. A rendszer további szolgáltatásaként kínált adaptív csillapítás-szabályozás az útfelület állapotához, a pilóta személyes vezetési stílusához, illetve az "Audi drive select" menetdinamikai szabályzórendszer éppen igénybe vett üzemmódjához illeszkedve működik. Az "Audi drive select" segítségével a vezető több fokozatban a jármű számos főegységének működését befolyásolhatja igényei szerint.
Sportos "adaptive air suspension" légrugózásának még dinamikusabb alternatívájaként az Audi a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével kiegészített, még feszesebb hangolású "plus" sportfutóművét is kínálja. E konstrukció acélrugókat és három fokozatban állítható lengéscsillapítókat tartalmaz, amelyek egy központi szelepen keresztül olajvezetékekkel átlósan összekötve mérséklik jelentősen a karosszéria oldalirányú billenő mozgásait. További opció a fokozatmentesen változó rásegítéssel és áttétellel működő dinamikus kormányzás, amely az "Audi drive select" szabályozási körébe is bekapcsolható, s a széria elektromechanikus szervokormányhoz hasonlóan karakterisztikáját kifejezetten az RS 7 Sportback stílusához illesztették a tervezők.
Az Audi RS 7 Sportback karosszériaszerkezete mintegy 20 százalékban alumíniumból, s számos komponensében nagy- és különösen nagy szilárdságú acélfajtákból épül fel. Magas fokú szilárdsága nagyban hozzájárul az RS 7 Sportback rendkívül pontos irányíthatósági tulajdonságaihoz, egyben kiemelkedő kidolgozási minősége és a zavaró zajoktól mentes utastere alapjául is szolgál.
Az Audi RS 7 Sportback mindjárt az első pillantásra egyértelművé teszi alapvetően sportos karakterét, lendületes kupéformáit számos RS-specifikus részletmegoldás teszi még dinamikusabbá. Ezek között említhetők markáns lökhárítói, elejének fényes fekete méhsejt-mintás rácsozatai vagy éppen karosszériája matt alumínium díszítőelemei. Elektromos mozgatású légterelővel kiegészített farán méretes diffúzor-eleme, illetve kipufogórendszerének nagy ellipszis-keresztmetszetű végcsövei vonzzák a tekintetet.
Az új Audi RS 7 Sportback palettáján tíz külső szín sorakozik, köztük az új "Nardoszürke" és a matt "Daytonaszürke" exkluzív árnyalatával. A még egyénibb megjelenésről két - matt alumínium vagy szénszál-erősítésű műanyag - optikai csomag gondoskodhat, többek között az első központi légbeömlő nyílás "quattro" feliratai formájában. A szénszál-erősítésű műanyag optikai csomag, az első légterelő "splitter" eleme, illetve a hátsó diffúzor még markánsabb formát kap. További opcióként a külső visszapillantó tükrök szénszál-erősítésű műanyag háza, illetve a teljes LED-fényszórók szerepelnek, utóbbiak számára sötét tónusú betétjük kölcsönöz még egyedibb megjelenést.
Az új Audi RS 7 Sportback "cockpitja", külseje dinamikusan elegáns stílusának szerves folytatása. Körműszerei fekete számlapokon fehér feliratokkal és vörös mutatókkal jelennek meg, a fordulatszámmérőben plasztikus "RS 7" felirat szolgál további különlegességgel. A kulcs, az alul lapított karimával kiformált, háromküllős multifunkciós kormánykerék, a megvilágított küszöblécek, valamint az MMI- és a vezetőinformációs rendszer (FIS) kijelzői egyaránt "RS" feliratot hordoznak. A vezetőinformációs rendszer menüjében kapcsolásjelző hívhatja fel a figyelmet a fordulatszám-határ elérésére, az RS 7 specifikus vezetőinformációs rendszer funkcióit pedig a töltőnyomás és a kenőolaj-hőmérséklet megjelenítése, illetve köridő-mérő teszi teljessé.
Az utastér anyagai és színvilága tekintetében további eltérések figyelhetők meg. A lábtámaszok, a pedálok és az "MMI Navigation plus" navigációs rendszer "softkey" gombjai alumínium, míg a műszerfalból kiemelkedő monitor alatti dekorbetétek zongoralakk-fekete felületűek.
A dekorbetétek alapkivitelben szénszál-erősítésű műanyag kivitelűek, de négy további anyagfajta is választható. A mennyezetkárpit szériában fekete szövet, a további lehetőségeket itt a "Holdezüst" tónus és a fekete Alcantara képviseli. Mindezeken túl természetesen az Audi RS 7 Sportback számára is az "Audi exclusive" programja szolgál számos lehetőséggel az egyéni kialakításokra.
