Szerencsére még a vasárnap késő délutánra ígért eső előtt véget ért a verseny, ahol mindent összevetve a német csapatok dominanciája érvényesült, ám örömteli hír, hogy magyar siker is született: a műszaki tervezés versenyszám győztese a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata lett, akik a többi területen elért jó eredményüknek köszönhetően a statikus számok összetett versenyében a második helyet szerezték meg a német KA-RaceIng e.V. mögött. A Karlsruhe-i Műszaki Egyetemről hazánkba látogató KA-Racing kiválóan teljesített az idei versenyen: az időmérőn a harmadik helyen futott be a csapat belsőégésű motoros versenyautója, míg a hamburgi Hawks Racinget megelőzve első helyen végzett az egyetem elektromos járműve.
Az összesített végeredmény győztese a dinamikus versenyszámokban taroló Rennstall Esslingen lett, akik ezen felül elnyerték a legjobb saját építésű autónak járó díjat is. A 2006-ban létrehozott német csapat az endurance futamon és ezzel a dinamikus összetettben második helyen befutó Hawks Racinget és a KA-Racing belsőégésű csapatát előzte meg. A BME csapata nem csupán a statikus versenyszámokban remekelt, hanem elnyerte a leghatékonyabb járműnek járó díjat is. A legjobb üzleti prezentációnak járó díjat a berlini HTW Motorsport csapata nyerte a portugál Projecto FST Novabase, illetve a 2001-ben alapított Hawks Racing előtt. Az osztrák csapatoknak sincs miért szégyenkezniük, mivel a költségterv versenyszámot a grazi Joanneum Racing nyerte, akik a mezőnyből egyedüliként saját fejlesztésű motorral érkeztek a versenyre. A legjobb gyorsítás, majd álló helyzetre lassulás versenyszámban pedig a szintén osztrák Formula Student Team Weingarten bizonyult a legjobbnak.
A siker azonban nemcsak a versenypályán, hanem a színfalak mögött is tetten érhető volt. A rendezvény harmadik napján tartott sajtótájékoztató legfontosabb témái a Formula Student hazai állomásának az autóiparban, a magyar gazdaságban és az oktatásban betöltött jelentősége, illetve az iparon belüli kommunikáció élénkítése voltak. Beszédet mondott többek között Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, aki kiemelte: a Formula Student Hungary legalább akkora, ha nem nagyobb jelentőséggel bír a magyar gazdaság szempontjából, mint a hungaroringi Formula 1-es futam. Ezt megerősítette Földesi Péter, a győri Széchenyi István Egyetem rektora, aki hozzátette: a Formula Student versenyeken résztvevő magyar csapatok tagjai képviselik azt az erőt, amely a hazai műszaki terület jövőjét meghatározza. A rektor bejelentette azt is, hogy a motorfejlesztés sikerének alapjain megalakul a Széchenyi Egyetem Formula versenycsapata is.
Palkovics László, a Knorr-Bremse magyarországi kutatás-fejlesztés részlegének vezetője fontos bejelentést tett: a meglévő autóipari együttműködés átalakítása érdekében cél egy járműmérnöki egyesület létrehozása, amely a hazai autóipar igényeinek megfelelően többek között az egyetemek és a vállalatok közötti együttműködés és kommunikáció javítására irányulna. A sajtótájékoztatón részt vett a rendezvényt támogató Audi Hungaria Motor Kft. sajtószóvivője, Czechmeister Mónika, a másik főtámogató Continentaltól Barbara Texter, a vállalat európai Formula Student egyetemi kapcsolatok igazgatója és Bagdy Andrea, a Continental Automotive Hungary employer branding & recruitment vezetője, valamint a csapatokat technikai eszközökkel is támogató Reinitz Zoltán, az AVL Autokut Engineering Kft. ügyvezető igazgatója, akik kiemelték a rendezvény fontosságát saját szakember-utánpótlásukban.
A verseny idején több szakmai találkozó is volt: a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ ide hívta a Vas és Zala megyei autóipari vállalatok, önkormányzatok, oktatási intézmények képviselőit, hogy egyeztessenek az őszi Automotive Hungary kiállításon való részvételről. Ugyanebből a célból a hasonló győri szervezetek is tartottak az FSH- tanácskozást.
Csütörtöki Tamás, a rendezvényt szervező X-Meditor Kft. autó üzletágának vezetője az FS verseny kapcsán kiemelte a kommunikációs cég szerepét, mint az ipar, az állami szereplők és az oktatás közötti kapocs, valamint bejelentette: céljuk egy kelet-európai verseny létrehozása Formula Student Eastern Europe néven. A kezdeményezés létjogosultságát remekül mutatja, hogy idén a csapatok több mint fele ebből a régióból érkezett a csapatok által egyik legkedveltebb verseny helyszínére, a Győr-Gönyű Kikötőbe.
Ugyancsak ezt a kelet-európai irányultságot erősítette a Moszkvai Ãllami Gépipari Egyetem rektor helyettesének látogatása. A verseny mind a négy napját figyelemmel kísérő Szvjatoszlav Cseranev megbeszéléseket folytatott Pintér-Péntek Imrével az X-Meditor Kft. ügyvezetőjével és Csütörtöki Tamással abból a célból, hogy a magyar szakkommunikációs cég segítse a Moszkvában jövőre tervezett Formula Student Russia megrendezését.
A Formula Student Hungary 2013 vasárnap este zárult a győri Széchenyi István Egyetem aulájában, ahol egy remek hangulatú díjátadó ünnepségen a csapatok kategóriánként átvették az első három helyezetteknek járó díjakat. A teljes eredménylista megtekinthető a verseny honlapján: https://fshungary.hu/final-results-2013
Búcsúzásként az ünnepség után az FSH Club várta a csapattagokat és a szervezőket egy utolsó, felszabadult, jó hangulatú bulira, ahol azzal búcsúztak Európa legjobb autómérnök hallgatói, hogy jövőre találkoznak ismét az általuk legkedveltebbnek ítélt magyar versenyen.