Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. február 20. szerda
Retro

F1-Archív: Nem biztos, hogy menthető Kubica karja

Hakkinen szerint a Jordan is riválisa lesz a McLarennek, a Ferrari lehet, hogy az előző évi autóra lesz kénytelen fanyalodni, Amerikából igazol a Toro Rosso, hosszú kihagyás vár Kubicára, Horner marad a Red Bullnál. Az elmúlt két évtized F1-es hírei.

2017: Pascal Wehrlein nyaksérülést szenvedett a Race of Championsön, és bár ekkor már egy hónap telt el a balesete óta, még mindig nem lehetett tudni, ott lehet-e a téli teszteken, sőt, még az is benne volt a pakliban, hogy az első néhány versenyt is ki kell hagynia.

2016: Az előző év végén, illetve 2016 elején arról szóltak a pletykák, hogy finn válthat finnt, és Valtteri Bottas kerülhet Kimi Raikkönen helyére a Ferrarinál. Bottas szerint nagyon zavaróak voltak ezek a spekulációk, és nagyon nehéz volt a versenyzésre koncentrálnia.

2014: Nico Hülkenberget a Lotus is hívta a távozó Kimi Raikkönen helyére, a német viszont végül a Force Indiát választotta a Saubernél töltött szezon után. Hülkenberg elmondta, egyelőre nehéz megítéli, jó döntést hozott-e.

00115006_423

2013: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerződést hosszabbított az energiaitalosoknál. Ez azért volt ekkortájt érdekes hír, mert Hornert állítólag hívta egyrészt a Ferrari az istálló élére, másrészt az is felmerült, hogy az F1 vezetőségében kap szerepet. Horner saját elmondása szerint eszébe sem jutottak ezek az opciók, amikor a jövőjéről döntött.

2012: A Red Bull-nevelt Daniel Ricciardo első teljes szezonjára készült azután, hogy egy évvel korábban teljesítette első F1-es versenyeit a HRT-nél. Az ausztrál elmondta, a Toro Rosso vezére akar lenni.

00211014_055

2011: Néhány nappal súlyos ralibalesete után mindenki azt találgatta, mikor térhet vissza a versenyzéshez Robert Kubica. Az első hírek alapján az biztosnak tűnt, hogy a lengyelnek a teljes 2011-es szezont ki kell hagynia. Az olasz orvosok ekkor még úgy fogalmaztak, Kubicának nem hogy a versenyzői karrierje, de még a jobb karja is veszélybe került, és nem tudni, meg lehet-e menteni a végtagot.

2009: Amerikából igazolt a Toro Rosso. A Red Bull fiókcsapata bejelentette a sok csapat által nagyon régóta körbeudvarolt négyszeres Champ Car-bajnok, Sebastien Bourdais leigazolását.

00002874_219_1

2007: Bár az aktív versenyzéstől ekkorra már (mint később kiderült, ideiglenesen) visszavonult, az F1-től, sőt, még korábbi csapatától, a Ferraritól sem szakadt el Michael Schumacher: a német mindenesetre szerette volna, ha konkretizálják, milyen szerepben is számítanak rá Maranellóban.

2006: Első szezonjára készült a Super Aguri az F1-ben, a japán istálló pedig egy japán versenyző leigazolását próbálta nyélbe ütni: Takuma Satóét. „Nagyon meg lennék lepve, ha nem történne meg” - fogalmazott Sato menedzsere.

2005: Rengeteg kritika érte David Coulthardot, amiért, miután kiszorult a McLarentől, nem vonult vissza. Megtalálta őt Eddie Irvine és John Watson is, amiért a visszavonulás helyett még vállalt egy Red Bull-szerződést, erre a skót visszavágott: „Nem másért, csak magamért csinálom ezt az egészet, egyetlen célom van, hogy versenyképes legyek. És egy ilyen karrierrel a hátam mögött, ahol futamokat tudtam nyerni a legjobbak között, nem gondolom, hogy bárkinek bármit is bizonyítanom kellene.”

2004: Jos Verstappen előtt zárulnak be a kapuk. 15 évvel ezelőtt Jos the Boss kijelentette, a Jordannél biztosan nem fog versenyezni abban az évben.

00001068_096_1

2003: Még meg is előzték magukat a munkálatokkal az első Bahreini Nagydíjra készülő szervezők, pedig még egy támogatói pénzforrás ki is esett a munkálatok során. Ezzel egy időben Felipe Massa lett a Ferrari tesztpilótája.

2002: Michael Schumacher az ötödik világbajnoki címet tűzte ki célként, de a Ferrari ekkor még elképzelhetőnek tartotta, hogy a német, illetve csapattársa, Rubens Barrichello az első néhány versenyt még az előző évi autóval teljesíti. Az F2002-t, bár minden idők legjobb versenyautójaként jellemezték, ekkor még nem volt biztos, hogy rögtön a szezonnyitón be is vetik.

2001: A jövőt építi a Benetton. Jenson Button, a csapat versenyzője szerint lassú indulásra kell számítani az új szezonban. 

2000: Mika Hakkinen háromesélyes vb-küzdelemre számít, 1998 és 1999 világbajnoka szerint 2000-ben a Jordan is a végső győzelemért harcolhat a McLaren és a Ferrari mellett.

00000278_105_1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?