Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 16. vasárnap
Retro

F1-Archív: Schumacher szerint veszélyes az ovál

Nem valószínű, hogy a német bajnok a CART-ra vált, a Renault a szerencsének köszöni a szingapúri győzelmet, Hamilton és Lauda a Mercedesnél, Alonso dühében lyukat ütött a falba: ezek voltak szeptember 28. F1-es hírei.

2017: Fernando Alonso beismerte, szingapúri kiesése az első körben annyira felbosszantotta – a Vettellel ütköző Raikkönen és Verstappen sodorta el, miközben egy pillanatra a harmadik helyen járt –, hogy öklével lyukat ütött a McLaren-motorhome falába.

2016: Megszüntették a kiskaput, amely lehetővé tette, hogy a csapatok egy-egy hétvégén dupla, sőt tripla motorcserével erőforrásegységeket halmozzanak fel, miközben a büntetés – hátrasorolás a rajtrács végére – nem súlyosabb, mint egyszeres csere esetén. A szabály új szövegezése értelmében többszörös motorcsere esetén csak az utolsó egységet lehet a folytatásban további büntetés nélkül használni.

2015: Niki Lauda úgy véli, honfitársát, a Red Bull-vezér Dietrich Mateschitzt már nem érdekli úgy a Formula-1, mint a múltban. „Hagyja, hogy Helmut Marko és Christian Horner dolgozzanak, már nem olyan vezető, mint régen volt, mikor mindent maga csinált” – vélekedett Lauda, hozzátéve, elképzelhetőnek tartja, hogy a Red Bull motormizériája miatt Mateschitz kiszálljon.

2014: A riválisok, különösen a Red Bull és Ferrari az eddigieknél közelebb kerültek a Mercedeshez a Szingapúri Nagydíjon – az időmérő első kilenc helyezettjét 0,569 másodperc választotta el –, ennek ellenére a német istálló biztos benne, hogy a verseny csak egy kirívó alkalom volt a domináns szezon során.

2012: Kettős bejelentés a Mercedesnél, a következő évben Lewis Hamilton versenyzőként csatlakozik a csapathoz, miközben a háromszoros világbajnok Niki Lauda vezetőségi szerephez jut.

2011: Tarol a F1-es pilóta, Jaime Alguersuari első albuma, az Organic Life, amely Spanyolországban mindössze öt nap alatt az iTunes toplistájának első helyére ugrott.

2010: A Renault csapatvezetője, Eric Boullier személyesen akar találkozni Kimi Raikkönennel. A csapat bevallotta, hogy a szezont kihagyó finn pilóta is opció, Robert Kubica csapattársa lehet 2011-ben, bár Vitalij Petrov maradhat, ha képes javítani teljesítményén.

2009: „Olyan az érzés, mintha egész életemben arra vártam volna, hogy Suzukában versenyezhessek” – mondta Lewis Hamilton, aki hétvégén debütál az ikonikus pályán. Az előző két szezon Japán Nagydíját ugyanis a Fuji Speedway-n tartották.

2008: A Renault rendkívül boldog, hogy a 2006-os világbajnoki szezon óta végre ismét sikerült futamot nyerni, a csapatnak nagy szüksége volt a Szingapúrban elért sikerre. Mikor a biztonsági autó érkezéséről kérdezték – amelyet a győztes Fernando Alonso csapattársa, Nelson Piquet balesete váltott ki –, Bob Bell technikai igazgató így válaszolt: „Ilyen a szerencse, de tegnap meg balszerencsénk van. Kiegyensúlyozzák egymást.”

2007: A Japán Nagydíj pénteki napjának fő témája Fernando Alonso és a McLaren kapcsolata volt. A spanyol tagadta, hogy a Magyar Nagydíj óta nem áll szóba Ron Dennisszel – a csapatfőnök ezt állította. Lewis Hamilton közben kijelentette, Alonso nem hűséges a McLarenhez.

2006: Narain Karthikeyan marad a Williamsnél még egy szezonra, persze csak a tesztpilóta státuszában.

2004: Különös baleset miatt kénytelen kihagyni a jerezi tesztelést Antonio Pizzonia, a Williams tesztpilótája. A brazil Sanghajban sérült meg – a Kínai Nagydíjat követően, ahol Ralf Schumachert helyettesítette –, miután szállodájában rosszul lépett a lépcsőn, bokája pedig kificamodott.

2003: Michael Schumachernek akkor kell visszavonulnia, amikor még ő a legjobb, mert egy hanyatló sztárnál nincs rosszabb: így vélekedett Jackie Stewart, a háromszoros világbajnok azon a napon, mikor a német pályafutása 70. győzelmét szerezte Indianapolisban.

2002: Egy teljesen amerikai csapat érkezhet 2003-ban a mezőnybe, amelyről sok részletet nem tudni, csupán annyit, hogy két legendás amerikai versenyző, Dan Gurney és Phil Hill áll mögötte, a motorokat pedig a Ford biztosíthatja.

2001: Nem valószínű, hogy Michael Schumachert a közeljövőben a CART szériában láthatjuk, a német versenyző ugyanis túl veszélyesnek tartja az oválpályákat, és egyébként is úgy gondolja, hogy a Formula-1 a motorsport csúcsa.

2000: A hírek szerint öt autógyár arról folytat megbeszéléseket, hogy tulajdonrészt vásároljanak a Formula-1-ből. Ezek a BMW, Fiat, Ford, DaimlerChrysler és Renault. Bernie Ecclestone tagadja, hogy saját részesedéséből el akarna adni nekik.

1999: Elképzelhető, hogy Dél-Afrikában tartják a Brit Nagydíjat, bár a pletykát az illetékesek cáfolják. A nagydíj rendezési jogával rendelkező BHL (Brands Hatch Leisure csoport) saját pályája, Brands Hatch ugyanis jelenleg még nem alkalmas F1-es versenyek lebonyolítására. A cég azonban megteheti, hogy a szóbeszédnek megfelelően megvásárolja és helyrepofozza Kyalami versenypályáját, és itt tartja meg a nagydíjat, aminek rendezési jogával rendelkezik. Természetesen Dél-Afrikai Nagydíj néven.

1998: Még két-három évig tarthat, amíg az F1 a tőzsdére kerül. Ha ez megvalósul, értéke 2 milliárd dollár lehet.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?