A Hyundai Motor America, a Hyundai Motor Co. száz százalékos tulajdonú leányvállalata a Detroit-i Cobo Centerben tartotta a HCD-14 Genesis koncepciójármű világpremierjét. A luxusautó-tanulmány a márka jövőben bevezetendő, prémium kényelmi szolgáltatásait is érzékelteti, ideértve olyan élvonalbeli technológiákat, mint a szemmozgást követő és kézmozdulatokat értelmező, újszerű vezérlő rendszer.
A Hyundai prémium járműveinek eladásai világszerte jelentős mértékben emelkedtek, különös tekintettel az Egyesült Ãllamokra, Kínára és a Közel-Keletre.
"A Hyundai Genesis és Equus modelljei ma már komoly szereplőnek számítanak a világ prémium piacain. A bemutatott koncepciójármű tovább emeli a Hyundai ázsióját, mint prémium márka. Ami a továbbiakat illeti, minőségi alapú márkainnovációkra törekszünk" - mondta Tak Uk Im ügyvezető igazgató, a Hyundai Motor Szöulban működő, nemzetközi tevékenységekért felelős részlegének vezetője.
A Hyundai felső kategóriás modelljei, mint a Genesis és az Equus, 2012-ben az előző évhez viszonyítva 24 százalékkal növelték eladásaikat a Koreán kívüli piacokon. A két említett modellből a közel-keleti térségben 4132 darabot értékesítettek, ami éves szinten több mint 45 százalékos növekedésnek felel meg. Az Equus-t a 2012. Év Autójának választotta meg a Közel-Kelet első számú autós szakfolyóirata, a Sport Auto.
Az Egyesült Ãllamokban, a márka legnagyobb Koreán kívüli prémium piacán, a Hyundai ugyancsak folyamatosan növelte piaci részesedését. A 2009. Év Észak-Amerikai Autójának megválasztott Genesis sikerét követően az Equus eladásai a modell 2010 év végi bevezetése óta erőteljesen emelkednek. A XVI. Stratégiai Jövőkép összérték Díjátadón az Equus első helyen végzett a luxusautók körében, olyan versenytársakat előzve meg, mint a BMW és a Mercedes-Benz.
"Számos prémium termékünk, illetve azok marketingje és értékesítése, valamint a kapcsolódó szolgáltatások terén eltávolodtunk az iparágban szokásos megközelítéstől, és az eredmények minket igazoltak. A Genesis és az Equus egyaránt kilenc százalékos kiskereskedelmi piacrészt tudhat magáénak a maga szegmensében, ami magasabb, mint a Hyundai márka egészére vonatkozó, ötszázalékos részesedés. Ezen sikerünk kiváló alapot teremt új generációs, hátsókerék-hajtású prémium járműveink fejlesztéséhez. A HCD-14 Genesis tanulmány jól mutatja, hogy milyen formai irányba tartunk, és hogy milyen kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a menetdinamika és a technológiák fejlesztésének" - hangsúlyozta John Krafcik, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója.
HÃLÓZATRÓL TöLTHETŐ HIBRID JÃRMÅ° (PHEV)
A Hyundai ugyancsak Detroitban mutatta be első plug-in hibrid (PHEV) hajtásláncát. A középkategóriás szedán koncepción alapuló PHEV modell felvonultatta a márka legújabb technológiai fejlesztéseit. A Hyundai ennek a rendszernek az alapján készül a hálózatról tölthető hibrid modell sorozatgyártására. A 2.0 GDI motorral felszerelt, új generációs PHEV tisztán elektromos üzemben egy feltöltéssel 32 kilométert képes megtenni. Miután az akkumulátor töltöttsége egy adott szintre csökken, a vezérlés automatikusan hibrid üzemmódba vált át, ezzel lehetővé téve nagyobb távolságok megtételét. Az akkumulátorcsomag hálózati csatlakozóról mintegy három óra alatt teljesen feltölthető.
