F1-Archív: Ralf Schumacher nem támogatja a testvérét
Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 17. péntek
Retro

F1-Archív: Ralf Schumacher nem támogatja a testvérét

Adrian Newey balesetet szenved és azt mondja Ross Brawnról, hogy csak Michael Schumacherrel tud nyerni, Lewis Hamilton már előre védekezik, Jenson Buttont magasztalják, majd leírják - augusztus 8-ai híreink.

2017: A korábbi évekhez képest kevesebben követelik Kimi Raikkönen visszavonulását, hiszen a finn Monacóban megszerezte első pole-pozícióját 2008 óta és egyébként is remek hátvéd Sebastian Vettel számára. "Megvan a sebességem, emiatt nem aggódom, csak annyi kell, hogy minden összeálljon" - mondta Raikkönen arról, hogy tud-e futamot is nyerni.

2016: Lewis Hamilton már előre védekezik, szerinte csapattársa és legfőbb világbajnoki riválisa, Nico Rosberg számára lesz majd egy ingyen futam, amikor ő, mármint Hamilton megkapja valószínűsíthető motorbüntetését. "Egyáltalán nem vagyunk egálban, mert a felhasználható motorokat tekintve ő áll jobban. De emiatt vagyok még éhesebb és emiatt küzdök még keményebben" - nyilatkozta.

2015: Eric Boullier konfliktusokat jósol a McLaren és a Honda kapcsolatában, mert szerinte a wokingiak türelmetlenek és bár a Honda is nagyon nyerni szeretne, de a japánok hozzáteszik ehhez a "valamikor" szócskát is, ami a McLarennél nem létező opció. Boullier szerint mindenki most azonnal akarja a sikert az istállónál, ebből pedig lesz még probléma.

2014: Nem mindenkinek nyerték el a tetszését az F1 új szabályainak egyes következményei, és olykor nem csak a közönség, de a csapatok közül is elégedetlenkedő hangokat hallani. Eric Boullier azonban figyelmeztet, hogy a sport csak tovább árt magának azzal, ha önmagáról is negatív véleményeket fogalmaz meg. „Jelenleg lábon lőjük magunkat azzal, hogy mindenki kritizál, miközben szinte minden hétvégén nagyszerű versenyeket látunk.”

2013: A Lotus főnüke, Eric Boullier szerint már túl drága az F1, muszáj valahogy csökkenteni a költségeket, különben csapatok kerülhetnek veszélybe - úgy látja, hogy a Lotus már most komoly anyagi hátrányban van, emiatt nem lehet valódi versenyt futni a nagyokkal. Szerinte a költségek megháromszorozódtak az 1990-es évek eleje óta.

2012: Ross Brawn azt mondja, a Mercedes nem fogja elsietni a döntést Michael Schumacher sorsával kapcsolatban, akinek év végén lejár hároméves szerződése. A német a nyári szünetig csak 29 pontot gyűjtött össze Nico Rosberg 77-jéhez képest, de a csapatfőnök szerint mindez csak a balszerencsének köszönhető. A hétszeres bajnok autójában ugyanis olyan problémák ütötték fel a fejüket, amelyek csapattársával is megtörténhettek volna.

 Dppi_00112012_018

2011: Ugyan a legfrissebb 2012-es versenynaptár-tervezetekből már kimaradt a Török Nagydíj, a verseny szervezői szerint ez még nincs eldöntve és tárgyalnak Bernie Ecclestone-nal arról, hogy mégis meg lehessen rendezni a futamot. A hírek szerint érkezik az austini USA Nagydíj, a versenyek számát pedig továbbra sem szeretnék húsz fölé vinni.

2010: A Red Bull tervezője, Adrian Newey kórházba került, miután balesetet szenvedett versenyzés közben. A szakemberről köztudott, hogy kedvtelésből olykor maga is volán mögé ül, és ezúttal a Ginetta G50 sportautóversenyen járt Snettertonban, ahol egy másik autó elé csúszott és komoly oldalirányú erőhatások érték. Newey-nak nem esett nagyobb baja, a kórházba csak elővigyázatosságból vitték, ahonnan hamarosan érkezett is a megerősítés, hogy nem szenvedett komoly sérülést.

2009: Az FIA bejelentette, hogy újranyitja a korábban már lezárt nevezési periódust a 2010-es F1-es mezőnyben való részvétel jogáért, miután egyre több aktuális csapat jövője vált bizonytalanná. Legutóbb a BMW jelentette be, hogy az év végén távozik a sportból, és még nem tudni, hogy Peter Saubernek sikerül-e tető alá hoznia azt a mentőcsomagot, amivel visszavásárolhatná csapatát.

2008: A versenyzők aggodalma egyre növekszik a következő évben debütáló KERS-sel kapcsolatban, miután fény derült arra, hogy a BMW egyik szerelőjét áramütés érte a rendszer legutóbbi tesztelése során Jerezbe. Az okokat még nem fejtette meg a csapat, így a GPDA elnöke, Mark Webber nem sürgetné a rendszer bevezetését, amíg az veszélyt jelenthet a pilótákra és a csapattagokra.

2007: Nigel Mansell végleg leírta Jenson Button F1-es esélyeit, szerinte ugyanis honfitársa kifutott az időből. „Jensonnak több versenyt kellett volna nyernie mostanáig. Alulteljesített, ez pedig a saját hibája. Megvoltak a lehetőségei, de nem élt velük, többet pedig már nem is fog kapni.”

2006: Jackie Stewart biztos benne, hogy az első győzelmét a Hungaroringen megszerző Jenson Button bajnok lehet a Formula-1-ben. „A kezében vannak a kulcsok. Még ha a következő versenyt nem is nyeri meg, az nem fogja azt jelenteni, hogy Jenson ismét megbotlott. Szerintem még sokat nyerhet, ha meglesz az ehhez szükséges autója. A tehetsége adott ahhoz, hogy bajnok legyen.”

2004: Dél-Afrika szeretne visszatérni az F1-es naptárba, ám nem a Kyalamiban található pályával, hanem egy új létesítménnyel, amit Fokvárosban építenének. Az ország a 2007 és 2014 közötti időszakra akarja megkapni az F1-es versenyrendezési jogot.

2003: Ralf Schumacher ugyan még maga is reális eséllyel rendelkezik arra, hogy megnyerje a világbajnokságot, azt azonban kijelentette, hogy ha a végső csata Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher között fog kiteljesedni, ő a csapattársát fogja segíteni, semmint testvérét. „A BMW Williams alkalmazottja vagyok, tehát ha ilyen helyzet állna fel, a csapattársam mellé állnék, még ha a szívem azt is szeretné, hogy egy Schumacher győzzön.”  

 Dppi_00000287_165

2001: Adrian Newey némi kritikát fogalmazott meg Ross Brawn képességeivel kapcsolatban, rámutatva, hogy a Ferrari szakembere mindig egyetlen személytől függött. „Ross sohasem nyert még versenyt úgy, hogy ne Schumacher lett volna az egyik versenyzője. Jól kijövök vele, de az ő feladata nagyon más az enyémhez képest. Ahogy látom, ő egy technikai csapatot irányít a Ferrarinál, ahol mások tehetségeire hagyatkozik. Noha az én munkám is függ más mérnökökétől, de én magam is szervesen részt veszek az autó tervrajzainak megalkotásában.”

1998: A Ferrari a csapat fennállása óta rekordhosszúságúnak számító tesztsorozatot fejezett be. A háromnapos gyakorlást a fioranói pályán folytatta le a csapat, amelynek egyes napokon csak este 10 órakor vetettek véget. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?