A legmeglepőbb az, hogy az ST 250 lóerős turbómotorjához nem nyújt a Shelby, pedig nem lett volna nehéz további lóerőket kicsavarni a kétliteres négyhengeresből. Inkább arra koncentráltak, hogy az autó kanyarokban és féktávon lehessen gyorsabb az szériaváltozatnál. Leültették a futóművet, és a nyomtávon is szélesítettek, így a hatalmas felnikre szerelt alig kétujjnyi gumiabroncsok alig férnek be a kiszélesített sárvédőívek alá. Ezen felül a féktárcsákat is javított hűtésű, lyuggatott példányokra cserélték, amelyek jobban bírják a folyamatos, nagy terhelést.
Ennyi persze nem lenne elég ahhoz, hogy el is adják a sportcsomagot, ezért látványos optikai tuningot is elkövettek a Shelbynél. A küszöbtoldásokon és az átdolgozott lökhárítókon kívül kopoltyúszerű nyílásokkal ellátott motorháztetőt és fekete-narancs fényezést kapott az autó. Belül is ugyanezek a színek dominálnak, a motortérben pedig - ha már nem nyúltak a tartalmához érdemben - mindent karbonszálas elemekkel burkoltak le.
A Shelby Focus ST nem lesz túl gyakori gép, és ez nem csak a csomag 14 995 dolláros árának köszönhető - amelyhez először be kell szerezni egy Focus ST-t is - de annak is, hogy évente legfeljebb 500 autó átépítését vállalja a Shelby. Természetes, hisz kapacitásuk nagyobb részét most is olyan autók készítése köti le, mint a 840 lóerős, Mustang alapú Shelby Super Snake.