"Az ügyfelek meg fognak lepődni, milyen gazdaságos közlekedési megoldást jelentenek számukra a plug-in hibridek. A nagyobb akkumulátor révén nagyobb távolságok tehetők meg tisztán elektromos üzemben. Mivel az akkumulátor lemerülése esetén a hajtáslánc automatikusan hibrid üzemmódba kapcsol, a vásárlóknak a tisztán elektromos üzemű járművek tulajdonosaival szemben nem kell amiatt aggódniuk, hogy célba érnek-e. Annak érdekében, hogy rugalmasan tudjunk igazodni a kormányzati előírásokhoz és a piaci elvárásokhoz, a Hyundai a legkülönfélébb környezetbarát technológiákkal folytat kutatásokat, illetve biztosít azoknak fejlesztési támogatást, beleértve a hálózatról tölthető hibrideket, a full hibrideket, az elektromos járműveket és az üzemanyagcellás technológiát. A Hyundai fenntartja élvonalbeli szerepét a jövőbe mutató környezetbarát technológiák fejlesztése terén" - hangsúlyozta Ki-Sang Lee, a Hyundai Motor környezetbarát járművek kutatás-fejlesztési központjának vezetője.
HCD-14 Tanulmány
AZ ÃRAMLÓ FOLYADÉK VISELKEDÉSÉNEK PRECÃZ KöVETÉSE
A HCD-14 Genesis a cseppfolyós fém formanyelvét az áramló folyadék viselkedésének precíz követésével alkalmazza. A mesteri kidolgozásról az ékkő-szerű felületek tanúskodnak. A merész orrkialakítást uraló, szálcsiszolt fém hűtőrács mély, függőleges légbevezető nyílásokat tartalmaz. A motorházfedél hátsó sarkainál az áramlás irányát kihangsúlyozó betétekkel találkozunk, amelyek kialakítása tökéletesen harmonizál a külső visszapillantó tükrökkel. A koncepcióautó oldalnézetből - az A-oszlop és az első tengely közötti, elnyújtott távolságnak, a rövid túlnyúlásoknak, a nagyméretű kerekeknek, a hirtelen beszűkülő üvegfelületeknek és a rövid farnak köszönhetően a klasszikus hátsókerék-hajtású sportszedánokat idéző arányokat mutat. A keréktárcsák prémium könnyűfém ötvözetek keverékéből készült, térközeiket szénszálas betétek töltik ki.
A HCD-14 Genesis tanulmány formatervébe egy prémium, négyajtós sportkupé formavilágát ötvözték bele. Kecses, könnyed sziluettje nem áll ellen a légáramlatoknak, inkább az áramló folyadék formáját követi, miközben drámai kidolgozású felületei természetes visszafogottságot sugallnak. A vezető-központú utastér az infotainment rendszer kezelőszerveit meglepően kialakított, térbeli felületekre cseréli. A laminált és formázott fából kialakított részletek üde és izgalmas, domborzati térképre emlékeztető felületeket hoznak létre az utastér teljes szélességében végig- húzódó műszerfalon.
HÃTRAFELÉ NYÃLÓ HÃTSÓ AJTÓ
A hátsó ajtó hátrafelé nyílik: egyetlen, nagyméretű forgópántja szálcsiszolt alumíniumból készült, és az ajtó nyílásától átlósan fölfelé fordul el. Az első és a hátsó ajtókat is kinyitva a HCD-14 Genesis utastere hívogató, tágas és praktikus hatást kelt. A kettős tarajú hullámként megrajzolt középkonzol harmonikusan húzódik a műszerfaltól egészen a hátsó ülésekig. Ez a hullámforma, mint stílusjegy a belső ajtókilincseken és a hátsó fejtámaszokon is visszaköszön. A mérőműszerek és a vezetőt támogató információk egy eklektikus, analóg-digitális tájékoztató központban kaptak helyet, amelynek kialakítása a repülés világából merített ihletet. A vezetőközpontú műszerfal aszimmetrikus középkonzolján az autó vezetéséhez kapcsolódó, elsődleges funkciók elkülönülnek az utas által igénybe vehető kényelmi szolgáltatásoktól. A középkonzolon iPad® elhelyezésére szolgáló tárolóhely is található, amely dinamikus vezetés során is kellő védelmet nyújt a benne elhelyezett táblaszámítógépnek.
