F1-Archív: Alonso dupla büntetése
Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 17. péntek
Retro

F1-Archív: Alonso dupla büntetése

A spanyol pilótát kétszer is elmeszelte a versenybíróság, Schumacher előrekint, Massa hazamehet, Christian Horner pedig nem tud dönteni - az elmúlt húsz év F1-es hírei augusztus 4-én.

2017: Sainz tisztázni kényszerül: a spanyol pilóta körül Spielbergben kavarodott fel az állóvíz, amikor elejtette, hogy távozni kíván a Toro Rossótól, majd jött a Red Bull-vezetők válasza, mondván, „nem kellene az őt etető kézbe harapni.” A spanyol nem örült annak, hogy főnökei „betámadták”, ám kitart célja mellett, hogy versenyképes alakulatnál akarja folytatni – lehetőleg a Red Bull Racingnél.

2016: Az elmúlt néhány futamon, Magyarországon, Németországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában is folyamatos problémát jelentett a kanyarok kiszélesítése: Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója azonban úgy véli, hagyni kellene a pilótákat, hogy a lehető leggyorsabb íven forduljanak el a pálya egy-egy pontján, a büntetéstől való félelem nélkül.

2015: Christian Horner elismerően beszélt a Toro Rosso újoncairól, Max Verstappenről és Carlos Sainzról: a brit szerint fejfájást jelent számára, hogy melyiküket válassza majd, amikor utánpótlásra kerül a sor a Red Bull Racingnél.

2014: A Force Indiánál versenyző Sergio Perez úgy véli, a lehető legrosszabbkor csatlakozott a McLarenhez, 2013-ban – ám hozzátette, ő is rossz hozzáállást tanúsított a gárda visszaesésekor, hiszen azt hitte, a szezon elejétől győzelmekért fog harcolni.

2012: A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a nyáron tapasztalt visszaesés után a vörösök visszataláltak a nyerő útra – a gyengébb eredmények szerinte annak voltak köszönhetőek, hogy az elmúlt futamokra vitt újításaik nem váltak be.

2011: A Lotus-Renault kénytelen új karosszériát építeni Nick Heidfeldnek: a németnek a Magyar Nagydíjon kellett kiugrania az égő autóból, melyet a szerelők már nem tudtak épkézláb állapotba hozni.

2010: Flavio Briatore szerint Mark Webber nyeri a világbajnoki címet: az F1-ből 2009 őszén kiebrudalt olasz playboyt annyira lenyűgözte az ausztrál magyarországi futamgyőzelme, hogy a szemében sokkal esélyesebb, mint Sebastian Vettel, Fernando Alonso, vagy akár a McLaren pilótái.

2009: Felipe Massa hazamehet: a brazil pilóta két héttel korábban, a Magyar Nagydíj időmérő edzésén szenvedett életveszélyes fejsérülést, a budapesti Állami Egészségügyi Központban pedig kilenc napon keresztül ápolták. A Ferrari versenyzője ezután utazhatott csak haza Brazíliába, ahol a Sao Paulói Albert Einstein kórházban végeztek rajta vizsgálatokat, majd az orvosok úgy döntöttek, otthonában folytathatja rehabilitációját.

2008: A Honda továbbra sem tett le arról, hogy megszerezze magának Fernando Alonsót – a japánok többször megkörnyékezték a renault-st, ám az visszakozott, állítólag azért, mert hosszú távú cél lebeg a szeme előtt: egy potenciális ülés a Ferrarinál, annál a csapatnál, amellyel már 2007-ben, zaklatott mclarenes éve során összeboronálták.

2007: Káosz a McLarennél: Noha Fernando Alonso pole-pozíciót szerzett a Magyar Nagydíjra, a versenybíróság éjszakába nyúló tanácskozás után öt helyes rajtbüntetéssel sújtotta őt a másnapi futamra. Az ok: a spanyol feltartotta csapattársát, Lewis Hamiltont a Q3-ban – a brit sem volt vétlen, hiszen nem engedte el maga mellett a spanyolt az időmérős szakasz elején, ahogyan csapata kérte.

2006: Megbüntették Fernando Alonsót: a bajnoki címét megvédeni igyekvő spanyol a pénteki, hungaroringi második edzésen „féktesztelte” a Red Bull-os Robert Doornbost, a stewardok pedig úgy döntöttek, hogy retorzió gyanánt minden időmérős köréhez két másodpercet írnak majd hozzá.

2005: Felipe Massa Ferrarihoz igazolását vegyes érzelmekkel fogadta az F1-es paddock: „Ő a megfelelő választás, hiszen fiatal és bizonyítani akar” – mondta a ’82-es világbajnok Keke Rosberg, John Watson azonban úgy vélekedett: „Képesnek tűnik rá, de olyan, mint egy duci gyerek. Úgy vezet, mint ha ki-be kapcsolnák.”

2004: Jenson Button Mark Webber mellett tette le a voksát: a 2004-es szezon sztárja úgy véli, hogy a Jaguar-pilóta a következő években felül fogja múlni a jelen csillagait, Fernando Alonsót, Kimi Raikkönent és Juan Pablo Montoyát.

2003: Juan Pablo Montoya még nem vette célba a világbajnoki címet, legalábbis nem beszél róla. A Német Nagydíj után a kolumbiai hat pontra közelítette meg Michael Schumachert a pontverseny élén. „Láttuk, hogy bármi megtörténhet. Az egyik pillanatban Michael biztos második, majd a következőben hetedik helyen áll. Ez bármelyikünkkel megtörténhet, a megbízhatóság pedig kulcsfontosságú lesz” – mondta a Williams-pilóta.

2001: Mika Hakkinen a visszavonuláson gondolkozik, miután a szezonban várakozásain alul teljesített. „Tudom, hogy egyszer, előbb vagy utóbb, eljön a nap, hogy visszavonulok. Már 11 éve vagyok a Forma-1-ben, ami nagyon sok idő. Az ember belül érzi, mikor kell kiszállni. Gondolok rá, de nem tudom, mikor fog megtörténni” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

2000: Michael előre tekint balesete után – a Ferrari németje már az első kanyarban kiesett a hockenheimi versenyen. „Túltettem magam a hockenheimi baleseten, történtek már ennél rosszabb dolgok is. Most előre tekintek, a rossz sorozatnak véget kell érnie. Mindig jól teljesítettem Budapesten, remélem tíz pontot fogok majd gyűjteni” – vélekedett a pilóta a Magyar Nagydíj előtt.

1999: Bernie Ecclestone úgy véli, hogy az 1998-ban bevezetett rovátkolt abroncsok veszélyesek a pilóták számára. „Ha azért vezették be őket, hogy lelassítsák az autókat, azt csak úgy lehet megtenni, hogy csökken a tapadás – így pedig több autó hagyhatja el a pályát. A rovátkolt gumik tovább növelik az F1-ben rejlő veszélyeket, ahelyett, hogy biztonságosabbá tennék” – vélekedett a sportág első embere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?