A teljesen új Q50 azon fiatal prémium ügyfelek új generációja számára készül, akik az Infiniti egyedülálló teljesítményközpontú látásmódját és vendégszeretetét keresik.
Az Infiniti Essence koncepció csábító formaelemei visszaköszönnek az új modellen. A Q50 feszes, atletikus megjelenését az alacsony, széles arányok is hangsúlyozzák, miközben a belső térben tágas kialakítás fogad - mindez egy olyan kategóriában, amelyet eddig izgalommentes formaterv jellemzett.
A Q50 utastere vezetőközpontú kialakítást kínál prémium kényelmi felszerelések armadájával fűszerezve. Az új Infiniti InTouchâ„¢ kommunikációs rendszer nagy, kettős érintőképernyője elérhető közelségbe hozza a külvilággal történő kommunikációt többek között a vezeték nélküli telefonintegráció és a mozgótérképes navigáció révén, miközben úgy szórakoztat és futtat okostelefon-alkalmazásokat, hogy a rendszer használata vezetés közben is biztonságos és egyszerű marad.
Az Infiniti a Q50-nel folytatja vezető szerepét a sportos, teljesítményközpontú szedánok terén. A modell elérhető lesz a kifinomult 320 lóerős, 3,7 literes V6-os benzinmotorral, miközben az új Q50 Hybrid modellben az Infiniti intelligens, kettős tengelykapcsolós vezérléssel ellátott Direct Response Hybrid Systemâ„¢ hibrid rendszere dolgozik. Mindegyik típus a finom működésű 7-sebességes automataváltóval készül, amihez elérhetőek a masszív magnézium váltófülek. Az Infiniti vezetési üzemmód-szabályozó rendszere ugyancsak szériában jár mindegyik modellhez. A Snow (hó), Eco, Standard és Custom (egyéni) üzemmódok egy olyan továbbfejlesztett, digitális környezeti rendszer részeként állnak rendelkezésre, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a saját ízlése szerint állítsa be a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű viselkedését.
A Q50-ben két világelső technológiai újdonság is debütál: az Infiniti közvetlen, adaptív kormányzási technológiája (Infiniti Direct Adaptive Steering) és az aktív sávtartó rendszer (Active Lane Control). Az új kormányzás lehetővé teszi a Q50 kerékelfordulási szögeitől és a kormányról érkező parancsoktól függő közvetlen irányítást, a vezető szándékait gyorsabban továbbítva a kerekekhez, mint a mechanikus rendszerek esetében. Négy különböző kormányzási beállítás közül lehet választani, így lehetővé válik a vezető kívánalmaihoz való idomulás, vagy az útviszonyok szerinti testreszabás.
Az aktív sávtartó rendszer kamera alapú sávfelfestés-érzékelést használ, hogy segítse a sáv közepén történő vezetést, és fokozza a jármű egyenesfutását.
A 2014-es modellévű Infiniti Q50 a 3,7 literes V6-os benzinmotorral és a 3,5 literes hibrid hajtáslánccal kombinálva egyaránt elérhető hátsó- és intelligens összkerékhajtással, jól felszerelt modellek széles választékában, köztük különösen sportos és teljesítmény-központú felszerelésekkel, például sport fékrendszerrel és sportfutóművel ellátott verzióban.
