Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. szeptember 29. szerda
Egyéb

Milyen hatással lesznek a szerencsejátékos szponzori együttműködések a Formula-1-re?

Sokáig tabunak számított a Formula-1 szponzorációs együttműködései között a sportfogadás. Jó ideje már, hogy el kellett köszönnünk a dohányipari reklámoktól, nincsenek már ikonikus cigimárkák a hátsó légterelőkön, és a teve sem “legel” már a futamok alatt a Benettonon, sőt, kevés kivételt leszámítva láthatóan a “likőrös” cégek sem tobzódnak már a futamok alatt a képernyőn.

motor-sport-car-racing-asphalt-road_33867-101



Az autóversenyzés azonban mindig is a technológiai fejlesztések és a luxusmárkák sportága volt, ezért sokan idegenkedtek attól, hogy a Forma-1 szponzorai között megjelenjenek a sportfogadást vagy egyéb, szerencsejátékot népszerűsítő cégek. Más vélemények szerint ez kissé képmutató hozzáállás, hiszen mindannyian ismerjük a pilóták életmódját, sőt, nem kevesen gondolják úgy, hogy a szerencsejáték fellegvárának számító Monte-Carlóba is csak azért tér vissza évről-évre a Forma-1, hogy néhányan kicsit “otthon” is tudjanak időt tölteni.

Bár attól még kicsit messze vagyunk, hogy egy magyar online kaszinó Forma-1-es szponzorációs megállapodást kössön, mindannyiunk kedvenc technikai sportága sokat profitálhat a szerencsejáték együttműködésekből.

Elit klub, vagy luxus mindenkinek?

Mit várhat a Forma-1 a frissen létrejött sportfogadási szponzorációs együttműködésektől? Boross Örs szerencsejáték-szakértő szerint nagyon is sokat!

A pár éve megkezdődött folyamat akkor indult meg igazán, amikor még a Bernie Ecclestone gyámkodása alatt működő Forma-1 különféle médiaügynökségekkel szerződött le, majd 2018-ban már kifejezetten a futam alatti fogadási jogokat is értékesítették. A 3-4 éves munka eredményeként elmondható, hogy a Forma-1 szponzoráció terén ismét jó lóra tett és szép összegeket, dollár százmilliókat kaszál a megkötött megállapodásokból.

A szakértők szerint egyébként is kódolva volt, hogy egy idő után meg fognak jelenni a szponzorációs felületeken a szerencsejáték cégek is. Nemcsak azért alakult ez így, mert az autóversenyzés hazájának számító Egyesült Királyságban jóformán csak az nem fogad, aki tegnap született, hanem azért is, mert az online megoldások terjedésével ez a piaci szektor világszinten nézve is a legnagyobb halak közé nőtt az elmúlt években.

Nem kérdés, hogy a világ legnépszerűbb autósport sorozatába gyakorlatilag vödörrel öntik a pénzt a támogatók. A szakértők gigantikus, több mint háromezer-milliárd (!) forintos összegre taksálják a támogatók által éves szinten felhalmozott támogatást, ami semmi máshoz nem hasonlítható összeg.

Emellett ki kell emelni, hogy a Formula-1-es szponzori környezetben megtalálható magas presztizsű márkák mellett nem árt, ha olyan termékek és szolgáltatások is megjelennek, ami a “kisember” számára is nap mint nap elérhető.

Sportfogadás - nem lóg ki a sorból

Az online szerencsejáték és a sportfogadás mostanra valóban világméretű piaccá fejlődött, ráadásul a szponzoráció itt kölcsönösen jövedelmező lehet. Az online szerencsejáték ugyanis a Forma-1 szponzorainak szempontjából pont azokban az országokban különösen erős üzletág, ahol a versenysorozatnak komoly felvevőpiaca van: ilyen többek között az Egyesült Királyság, az Amerikai Egyesült Államok vagy éppen Kína.

A technika jövőjével valamint az internetes megoldások kutatásával foglalkozó Technavio cég nemrég friss felmérést készített a koronavírus és az online szerencsejáték-ipar viszonyáról. A kutatás eredményét a jól ismert gazdasági lap, a Businesswire is szemlézte.

A felmérés készítői arról számoltak be, hogy évek óta töretlen az online szerencsejáték-piac növekedése, minderre rátett egy lapáttal a vírushelyzet is. A közelmúlt történéseinek hatására bekövetkező emelkedés miatt a szektorban előreláthatólag még a mostaninál is több szereplő és szolgáltatás jelenik majd meg. Ez pedig növelni fogja a versenyt is a különféle oldalak között, ami minden bizonnyal fel fogja értékelni a Forma-1-hez hasonló szponzorációs megjelenési lehetőségek értékét is.

 aerial-top-view-two-cars-drifting-battle-asphalt-race-track-with-lots-smoke_35024-664

A piac még tartja magát

Bár a koronavírus járvány miatti korlátozások kissé megtépázták a sportfogadási piacot, a problémák elsősorban nem a sportfogadás oldalán jelentkeztek, hanem azokat a sportesemények elmaradása okozta. A fent már említett felmérés is ezt erősíti meg. Ez az aprónak tűnő különbség nagyon is fontos: a legtöbb tőkeerős online sportfogadási oldal internetes kaszinós részleggel is rendelkezik.

Minden létező elemzés azt mutatta ki, hogy a társadalmi távolságtartás ideje alatt az online kaszinó üzletágak népszerűsége meredek fejlődésnek indult, ami ellensúlyozta a sportfogadási oldalon jelentkező veszteségeket.

A sportfogadás tehát egyértelműen illeszkedik a Formula-1-es cégek és istállók szponzorációs környezetébe. Az olyan luxusmárkák, mint a Rolex, az Emirates illetve a különféle telekommunikációs vállalatok mellett igenis van helye az online szerencsejátéknak is! Ráadásul a mostanihoz hasonló bizonytalan gazdasági helyzetben felértékelődik a tőkeerős és válságálló vállalkozások szerepe is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?