Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. július 19. csütörtök
Retro

F1-Archív: Coulthard Alonso miatt dühöng

Dennis minden kapcsolata megszakadt a McLarennel, furcsa edzéseredmények születtek Indianapolisban, a Ferrari nem akar új motorformulát, Villeneuve szerint Schumacher nem jó példakép, a Toyota pedig beszáll az F1-be. Június 30. hírei következnek az elmúlt évtizedekből.

2017: Már semmiféle kötelék nem fűzi Ron Dennist a McLarenhez: a csapat közleménye szerint a korábbi vezető, aki előző novemberben mondott le elnök-vezérigazgató posztjáról, eladta tulajdonrészét a cégben.

2016: Sikeres első vizsgát teljesített a második generációs, titánból készült halo a Red Bull Ringen. A statikus teszteket, elsősorban kimentési gyakorlatokat a Ferrari folytatta le.

2015: A McLarent még az ág is húzza: A Kimi Raikkönen Ferrarijával Osztrák Nagydíjon ütköző Fernando Alonso erőforrását nem lehet újból felhasználni. Újabb Honda-motor ment kukába.

2014: Tony Fernandes közel áll ahhoz, hogy eladja csapatát, a Caterhamet – a tulajdonosváltásra már a Brit Nagydíj előtt sor kerülhet. „Az F1 nem működött” – írta ki Twitterjére a maláj üzletember. A csapat jövőjével kapcsolatban Colin Kolles neve merült fel.

2013: Charlie Whiting komolyan mérlegelte, hogy piros zászlóval vet véget a Brit Nagydíjnak, amelyen Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez bal hátsó Pirelli-gumijai is felrobbantak. A botrányos silverstone-i versenyt Nico Rosberg nyerte.

2012: A június 30-i határidőig a csapatoknak nem sikerült megegyezniük abban, milyen költségcsökkentő korlátozásokat vezessenek be a Formula-1-ben, ezért további három héttel kitolják a határidőt. Ugyanakkor nagyon valószínű, hogy az intézkedéseket 2013-ra már nem sikerül bevezetni.

2011: Semmivel sem lesz rosszabb hangjuk a három éven belül érkező V6-os erőforrásoknak, mint a jelenlegi V8-asoknak, jelentette ki az FIA, amely 12 000-ről 15 000-re emelte a maximális fordulatszámot.

2010: A Formula-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) zöldebb királykategóriáért harcol. Egy friss tanulmányra alapozva a széndioxid-kibocsátást 12 %-kal csökkentenék a következő három évben, a motor- és sebességváltó-szabályokkal pedig 2013-tól üzemanyag-hatékonyabb technológiát léptetnének életbe.

2009: A Williams japán pilótája, Kazuki Nakajima úgy gondolja, már nem kell sokat várnia az erős szereplésekre. Eredményes 2008-as bemutatkozó szezonja után az év nyolc versenye alapján pont nélkül áll, annak ellenére, hogy Silverstone-ban pályafutása legjobb rajthelyéről, az ötödikről indulhatott. Nakajima mindazonáltal roppant elégedett saját magával: „Egészen más szinten vagyok. A csapat sokkal jobb munkát végez, ami pedig engem illet, én is sokkal jobb munkát végzek, mint tavaly.”

2008: Massa nem változtat hozzáállásán, annak ellenére, hogy Magny-Cours-ban szerzett győzelme után a bajnokság éllovasaként várhatja a Brit Nagydíjat. „Pluszt ad ez a helyzet, de csak addig tart, amíg a szabadedzések elkezdődnek” – fogalmazott a brazil. A pontverseny második helyén Robert Kubica állt, 10 pontos lemaradással Lewis Hamilton csak negyedik volt.

2007: Stílusosan tért vissza Robert Kubica: a Kanadai Nagydíjon elszenvedett horrorbalesete, majd az USA GP kihagyása után Franciaországban negyedik rajthelyet szerzett, pályafutása legjobb eredményét.

2006: Szokatlan eredmények születtek az indianapolisi pénteki szabadedzéseken. Anthony Davidson a Hondával mindkét gyakorlást behúzta, miközben remekelt a Midland: a csapat tesztpilótája, Giorgio Mondini ötödik helyet szerzett a második tréningen, jobb időt futva Michael Schumachernél és Fernando Alonsónál is.

2005: „Úgy gondolom, a Formula-1 vissza fog térni az Államokba egyszer, és nagyon erős lesz. Nincs oka, amiért ne tennénk. Jó show-t fogunk nyújtani ismét, mint ahogy történt a múltban. Olyan sokat beszélnek most az Államokban a Formula-1-ről, hogy talán több néző figyel rá, mint korábban” – nyilatkozott az F1 amerikai kilátásairól Michael Schumacher, az idei USA Nagydíj győztese, azé a versenyé, amelyen mindössze hatan vették részt.

2004: A Ferrari nem akar új motorformulát, jelentette ki a motorrészleg tervezési vezetője, Gilles Simon, reagálva Max Mosley-ra, aki egy héttel korábban beszélt arról, hogy az aktuális 3 literes V10-es erőforrások helyett 2,4 literes V8-asok bevezetésén gondolkodik.

2003: David Coulthard dühöng az Európai Nagydíjról való kiesése miatt. Miközben a negyedik helyért harcoltak, Fernando Alonso hirtelen fékezett előtte, és bár az ütközést el tudta kerülni, a skót kiesett a versenyből. „Nem azt akarom mondani, hogy ő egy idióta, és majd jól ellátom a baját, mivel elhiszem, hogy problémái voltak. Mindig én vagyok az, aki megfizet ezekért a dolgokért, az ő hétvégéje pedig nem ment tönkre, tehát végül elérte a célját” – panaszkodott a skót, aki hozzátette, korábban kétszer is majdnem eltalálta a Renault fiatal versenyzőjét.

2001: Michael Schumacher nem jó példa a fiatalok számára, állítja a német korábbi riválisa, Jacques Villeneuve. Felhozta, a Ferrari versenyzője olyannyira nem tiszteli az íratlan szabályokat, hogy a nürburgringi rajtnál saját testvérével, Ralffal szemben is képes volt sportszerűtlenül viselkedni.

2000: A Toyota végre megerősítette a pletykaszinten már régóta ismert tényt, hogy 2002-ben saját csapattal indul a Formula-1-ben.

1999: A Jordannél versenyző Damon Hill bejelentette, nem vár a szezon végéig, hanem hazai versenye, a Brit Nagydíj után azonnal visszavonul. Ezzel egyidejűleg beindult a találgatás, vajon ki veheti át helyét. Jos Verstappen tűnik legesélyesebbnek.

1997: Michael Schumacher a száraz-esős Francia Nagydíjon aratott magabiztos győzelme után (Retro rovatunkban foglalkoztunk vele) megcélozta a világbajnoki címet. „A verseny során első alkalommal kezdtem gondolkodni a bajnokságról. Ha így folytatom, megnyerhetem a címet. A következő verseny Silverstone-ban lesz a félidő, és bármi történik, én maradok az élen” – mondta a német, aki 14 ponttal állt riválisa, Villeneuve előtt.

1996: Egy évvel korábban Damon Hill fölénye már 25 pontot tett ki Franciaországban, ahol idénye hatodik győzelmét gyűjtötte. Dolgát megkönnyítette, hogy a pole-t megszerző Schumacher motorja a felvezető körön tönkrement.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?