Az Infiniti Q50 kiemelkedő részletei:
Formaterv
- Érzelmesen dinamikus formaterv meglepően tágas utastérrel
- Alacsony, széles felépítés feszes, atletikus kiállással
- Az Infiniti védjegyévé vált "kettős ívű" hűtőráccsal, dinamikus, ívelt sziluettel és félhold kivágású C-oszloppal
- Egyedi LED-es fényszórók és megvilágítás (fényszórók, ködlámpák és irányjelzők), LED-es hátsó világítótestek
- Opcionális adaptív első világításrendszer (AFS) távolsági fényszóróvezérléssel
- Opcionális sport első lökhárító
- Opcionális sötétített, üveg billenő-/tolótető egy gombnyomásra történő nyitás/zárás funkcióval és elhúzható árnyékolóval
- Fűthető külső tükrök beépített LED-es irányjelzőkkel, opcionálisan automatikusan sötétedő külső tükrök, tolatásnál automatikusan lebillenő tükörlappal
- A karosszéria színére fényezett külső kilincsek króm betétekkel
- Kettős, krómozott kipufogóvégek
- Nyolc elérhető prémium fényezés árnyalat
- Kiemelkedően jó aerodinamikai kialakítás 0,26-os légellenállási együtthatóval, valamint elöl és hátul "™zéró felhajtóerő koncepcióval"™
Teljesítmény
- Orrmotor, hátsó-, vagy intelligens összkerékhajtás
- 3,7 literes, alumínium, DOHC-rendszerű, 24 szelepes V6-os benzinmotor 320 lóerővel és 360 Nm-es csúcsnyomatékkal, a szelepek nyitási idejét folyamatosan szabályozó rendszerrel (CVTCS), változó szelepvezérléssel és -emeléssel (VVEL®)
- Infiniti Direct Response HybridÔ rendszer intelligens, két tengelykapcsolós vezérléssel, 3,5 literes, alumínium, DOHC-rendszerű 24 szelepes V6-os benzinmotorral, kompakt, réteges lítium-ion akkumulátoros kialakítással, innovatív egy motor/két tengelykapcsoló vezérléssel; V6-os erőforrás 306 lóerős teljesítménnyel és 350 Nm-es maximális nyomatékkal; fejlett, 50 kW-os (68 lóerős) villanymotor 270 Nm nyomatékkal (a hibrid rendszer összteljesítménye: 364 LE)
- Elektronikus vezérlésű, 7-fokozatú automata sebességváltó, visszaváltásnál automatikus gázfröccs funkcióval, manuális üzemmóddal és adaptív váltásvezérléssel
- Opcionális kormányoszlopra szerelt, magnézium váltófülek
- Vezetési üzemmód-választó (Sport, Standard, ECO, Hó, Egyéni beállítások)
- 4-lengőkaros, független multilink felfüggesztés (elöl egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, hátul átdolgozott kialakítással), nagy arányban könnyűsúlyú alumínium alkatrészekkel, valamint első és hátsó stabilizátorokkal
- Opcionális sportfutómű
- Sebességfüggő, fogasléces szervokormány
- Elérhető közvetlen, adaptív kormányzással a jobb visszajelzésekért és a rásegítés mértékének, valamint az áttételnek a személyre szabhatóságáért
- Belső hűtésű féktárcsák mind a négy keréknél, szervo rásegítéssel, 4-csatornás ABS-szel, elektronikus fékerőelosztóval, vészfékrásegítéssel
- Opcionális sport fékek nagyobb tárcsákkal, elöl 4-, hátul 2-dugattyús féknyergekkel
- 17 colos, könnyűfém keréktárcsák gépszürke fényezésű felülettel, 225/55 R17 méretű négyévszakos defekttűrő abroncsokkal
- Opcionálisan 19 colos, könnyűfém sport keréktárcsákkal, 245/40 R19 méretű négyévszakos vagy nyári defekttűrő abroncsokkal
- Advanced Vehicle Dynamic Control menetstabilizáló aktív nyomvonaltartással a dinamikus kanyarodásért
- Aktív sávtartó rendszer (a világ első közvetlen, adaptív kormányzását felhasználva)
- Abroncstól függően gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer (TPMS)
Kényelem
Vezetőközpontú műszerfal/középkonzol aszimmetrikus kialakítással
Tágas láb-, fej- és válltér
Könnyű be-/kiszállás hátul a széles hátsó ajtónyílásoknak köszönhetően
Természetes kontúrral ellátott, ergonomikus kialakítású első ülések a nagyobb kényelem érdekében
Prémium műbőr ülőfelületek hímezett Infiniti logóval
Opcionális bőrülések
8-irányban elektromosan állítható vezetőülés manuálisan állítható gerinctámasszal, 8-irányban elektromosan állítható utasülés
