Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 23. kedd
Retro

F1-Archív: Schumacher elnézést kér

A német klasszis hiánya miatt érdektelenségbe fullad hazai futama, Raikkönenről áradoznak a Lotusnál, Hamilton verhetetlen, Vettel állást kap a Toro Rossónál.- augusztus 2-ai híreink.

2017: Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a hungaroringi F1-es teszten, de a figyelem középpontjába a Renault-val visszatérő Robert Kubica került. A lengyel pilóta 2011 óta nem ült F1-es autóban, csak az év során egyszer egy zárt teszten, most viszont húsz etapot, 142 kört teljesített, összességében pedig a negyedik legjobb időt produkálta.

2016: Az utóbbi hét F1-es futamból hatot Lewis Hamilton nyert meg a Mercedesszel, Toto Wolff szerint pedig pilótája verhetetlen, amikor jó napja van - ennek köszönhetően 43 pontos hátrányából 19 pontos előnyt faragott és megfordította a Nico Rosberg elleni világbajnoki csatát. Hamilton júliusban minden futamot behúzott és jelenleg úgy fest, hogy ismét le tudja győzni Rosberget. 

2015: A Williams egyértelműen arra utasította Valtteri Bottast, hogy ne előzze meg Felipe Massát, a csapatutasítás miatt pedig mindketten elég gyengén szerepeltek Silverstone-ban. A finn arról beszélt, hogy reméli, a csapat "okosabb" döntéseket fog hozni a jövőben...

2013: Eric Boullier szerint tökéletes, "10/10-es' szezonrajtot produkált Kimi Raikkönen - a finn Sebastian Vettel legnagyobb rvális eddig, megnyerte a szezonnyitót és több második helyet is szerzett. Boullier áradozott versenyzőjéről, szerinte félelmetes formában van, majd hozzátette, hogy ha a csapat másik pilótája, Romain Grosjean ilyen ütemben fejlődik tovább, akkor biztos, hogy világbajnoki esélyes lesz ő is. 

raikkönen2013

2012: Ugyan Nico Rosberggel dominálta a Kínai Nagydíjat, a Mercedes Monaco óta elég gyengén teljesít, még fele annyi pontot sem szerzett, mint a Ferrari, a Red Bull, vagy akár a Lotus. Legutóbb a Hungaroringen egyik pilóta sem jutott be a Q3-ba, de Ross Brawn azt mondta, hogy nincs itt semmi gond, nem írják le magukat erre az évre sem. Egyszerűen ezek a pályák nem feküdtek nekik, olyan autót kell csinálniuk, ami mindenhol versenyképes.

2011: Két fordulóval a szezon vége előtt 25 ponttal vezet, így bebiztosíthatja bajnoki címét Romain Grosjean - a francia pióta a GP2-ben vitézkedk és Giedo van der Garde ellen küzd. Grosjean szerint nem fog erőltetni semmit, olyan pilótákkal harcol, mint Esteban Gutierrez, Charles Pic, Jules Bianchi és az említett van der Garde, szóval nem akar kockáztatni, mert nekik kevesebb a vesztenivalójuk. 

2010: Michael Schumacher elnézést kér Rubens Barrichellótól a Magyar Nagydíjon bemutatott veszélyes manővere miatt, amely után a brazil fekete zászlót követelt korábbi csapattársának. "Meg akartam nehezíteni az előzését, egyáltalán nem akartam veszélybe sodorni. Ha ő így érzi, akkor bocsánatot kérek, nem ezt akartam."

schumacher2010

2009: A Ferrari bejelentette, hogy másnap Felipe Massa interjút fog adni, méghozzá az elsőt azóta, hogy súlyos balesetet szenvedett a Hungaroringen. A brazilt éppen előző nap látogatta meg Michael Schumacher, aki azt mondta róla, hogy meglepően jól van korábbi csapattársa. "Jó volt látni Felipét, jobban érzem magam" - mondta a német. 

2008: Kettős McLaren-sikerrel zárult a Magyar Nagydíj időmérője, Lewis Hamilton sorozatban két győzelem után ezúttal négy tizedet adott csapattársának, Heikki Kovalainennek, magabiztosan szerezte meg az első helyet. Felipe Massa behozta a Ferrarit a harmadik helyre, Kimi Raikkönen viszont ismét csalódást keltő teljesítményt nyújtott és csak a hatodik helyet szerezte meg. Mi lehet a baj a világbajnokkal?

