Steward
Bognár Viktor
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 4. szombat
Retro

F1-Archív: Raikkönen a rendőrségen

Tagad a Pirelli a Mercedesszel lebonyolított titkos gumiteszt kapcsán, Ecclestone lemondásra szólítja fel Mosley-t, kikerül Magny-Cours a versenynaptárból, nem akar visszavonulni Schumacher – ezek voltak az elmúlt két évtized vezető hírei május 31-én.

2019: A Porsche megépített és a fékpadon tesztelt egy hathengeres motort, amely alkalmas lett volna a Formula-1-ben szereplésre 2021-től – árulta el Fritz Enzinger, a gyártó sportfőnöke. A projekt azonban meghiúsult, mivel a márka a Formula-E-t helyezi előtérbe, az egyszerűsített F1-es motorokat pedig elvetették.

2018: Kimi Raikkönen feljelentést tett a kanadai rendőrségen zsarolás ügyében. Egy montreali nő állítása szerint a finn két évvel korábban zaklatta őt. A nő most pénzt kezdett követelni hallgatásáért cserébe, Raikkönen jogi képviselői pedig válaszlépésként a rendőrséghez fordultak, a versenyző jó hírnevének megőrzése érdekében.



2017: Nem nevezné meggondolatlan versenyzőnek Sergio Perezt Otmar Szafnauer, a Force India műveleti igazgatója. A mexikóira Danyiil Kvjat aggatta rá ezt a jelzőt, miután Perez egy előzési kísérlet következtében kiütötte az oroszt. A szakember szerint Perez csak túl nagy tempót diktált, az pedig egészen pozitív, hogy mindenkinél többet előzött a versenyen. Kvjat elmondása szerint azért akadt ki ennyire, mert bár mexikóit 10 másodperces büntetéssel sújtották a manőveréért, ez már nem osztott, nem szorzott, ugyanis Perez egyébként is utolsóként ért célba.

2016: Megkönnyebbülésként értékelte Lewis Hamilton szezonbeli első győzelmét Toto Wolff. Ezzel a sikerrel a nyolc futam óta tartó nyeretlenségi sorozatát szakította meg a brit. Az osztrák csapatfőnök szerint a monacói győzelem nagymértékben javította a Hamiltonnak a csapattal való viszonyát, erre pedig a Rosberggel való barcelonai ütközés után különösen szükség volt.

2015: Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint nagyon át kell gondolni az éppen napirenden lévő, ügyfélautók bevezetésének kérdését. A különös elképzelés 2017-től lépett volna érvénybe a tankolás újbóli bevezetése és az aerodinamikai reformok mellett, ám mint tudjuk, végül csak az utóbbi tervezet valósult meg. 

2013: A Pirelli határozottan tagadja, hogy kedvezett volna az addig évek óta az abroncsokkal küszködő Mercedesnek, amikor egy háromnapos, titkos gumitesztre kérte fel a csapatot Barcelonában. A Pirelli elmondása szerint ők kizárólag a 2014-es keverékeik fejlesztésében kérték a Mercedes segítségét, az autóra nézve nem volt kikötésük. A Mercedes az aktuális autóját, a W04-et használta, márpedig abban az időben az aktuális modellel folytatott szezonközi tesztek szigorúan tiltottak voltak, így nem csoda, hogy a többi csapat, a Ferrarival az élen, az ügy azonnali kivizsgálására szólította fel az FIA-t. A németek végül megúszták a komolyabb büntetést. 

2012: A tesztelés hiánya a kiszámíthatatlan szezon kulcsa –vélekedik Eric Boullier. A Lotus csapatfőnöke szerint az, hogy a csapatoknak csak a pénteki szabadedzéseken nyílik lehetősége a fejlesztéseik kipróbálására, izgalmas hétvégéket idéz elő. A francia szakember annak ellenére, hogy javasolja a tesztekre vonatkozó előírások átgondolását, csapata anyagi helyzetéből kifolyólag semmiképp sem szeretné, hogy visszatérjenek szezonközi gyakorlások. 

bernie

2011: Ross Brawn teljesen elfogadhatatlannak tartja Bernie Ecclestone ötletét, miszerint a december 11-i hétvégén rendeznék meg a 2012-es szezonzárót. Ecclestone fejében a Bahreini Nagydíj visszatérése miatt fogalmazódott meg ez a meglehetősen extrém elképzelés. Viszont ahogy Brawn is nyilatkozta, a januártól novemberig teljes gőzzel dolgozó csapattagoknak ez egyszerűen már túl sok lenne, így természetesen nem rendeztek decemberben szezonzárót a Formula-1-ben. Ecclestone terve szerint a téli szezonzáró helyszíne India lett volna.

2010: Christian Horner biztos benne, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber a jövőben nem fogja megismételni a törökországi ütközést, melynek során egymást ütötte ki a két Red Bull. Horner szerint mindketten tisztában vannak azzal, hogy a történteknek nem szabad megismétlődniük. A csapatfőnök Helmut Marko állításával is szembement – míg Marko szerint egyedül Webber volt felelős a balesetért, a csapatfőnök szerint Vettel is legalább ugyanakkora szerepet vállalt benne.

2009: Csapatfőnökként térne vissza az F1-be Alexander Wurz. Wurz-ot Team Superfund elnevezésű, osztrák hátterű, egyelőre csak elméletben létező istálló kérte fel a posztra. A csapat Cosworth erőforrásokat használt volna és 2010-ben szeretett volna csatlakozni a mezőnyhöz, ám végül pályázatuk nem kapta meg az indulás jogát.

