A tervek szerint lépésről lépésre venné le az Audi a vállunkról a vezetés terhét. Először egy 60 km/h sebességig működő rendszer érkezik majd, amely városi forgalomban képes az autó önálló vezetésére. Ehhez már szinte minden megvan a mai autókban is: az adaptív tempomathoz csak a kormányzási funkciót kell hozzáadni, amihez lényegében a sávtartó asszisztens szenzorait kell kicsit továbbfejleszteni.
Az önálló parkoláshoz vezető következő lépés az lesz, hogy már bent sem kell ülnünk az autóban. Kívülről nézhetjük, ahogy az autó beáll a helyére, magától gyorsítva és fékezve, de ha nagyon sietünk, tovább is állhatunk: a parkolás befejeztével üzenetet küld az autó a telefonunkra, és önállóan be is zárja magát.
A világítástechnikában kétféle utat látnak az Audinál: az egyik a lézerdiódás világítás, a másik az OLED. A lézeres technológiával különféle alakzatokat tudnak vetíteni a követő autónak, például egy vízszintes vonalat, ami pszichológiailag távolságtartásra sarkall, vagy egy háromszöget, ha esőben fel szeretné hívni valamire a figyelmet. A szórakoztató elektronikában már elterjedőfélben lévő organikus LED-es hátsó lámpa is érdekes dolgokat tud: előre vetíti az autó mozgását. Kanyarban elfolyik oldalra, fékezésnél pedig függőleges mozgást végez.
A tervek izgalmasak, de kérdés, hogy a törvényhozás mikor engedélyezi - egyáltalán megengedi-e - majd a sofőr nélküli autózást. Sok jövőképet láttunk már szertefoszlani az ígéretes kezdetek után.