A lóerő-hajhászást nem vitték túlzásba: a fronthajtású modell orrába egy 1,8 literes turbómotort építettek, amely ugyan 250 lóerős, de ezzel az autó legfeljebb átlagosan erőteljes, legalábbis amerikai mércével. A 19 hüvelykes felnik és az alacsony profilú gumik - ahogy az autó egész kiállása is - azonban azt sugallják, hogy ezzel kanyarodni is lehet. Sok más új részlet nincs is az autón, eltekintve a lámpák belső kialakításától, amelyekben jóval több LED kapott helyet mint a kereskedésekben kapható nagy Passatokéban.
Az összhatás sokkal inkább olyan, mintha az amerikai Passatot megpróbálták volna közelebb hozni az európai változathoz, és megnézni, mit szól ehhez az amerikai közönség. Nyilván a reakcióktól függ, hogy lesz-e folytatás, vagy inkább lemondanak a sportosabb, gazdagabban felszerelt változatokról Észak-Amerikában.