Frankfurtban a 2900 négyzetméteres standon 30 járművet és tanulmányautót állít ki a PEUGEOT. Külön területet szentel a márka az új PEUGEOT 308-nak, melyet kilenc, az induló kínálatot remekül reprezentáló modellen keresztül ismerhetnek meg a látogatók.
Az új PEUGEOT 308: letisztult formaterv és egyedülálló vezetési élményt kínálóPEUGEOT i-Cockpitvezetőhely
Az új PEUGEOT 308 a piac legfontosabb szegmensébe, a stratégiai jelentőségű (az európai piac több mint egyharmadát képviselő) C szegmensbe tartozik, melynek 43 százalékáta csapott hátú modellek képviselik.
A márka ambícióival összhangban a formatervezők és a mérnökökkimagasló minőségkövetelményeknek eleget téve egy merész és intuitív berlint alkottak meg, letisztult és elegáns formába öntve.
Az új moduláris EMP2 platformon (EfficientModular Platform 2) fejlesztett új PEUGEOT 308 a
140 kg-mal kisebb súlynak köszönhetően a kategória legkönnyebb modellje, egyúttal a legkompaktabb is(4,25 m hosszú), a csökkentett túlnyúlások pedig határozottan dinamikussá teszik az autó megjelenését és tágas utastér kialakítását tették lehetővé.
Csúcsminőségű anyagokkal, köztük textilek felhasználásával alakították ki az új PEUGEOT 308 letisztult és modern jelleget árasztó utasterét, mely az SR1 tanulmányból kölcsönzött PEUGEOT i-Cockpitvezetőhellyel tűnik ki. Az intenzívebb élmény kedvéért kompaktabbra tervezett kormánykerék, az információk könnyű leolvasásához magasra helyezettkijelző, a magas középkonzol és a könnyű vezetést szolgáló, 9,7 colos érintőképernyő, valamint a
PEUGEOT i-Cockpithatározottan megkülönbözteti a vezetőhelyet a versenytársakétól.
Az induló motorválasztékban megtalálható öt benzines, illetve dízel változat, valamint a továbbfejlesztett aerodinamikai tulajdonságok (Cw: 0,28, légellenállása: 0,63) jóvoltából az új modell kilométerenkénti CO2-kibocsátása 93 grammról indul (1.6 HDi 92). 2014 tavaszától a hatékony és mértéktartó motorok széles választékát kínálja majd az új PEUGEOT 308, melyekben megjelennek a legújabb műszaki megoldások, köztük az egyedülálló háromhengeres benzines turbómotor (1.2 e-THP), a BlueHDi változatok -a szegmensben rekordnak számító 82 gramm/km CO2-kibocsátási értékkel- és az újgenerációs hatfokozatú automatikus sebességváltók.
A vezetés új élményét teremti meg az új PEUGEOT 308. Az autó új, kisebb tömegű futóművét és a legújabb generációs ESP-vel szerelt, kiemelkedő fékhatást biztosító fékrendszert a márka tudásának legjavát felhasználva fejlesztették ki. Az új platformból fakadó előnyökkel (kisebb tömeg, csökkentett túlnyúlás, alacsonyabb súlypont, elektromos kormánymű) és mércét teremtő dinamizmussal ruházták fel az új 308-at, melyben a fürgeség kimagasló kényelemmel és úttartással párosul.
A nyugodt vezetésről számos csúcstechnológiával készült felszerelés gondoskodik: holttér-figyelő rendszer, aktív sebességtartó rendszer, ütközésre figyelmeztető rendszer és automatikus vészfékezés. Szintén egyedülálló a kategóriában a magasabb felszereltségi szinten alapfelszerelésként kínált, kizárólag fénydiódákból álló fényszóró.
Az új PEUGEOT 308 modelleket szeptember 12-től Sochaux-ban kezdik el gyártani, később Kínában is beindul a modell gyártása a helyi piacra.
Az új 308-nak szánt területen állítják ki a sportos 308 R Concept tanulmányt, amely a szériamodell letisztultságának és markánsan egyedi stílusának extrém változatát testesíti meg. Az alacsonyabbra ültetett, széles nyomtávú és hangsúlyos övvonallal ellátott karosszéria 19 collos, szélesített kerekeket kapott. Megjelenése semmi kétséget nem hagy a 308 R Conceptsportos lelkülete és rendkívüli temperamentuma felől. A kettős árnyalatú karbon motorháztető alatti motortér az RCZ R négyhengeres 1.6 l benzines motorját rejti; teljesítményét a PEUGEOT SPORT mérnökei 270 lóerőre növelték, ami a kategóriában egyedülálló, közel 170 LE/l fajlagos teljesítményt eredményezett. A 308 R Conceptben rejlő nem mindennapi képességek maximális kiaknázása érdekében az első futóművet korlátozott csúszású Torsendifferenciálművel látták el, és a fékrendszert is a kimagasló képességekhez méretezték.