60/40 arányban dönthető hátsó ülés, hátul középső könyöklő síalagúttal
Opcionálisan sportos kialakítású bőrülések, manuálisan kihúzható combtámasszal (a vezető és az utas oldalán)
Opcionális elektromos gerinctámasz (a vezető oldalán)
Opcionális ülésfűtés elöl és fűthető kormánykerék
Fine Vision elektro-foszforeszkáló műszeregység
Kacchu alumínium belső betétek a középkonzolon, a műszerfalon és az ajtókon
Opcionális Fukiurushi juharfa betétek
Opcionális alumínium betétes pedálok (a sport felszereltségeknél széria)
Következő generációs Studio on Wheels by Bose® audiorendszer a műszerfalon hármas hangszóró-elrendezéssel, akár 14 hangszóróval, Advanced Staging Technology® színpad-technológiával
Hangvezérlés az audiorendszer, a navigáció és az SMS-ek számára
Kétzónás automata klímaberendezés
Opcionális Plasmacluster® levegőtisztítóval ellátott, továbbfejlesztett klímavezérlés (ACCS)
Infiniti intelligens járműkulcs nyomógombos motorindító rendszerrel és érintőgombos ajtónyitással
Testreszabható digitális környezet az i-Key intelligens kulcson tárolható különböző vezetési beállításokkal
Automata funkcióval rendelkező, elektromos első és hátsó ablakok megvilágított kapcsolókkal
Hátsó olvasólámpák
Bluetooth®-os vezeték nélküli telefon-kihangosító berendezés és hangátvitel
Tolatókamera
Around View® Monitor panoráma kamerarendszer mozgásérzékelővel; HEV hangkibocsátó technológia, opcionálisan aktív zajcsökkentővel (ANC)
Infiniti InTouchâ„¢
Infiniti InTouchâ„¢ következő generációs érintkező felület, kettős érintőképernyővel és okostelefon csatlakoztathatósággal
SiriusXM műholdas rádió (SiriusXM előfizetés szükséges hozzá, ami külön megvásárolható), High Definition (HD) rádió
Opcionális navigációs rendszer valósidejű forgalmi információkkal (NavTraffic), NavWeather valós idejű időjárás-jelentéssel és 5 napos előrejelzéssel (SiriusXM előfizetés szükséges, ami külön megvásárolható)
Infiniti Connectionâ„¢ rendszer automatikus ütközés-felismeréssel, vezetési térmegfigyeléssel és úti cél segítséggel
Bluetooth®-os vezeték nélküli telefon-kihangosító berendezés és hangátvitel
Hangvezérlés az audiorendszer, a navigáció és az SMS-ek számára
Testreszabható digitális környezet az i-Key intelligens kulcson tárolható különböző vezetési beállításokkal
Vezetést segítő technológiák
Infiniti Advanced Air Bag System (AABS) légzsákrendszer kétfokozatú első légzsákokkal, biztonsági öv- és ülésfoglaltság-érzékelőkkel
Oldallégzsákok az első ülésekben
Függönylégzsákok a tetőbe integrálva, az első és a hátsó üléseken helyet foglalók fejének védelmére
Opcionális Pre-Crash ütközésre felkészítő biztonsági övek a vezető és az utas oldalán
Opcionálisan elérhető vezetést segítő biztonsági rendszerek intelligens, a teljes sebességtartományra kiterjedő távolság- és sebességtartó automatikával, ráfutásos ütközésekre figyelmeztető rendszer elöl vészfékezéssel, távolságtartást segítő rendszerrel, Blind Spot Intervention® holttér figyelővel, ütközés-felismerő rendszerrel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, aktív sávtartó rendszer (a világ első szériagyártású közvetlen, adaptív kormányzás technológiája)
Kipörgésgátló rendszer, az integrált járműdinamikai rendszer (menetstabilizáló) részeként
Távolsági fényszóróvezérlés
Modellváltozatok
Elérhető prémium és sport verzióban, hátsó- és összkerékhajtású modellek választékában
Kezdetben a 3,7 literes V6-os benzinmotorral vagy a 3,5 literes Infiniti Direct Response Hybridâ„¢ hibrid hajtáslánccal érhető el, mindkét esetben 7-fokozatú automataváltóval
További erőforrások a globális forgalmazás megkezdésekor érkeznek
Az Egyesült Ãllamokban és Kanadában 2013 nyarától megvásárolható
A főbb globális piacokon 2013 nyarán kezdődik a forgalmazás