A Kanadai Nagydíj hétvégéjétől kezdve vált a Heineken a Formula-1 egyik kiemelt támogatójává, érkezésük pedig igencsak látványosra sikerült, hiszen ritkán lehetett olyan helyre nézni a televíziós közvetítés képein, ahol ne ütközött volna bele a szemünk a holland cég logójába. A sporttal való együttműködési tervük pedig ezzel még nem is ért véget, hiszen a közeljövőben egy csapattal is szeretnének megállapodást kötni, hogy ezáltal még több megjelenéshez jussanak.
Nem mindenkinek tetszik azonban, hogy az alkoholreklámok gombamód kezdtek elszaporodni a sportban, és különösen az európai alkoholfogyasztást kordában tartani próbáló szövetség, az Eurocare tagjainál csapta ki a biztosítékot, ami arra késztette a szövetség elnökét, Mariann Skart, hogy rögtön az FIA elnökét, Jean Todtot keresse meg aggodalmaival. Levelében felszólította a sportot, hogy hitelességének megtartása érdekében szakítson az alkoholos italok hirdetésével - amiből az egyes csapatok autóin is szép számmal találunk - hiszen ellentmondásos képet fest, hogy egyszerre hirdetik a biztonságos vezetést és buzdítanak a szeszesitalok fogyasztására.
„Az F1-nek fel kellene tennie a kérdést önmaga számára, hogy motorsport vagy az alkoholmárkák gyűjtőhelye szeretne-e lenni” - írta az Eurocare első embere. „Amikor a 2015-ös Monacói Nagydíjon az F1-et vizsgáltuk, percenként 11 utalást találtunk az alkoholtermékekre, ami átlagosan öt másodpercenként egyet jelent. Milyen lehet akkor ez az arány most, hogy a Heineken főszponzorként megérkezett?”
„Ha a sport és az italgyártók is felelősségteljes ágazatok szeretnének maradni, akkor meg kell szüntetniük ezt az együttműködést, és kivonni az alkoholmárkák reklámját az F1-ből.”