Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 19. szerda
Retro

F1-Archív: Hamilton nem szúr ki Rosberggel

Betiltják a cápauszonyokat, csapatfőnököt vált a Ferrari, a Red Bullt nem érdekli Coulthard, Schumacher megbánta Jerezt – az elmúlt két évtized legérdekesebb november 24-i F1-es híreiből válogattunk.

2017: Betiltják a cápauszonyokat 2018-tól a Formula-1-ben: bár egyes csapatok a szponzorok könnyű megjeleníthetősége miatt kitartottak volna a megoldás ellen, végül a Stratégiai Csoport ülése után úgy döntöttek, száműzik a sportból a megosztó külsejű aero-elemet.

2016: Lewis Hamilton kizárta, hogy a Red Bull-főnök Christian Horner felvetésének megfelelően feltartsa Nico Rosberget a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon. A német egy dobogós helyezéssel már biztosan világbajnok, szóval a britnek szüksége van arra, hogy legalább ketten beférkőzzenek közéjük. Mint azóta tudjuk: Hamilton nagyon is megpróbálkozott a feltartással, Rosberg azonban megnyerte a vb-t.

retro-1-ham-ros-2

2014: Alig nyolc hónap után ismét csapatfőnököt vált a Ferrari: Marco Mattiacci helyét a maranellóiaknál a Phillip Morrisszal kötött támogatói együttműködés kapcsán már régóta ismert Maurizio Arrivabene veszi át.

2013: Sebastian Vettel sorozatban kilencedik győzelmét aratta: a német a Brazil Nagydíjat megnyerve zárta le negyedik vb-címét hozó szezonját, ezzel új rekordot állított fel a zsinórban szerzett első helyek tekintetében – igaz, ha az Indy 500-akat nem számoljuk, Alberto Ascari is képes volt egy kilences szériára az ötvenes években.

2012: Hamilton vezetésével a McLaren sajátította ki az első sort az évadzáró interlagosi futamra, miközben a vb-címért csatázó Vettel és Alonso a negyedik és nyolcadik helyre, az utolsó nagydíjára készülő Michael Schumacher pedig a 14. pozícióba kvalifikálta magát.

retro-2-kubica-1

2011: Daniele Morelli, Robert Kubica menedzsere cáfolta a Renault azon állítását, miszerint az év elején súlyos ralibalesetet szenvedő lengyel kénytelen lesz kihagyni a következő idény elejét. Eric Boullier csapatfőnök viszont nem érti Morelli szavait, hiszen egyértelmű, hogy a pilóta nem áll készen a versenyzésre.

2009: Átesett az FIA homologizációján a Campos Meta 1 autója, amellyel a következő szezonban kívánnak csatlakozni a Formula-1-es mezőnyhöz – ez végül Hispania néven történt meg.

2006: Az első visszavonulásán egy hónappal korábban átesett Michael Schumacher elismerte: az 1997-es évadzáró jerezi futamon Jacques Villeneuve-vel történt szándékos ütközést sajnálja a leginkább pályafutásából.

2005: Sajtóhírek szerint 2007-től Fuji veheti át a Japán Nagydíj rendezését Suzukától, állítólag a pálya már meg is állapodott a jogokról a pályával.

retro-3-dc-rb

2004: A Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz cáfolta, hogy szeretnék leigazolni a McLarentől hosszú évek után távozó David Coulthardot a 2005-ös idényre. Később azonban kiderült: a skót ezzel szemben mégis az energiaitalosoknál kötött ki.

2000: Corrado Provera, a Peugeot motorsportfőnöke szerint rettenetesen elszálltak az F1 költségei, és rövidesen több más gyártó is erre a megállapításra juthat.

1999: Kénytelen leváltani szóvivőjét Michael Schumacher, a Ferrari ugyanis elégedetlen volt Heiner Buchinger munkájával a német lábtörés miatti kényszerpihenője során: közleményei gyakran ellentmondásba keveredtek a Ferrari kommunikációjával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?