Az "RS" sportülések méretes oldalpárnákkal, integrált fejtámlákkal és "RS 7" feliratokkal alkotják a szériafelszereltséget, fekete Alcantara/bőr kombinációjú kárpitjukon az ülések középső sávját rombuszmintás steppelés díszíti. Az üléseket kívánságra fekete, vagy "Holdezüst", méhsejt-mintás steppelésű, igényes "Valcona" bőr is boríthatja. Extrafelszerelésként az Audi memóriafunkcióval kiegészített, elektromosan állítható komfortülésekkel is szolgál. A két hátsó egyes ülést határozott kontúrokkal kiformált felületek jellemzik, támlájuk lehajtásával az 535 literes csomagtér egészen 1.390 literig bővíthető.
Az új Audi RS 7 Sportback eleve igen gazdag szériafelszereltséggel érkezik, amelyben az említetteken túl "Xenon plus" fényszórók, gumiabroncs-nyomásellenőrző funkció, a "plus" parkolássegítő rendszer, háromzónás automatikus légkondicionáló berendezés, sebességtartó automatika és az "Audi sound system" audio-rendszer is szerepel. A különleges extrafelszerelések között a szélvédő-kijelző (Head-up-Display), a komfort-csomag, a dinamika-csomag illetve a "plus" dinamika-csomag is említhető.
Az alapkivitel részét képező "MMI Navigation plus" navigációs berendezés ideális kiegészítése a "Bluetooth Autotelefon online" funkció, amely UMTS-modulja segítségével hozza el az "Audi connect" testre szabott internet-alapú szolgáltatásait a fedélzetre. Az utasok mobil eszközeit WLAN-hotspot integrálja a rendszerbe. Az audio-modulok kínálata egészen a "Bang & Olufsen Advanced Sound System" technikájáig terjed.
Vezető-segédrendszerei tekintetében az Audi RS 7 Sportback szintén a csúcsot képviseli. Ezek egyike például az "Audi pre sense front" rendszerét is magában foglaló, araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control), amely a nagy erejű kupé előtt optimális követési távolságot tartva, hatékonyan segíti a ráfutásos balesetek megelőzését, illetve következményeik enyhítését.
Az RS 7 Sportback az éppen használt forgalmi sávban tartását az "Audi active lane assist" segíti, míg a parkolási manőverek kormányzási feladatait a parkoló-asszisztens veheti át. A felismert gyalogosokat külön is megjelölő éjjellátó rendszer sötétben könnyíti a vezetést. A széles körű programot az "Audi side assist" és a sebességkorlátozás-kijelzés teszi teljessé.
Az AUDI Konszern 2012-ben összesen mintegy 1 455 100 Audi járművet értékesített. A vállalat 37,7 milliárd euró forgalom mellett 4,2 milliárd euró működési eredményt ért el. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Changchun (Kína), valamint Brüsszel (Belgium) is. Pozsonyban (Szlovákia) gyártják az Audi Q7-et. Aurangabadban (India) az Audi A4, A6 és Q5 után 2012 novemberében az Audi Q7 CKD-gyártása is megkezdődött. A brüsszeli gyárban 2010 óta az Audi A1 és 2012-től már az új A1 Sportback is legördülhet a szerelőszalagról. Az Audi Q3 2011 júniusa óta készül Martorellben (Spanyolország). A vállalat eddig a világ több mint 100 piacán jelent meg. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. (Győr), az Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant"™Agata Bolognese/Olaszország), AUDI BRUSSELS S.A./N.V. (Brüsszel, Belgium), a quattro GmbH (Neckarsulm, Németország) és a Ducati Motor Holding S.p.A. motorkerékpár-gyártó (Bologna, Olaszország). Az Audi jelenleg világszerte mintegy 68 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük 50 ezret Németországban. "A haladás technikája"œ hosszú távú biztosítása érdekében a négykarikás márka 2012 és 2016 között összesen 13 milliárd euró beruházását tervezi, túlnyomórészt új modellek fejlesztésébe és a termelőkapacitás kiépítésébe. Jelenleg az Audi bővíti győri gyárát és 2013 végén megkezdi a gyártást Foshanban (Kína), 2016-ban pedig San José Chiapában (Mexikó).
Az Audi az elkövetkezendő generációk számára biztosított élhető jövő szolgálatában immár hosszú ideje számos területen tesz eleget közösségi felelősségéből származó kötelezettségeinek. Az Audi hosszú távú sikerességének gazdasági alapjait ennek megfelelően a környezet hatékony védelme, a természeti erőforrások kímélése, a magas színvonalú nemzetközi versenyképesség valamint a jövőbe mutató személyzeti politika határozza meg. Az Audi Környezetvédelmi Alapítvány (Audi Stiftung für Umwelt) szintén kiválóan képviseli az AUDI AG magas fokú környezetvédelmi elkötelezettségét. Ez a kezdeményezés közel sem csak a vállalat termékeire érvényes "A haladás technikája"œ koncepció keretében fogja össze egy hatalmas cél - a teljes mértékben széndioxid-semleges mobilitás - érdekében kifejtett tevékenységét.