2007: Sebastian Vettel lesz a Toro Rosso egyik pilótája 2008-ban - jelentette be az istálló a Hungaroringen csütörtökön. A fiatal német tehetség a BMW Saubernél kezdett tartalékversenyzőként, a Toro azonban leigazolta őt a távozó Scott Speed helyére, a továbbiakban ő fog versenyezni és a következő szezont is ő fogja teljesíteni. Vettel már bemutatkozott az F1-ben a BMW-vel és pontot is szerzett Amerikában.

2006: Éledezik a McLaren Kimi Raikkönen alatt, legutóbb pole-pozíciót és dobogós helyet szerzett Németországban, a finn elmondása szerint sokkal stabilabb most az autó, így a Hungaroringen is a pódiumot célozza meg. Raikkönen abban bízik, hogy végre megközelítheti tavalyi teljesítményét és beleszólhat a Schumacher-Alonso csatába.

2005: Hivatalosan is bejelentette a Ferrari, hogy a következő szezonban pilótát cserél és Rubens Barrichello helyét fiatal honfitársa, Felipe Massa foglalhatja el. Massa tesztpilóta volt a Ferrarinál, most pedig a Saubernél versenyez, a Scuderia pedig most úgy látta, hogy ideje váltani és új társat találni, aki segítheti Michael Schumachert. Barrichellóval kapcsolatban a legvalószínűbb opciónak a BAR tűnik.

massabarrichello

2004: Komoly bércsökkentésbe kell beleegyeznie David Coulthardnak, ha folytatni akarja F1-es pályafutását a Jaguarnál. A McLarennél nem marad számára hely a következő szezonban és a hírek szerint sem a Williams, sem a Toyota nem szeretné szerződtetni, a Jaguar viszont érdeklődik iránta - csak közben évi kétmillió fontos áldozatot kér a pilótától. "A pénz sosem volt számomra motiváció" - mondta erre a brit.

2003: Az év során első pole-pozícióját szerezte a Hockenheimringen Juan Pablo Montoya, ő a fő esélyes a másnapi Német Nagydíj megnyerésére is. A kolumbiai 0,018 másodperccel győzte le Williams-BMW-s csapattársát, Ralf Schumachert, a világbajnoki címvédő Michael Schumacher viszont csak szenvedett, mindössze a hatodik pozíciót szerezte meg a kvalifikáción - jönnek is a pletykák, hogy mi lehet a baj a Ferrarinál...

2002: Hivatalosan bejelentették, hogy Heinz-Harald Frentzen szerződését felbontotta az Arrows istálló és a spekulációk szerint a pilóta a Jordannél, vagy a Saubernél folytathaja pályafutását. Az Arrows anyagi nehézségekkel küzd, Frentzen pedig nem akarta megvárni, hogy mi lesz ebből, közölte a csapattal, hogy menni szeretne. A Saubernél Felipe Massa, a Jordannél pedig Takuma Sato helyét foglalhatja el.

2001: Sokan kritizálják Jenson Buttont azért, mert az időmérőkön folymatosan vereséget szenved benettonos csapattársától, Giancarlo Fisichellától, eddig csak kétszer tudta legyőzni az olaszt. A fiatal brit viszont azt mondta, hogy a vasárnapi teljesítmény számít, mert szombaton nem lehet nyerni, de természetesen szeretne akkor is gyorsabbá válni - igaz, azt is hozzátette, hogy nem fő célja Fisichellát megverni.

2000: Saját tesztpályáján, Fioranóban tökéletesíti egyébként is világbajnoki favoritnak számító autóját a Ferrari, méghozzá nem csak Luca Badoer tesztpilótával, hanem Rubens Barrichellóval is. A két versenyző együtt több mint százötven kört tett meg, főleg a felfüggesztésre és az aerodinamikára koncentrálva. 

1999: Michael Schumacher lábtörésével magyarázzák a szervezők a rendkívül gyér látogatottságot a Német Nagydíjon. Ugyan hivatalosan minden jegy elkelt, sőt, harmincezer extra széket telepítettek az óriási érdeklődés miatt, rengeteg üres helyet lehetett látni a lelátókon annak ellenére, hogy kétszáz fontba került egy vasárnapi beépő, ami a versenynaptár egyik legdrágább jegyének számít. Az ok persze egyszerű: Michael Schumacher súlyos sérülése miatt nem volt ott a futamon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?