AKTÃV VEZETÉSBIZTONSÃGI TECHNOLÓGIÃK
Miközben a HCD-14 Genesis külső formavilága önmagában is markáns és egyedülálló, a vezetői környezetben forradalmi technológiai újdonságokkal találkozhatunk. A Hyundai ergonómiai szakértői nyugdíjazták a hagyományos középkonzolt, helyette olyan, ösztönösen működtethető kezelőfelületet hoztak létre, amelynek használata közben a vezetőnek csak a lehető legrövidebb időre kell elvennie tekintetét az útról. A hagyományos kialakítás béklyóitól megszabadult dizájnerek nyomasztó gombsorok és kapcsolók nélküli vezérlőpanelt alkottak. A vezető szemmozgását követő, illetve a térbeli kézmozdulatokat felismerő, ultramodern technológia révén a HCD-14 Genesis a figyelmet elterelő kezelőfelület nélkül is képes felismerni a vezető utasításait. Miután a vezető tekintetével kiválaszt egy adott funkciót, hüvelykujja mozgatásával vagy a kézmozdulat-felismerő rendszer segítségével aktiválhatja a navigációt, az infotainment rendszert, az audioberendezést, a szellőzést vagy akár az okostelefon csatlakoztatását.
Ez az ösztönös kezelőfelület maximális irányítást tesz lehetővé anélkül, hogy a vezetőnek le kellene pillantania a műszerfalra, hála az adatokat a szélvédőre kivetítő HUD rendszernek. Ez a saját fejlesztésű kezelőfelület már a Hyundai leendő fedélzeti rendszereit előlegezi meg, és új mércét állít az aktív vezetésbiztonsági technológiák terén.
VEZETŐKöZPONTÚ MENETDINAMIKA
A HCD-14 innovatív tekintet-követő és kézmozdulat-felismerő rendszerei kevésbé terelik el a vezető figyelmét, így az akadálytalanul tudja értékelni a kivételes menetdinamika nyújtotta örömöket. A HCD-14 Genesis menetdinamikai jellemzői az interaktivitás, a koncentráció és az irányíthatóság új szintjét teremtik meg. A kritikus pontokon kiemelkedően nagy szakítószilárdságú acél elemekkel megerősített, rendkívül merev karosszéria, páncélszekrényhez mérhetően masszív alapot teremt a hátsókerék-hajtáshoz. A kifinomult, öt lengőkaros első és hátsó kerékfelfüggesztés működése közben minimális mértékben változik a kerékdőlés és kerék összetartás mértéke, ami állandó, kiszámítható tapadást eredményez a kanyarok kijáratánál. A többfokozatú szervokormány optimális visszajelzést és közvetlen irányíthatóságot biztosít, az elektromos rendszerek energiatakarékos üzemével társítva. Az alacsony profilú sport gumiabroncsok kiemelkedően precíz kanyarvételi tulajdonságokat, úttartást és ívmenetben is állandó tapadást nyújtanak. A kifinomult kitörésgátló rendszer paramétereit a változó útviszonyokhoz, illetve vezetési stílusához igazíthatja a vezető. A fejlett tapadásszabályozó technológiák ezen széles köréhez nem kevésbé lenyűgöző erőforrás dukál: a Hyundai házon belül kifejlesztett Tau® V8 benzinmotorja több mint megfelelő a modell számára.
KöZVETLEN BENZINBEFECSKENDEZÉSES TAU® V8 ERŐFORRÃS
A HCD-14 Genesist a Hyundai díjnyertes Tau® V8 motorja hajtja. Az 5,0 literes erőforrás közvetlen benzinbefecskendezést, valamint szívó- és kipufogó oldali változó szelepvezérlést (D-CVVT) alkalmazva nyújt lenyűgöző teljesítményt, alacsony károsanyag-kibocsátást és kiemelkedő hatásfokot. A HCD-14 Genesis optikai felismerő rendszer segítségével azonosítja vezetőjét és engedélyezi a motor indítását. A nyolcfokozatú automata sebességváltó a kormányon elhelyezett fülekkel is kapcsolható. A HCD-14 Genesis kerámiabetétes kipufogórendszere minimális ellennyomást biztosít, nagy fordulatszámon a lehető legnagyobb teljesítményt nyújtja. A mély bariton hangzású kipufogórendszer ultra széles végcsöveibe hűtőlamellákat építettek be.