2010-es bemutatása óta a Nissan LEAF-ből 200 000-nél is többet értékesítettek világszerte, ezzel a világ legkeresettebb elektromos autója. A japán márka most az Azure-t választotta partneréül a fedélzeti mobil megoldásokhoz, illetve a járművekkel való új interakciós megoldások létrehozásához, és a biztonság fokozásához.
A Nissan az új modellek tervezése során már az autóvásárlók új generációjának, a környezettudatos „digitális bennszülöttek” igényeit is figyelembe veszi. A vezetőikkel és a külvilággal új módon kapcsolatot tartó elektromos autók nyújtotta kényelem ugyanis egyre vonzóbb tényező a vásárlók számára. Olyan szolgáltatásokra kell például gondolnunk, mint az autóban rendelkezésre álló térképek, a töltőállomás-keresés és a töltési állapot kijelzése. Továbbá minden LEAF-ben széria a hangvezérelt üzenetírás, amikor is a vezetők hangutasításokkal kezelhetik a beérkező szöveges üzeneteket anélkül, hogy akár csak egy pillanatra is le kellene venni a kezüket a kormányról vagy a szemüket az útról. Ezt az élményt az Azure háttérkapcsolata és támogatása teszi lehetővé a vezetők számára, azzal, hogy csúcstechnológiás védelemmel rendelkező globális felhőplatformot biztosít mindehhez.
Az országos és nemzetközi szabályozás egyre szigorúbb adatvédelmet és technológiai követelményeket ír elő, és mind a Nissan, mind a Microsoft elkötelezett a szabályok betartása iránt. Azért is esett a Nissan választása az Azure platformra, mert az a vállalati igényekhez mért biztonságot és megfelelőséget biztosít. A Microsoft volt az első jelentős felhőszolgáltató, amely megfelelt a felhőbeli adatvédelemre vonatkozó első nemzetközi szabvány, az ISO 27018 előírásainak. Nem mellesleg az Azure számos operációs rendszert, programnyelvet és eszközt támogat, így kellő rugalmasságot és választási lehetőségét nyújt a Nissan számára.