2008: Lemondásra szólította fel Bernie Ecclestone Max Mosley-t, aki a márciusban kirobbant szexbotránya után szinte az összes támogatóját elvesztette. Ecclestone ezt, mint évtizedes barát tanácsolta Mosley-nak, miután az FIA-elnök botránya a Formula-1 vállára is hatalmas nyomást helyez, elsősorban a befektetők és a szponzorok felől. Ecclestone azt is kihangsúlyozta, hogy sajnálja barátját, aki annak ellenére, hogy az FIA élén annyi mindent tett az autósportért, hónapok alatt közellenséggé vált.

2007: Kikerül a versenynaptárból Magny-Cours –jelentette be Bernie Ecclestone. Miután a Francia Autósport Szövetség egyértelművé tette, hogy nem akarnak Francia Nagydíjat látni a pályán, Ecclestone sem rest elvinni onnan az F1-et, sőt úgy véli, a helyszínnek sosem szabadott volna Formula-1-es futamot rendeznie, így kizártnak tartja, hogy a jövőben visszatérjenek oda. Végül a pálya 2008-ban került ki a versenynaptárból, egy évvel később, ahogyan azt Ecclestone-ék tervezték. 

2006: Kihagyták a McLarent az F1 Bizottság 2008-as felállásából. Ez az a szervezet, mely többek között a sportot érintő technikai szabályváltozásokról is szavaz. A hosszú és eredményes F1-es múlttal rendelkező wokingiak természetesen egyből hangot adtak felháborodásuknak. A bizottságot a Red Bull, a Ferrari, a Renault, a BMW Sauber, a Honda és a Williams, illetve öt promóter –köztük a Magyar Nagydíj鬖 képviselői alkották, emellett az ülésekre FOM-tól és az FIA-tól is delegáltak egy-egy szakembert.

schumacher_1

2005: Nem gondolkozik a visszavonuláson Michael Schumacher. A hétszeres világbajnoknak azután kellett ezt ország-világ előtt leszögeznie, miután a rosszul sikerült a 2005-ös Ferrarival szezon első futamain többnyire nem tudott beleszólni a győzelemért folyó harcba. Ezt látván sokan úgy vélték, ha nincs elérhető közelségben a győzelem vagy a világbajnokság, nincs, ami motiválja a németet. Schumi viszont tisztázta, szó sincs ilyesmiről, és esze ágában sincs a szezon ilyen korai szakaszában feladni a bajnoki címért folytatott harcot.

2004: Élesen kritizálta az Formula-1-es újságírókat Jean Todt. A nürburgringi paddockban néhány –köztük pár igencsak elismert– szakíró elterjesztette, hogy a Ferrari más-más összetételű gumikeverékeket használ az időmérőre és a futamra, és ez a dominanciájuk egyik kulcsa. Todt szánalmasnak nevezte a pletykákat, illetve arra szólította fel az érintett újságírókat, hogy szégyelljék magukat.

2003: Ralf Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a Monacói Nagydíj időmérő edzésén Kimi Raikkönen, és csapattársa, Juan Pablo Montoya előtt. Michael Schumacher csak az ötödik helyre kvalifikált. Másnap a pole-ból induló Ralf egészen a negyedik helyig csúszott vissza, a hercegségi futamot csapattársa, Montoya nyerte Raikkönen és Michael Schumacher előtt.

2002: Jaguart tesztelt Fernando Alonso. Az előző szezonban a Minardinál versenyző spanyol tehetség 2002-ben az F1-be akkor visszatérő Renault-hoz igazolt tesztpilótának, ám a szezon közben más csapatok autóit is előszeretettel kipróbálta. „Minél több különböző Formula-1-es autót vezetek, annál jobb!” –nyilatkozta Alonso, aki szerint a Jaguar már az ötödik vagy hatodik csapat volt, akikkel tesztelhetett.

2001: Barrichello szerint ő is van olyan gyors, mint Schumacher, csak nehezebb körülmények között a német sokkal jobban ki tudja hozni a maximumot az autójából. Barrichello elmondta, nem akar olyan lenni, mint Irvine, aki mindig azzal érvelt, amikor a csapaton belüli helyzetéről kérdezték, hogy Schumacher túl erős hozzá képest. Így hát elhatározta, mindent megtesz, hogy legyőzze csapattársát.

2000: Belső viszályok nehezítik az amúgy is küszködő Prost istálló dolgát. A négyszeres világbajnok csapatfőnöknek, Alain Prostnak a hírek szerint ultimátumot adott a mérnökök egy csoportja, hogy ha nem meneszti azonnal a technikai igazgató Alan Jenkinst, tömegesen mondanak fel. Az említett szakember ezután már a Monacói Nagydíjra sem utazott el, és bár Prost cáfolta, az egész paddockban nyílt titoknak számítanak a Jenkins távozásáról szóló hírek.

1999: Kizárták Rubens Barrichellót a Spanyol Nagydíjról. A brazil Stewartjának padlólemezét szabálytalannak találták a futam után az FIA emberei, a hétvége után néhány nappal pedig hivatalosan is diszkvalifikálták. A történtek után Barrichello egy nyolcadik helyezéssel lett szegényebb.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?