3008 és 5008: tovább a siker útján
2009-ben a PEUGEOT két olyan modellt vezetett be, melyektől a márka Cszegmensbeli pozícióinak jelentős erősödését várta. A markáns egyéniséggel felruházott, egymást kiegészítő két modell más-más vevőkört céloz meg, de közös bennük a csúcstechnikás tartalom és a kimagasló utazási kényelem, a felsőkategóriás minőségérzet és a kifogástalan dinamikus viselkedés.
Négy évvel a bevezetése után a 3008 crossover és az 5008kompakt egyterűmessze túlteljesítette a kitűzött célokat: az előbbiből a bevezetése óta 506.000, az utóbbiból pedig 237.000 példányt értékesítettek világszerte (2013. június végéig).
Különösena 3008-nak sikerült túlszárnyalnia a tervezett eladási darabszámokat, elsősorban annak a remek fogadtatásnak köszönhetően, amelyre Kínában talált év eleji bevezetése óta. A sikerhez a3008 HYbrid4népszerűsége is hozzájárult; a 2012-ben bemutatott modellben alkalmazták először a világon a dízel hibrid hajtásláncot.
Frankfurtban megújult formában mutatkozik be a 3008 és az 5008. A márka új stílusvonásaival (lebegő hűtőrács, lámpasor...) áttervezett orr-rész és a csúcstechnológiájúfényszórók modernebbé teszik a két modell megjelenését és fokozzák a minőségérzetet. Az utastérben lézergravírozott középkonzolt és új felszereléseket találunk, a tolatókamerát és a vetített színes kijelzőt.
PEUGEOT: lépéselőny a műszaki megoldások és a környezetvédelem terén
A márka 2013-ban tovább csökkentette európai modellkínálata CO2-kibocsátásának súlyozott átlagát: május végén ez116,3 gramm volt kilométerenként, szemben az egy évvel korábbi 121,5 g/km értékkel.
A PEUGEOT környezetvédelmi politikája a belsőégésűmotorok folyamatos tökéletesítésében(jobb hatásfok, csökkentett lökettérfogat, Stop&Start rendszer") és újgenerációs motorok bevezetésében nyilvánul meg. Ez utóbbiak közé tartozik a 1.0lés a 1.2l háromhengeres benzinesmotorcsalád.
A PEUGEOT az egyik új 308-ban és egy 508 SW-ben mutatja be Frankfurtban az új BlueHDi dízel károsanyag-kibocsátást szabályozó rendszert. Ez a rendszer, amely egyedülálló módon ötvözi az SCR technikát (SelectiveCatalyticReduction) és az adalékolt részecskeszűrőt, akár 90 százalékkal csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását, mérsékli a CO2-emissziót és a fogyasztást, és a részecskék 99 százalékát felfogja. A BlueHDi maradéktalanul teljesíti az Euro 6 Dízel normát. Az új károsanyag-kibocsátást szabályozó rendszer 2013 végétől a márka összes dízel modelljébe bekerül, ami tovább növeli a PEUGEOT technikai előnyét a dízelek területén.
A környezetvédelem terén szerzett lépéselőny és a PEUGEOT modellválaszték exkluzívabbá válásának másik ékes bizonyítéka a HYbrid4 dízel hibrid hajtás, amelyet a világon először a3008 HYbrid4 modellbe, majd később az 508 RXH és az508 HYbrid4 típusokba építettek be. Ezzel a technikával a PEUGEOT olyan páratlan megoldást kínál, amely az örömteli vezetést a környezet kíméletével ötvözi. A három HYbrid4 modell már több mint 28.000 ügyfelet hódított meg.
A hajtásláncban az elöl található 2.0 HDi FAP motor és a hátsó tengely hajtásáért felelős villanymotor együttes teljesítménye 200 lóerő. A HYbrid4 vásárlói a négyféle üzemmódnak köszönhetően a vezetés új élményét tapasztalhatják meg (automatikus, « ZEV », sport, összkerékhajtás) egy rendkívül környezetbarát autóban, melynek induló CO2-kibocsátása 88 gramm kilométerenként.
Ãm a PEUGEOT újító szellemű megoldásokkal is kísérletezik annak érdekében, hogy a jövőben sikerüljön létrehozni egy olyan sorozatgyártású modellt, amely legfeljebb két liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-ként.
Jelentős mérföldkövet jelent ezen az úton aHYbrid Air rendszer, mellyel a PEUGEOT ismét megerősíti úttörő szerepét. A nemzetközi piacra szánt2008modellbe építették be ezt az új hajtásláncot, amely a benzines motort légmotorral ötvözi. A viszonylag olcsó műszaki megoldást, amely sokak számára elérhető lesz mind az öt kontinensen, 2016-tól kívánja beépíteni a márka a B és C szegmens PEUGEOT személy- és haszonjárműveibe.
A 2008 HYbrid Airkétféle energiát kombinál annak érdekében, hogy a legjobb hatásfokot érje el az adott haladási helyzettől függően. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a legújabb generációs és a legfontosabb pontjain továbbtökéletesített háromhengeres motorral, vagy ha az teljesen leáll, kizárólag a légmotor hajtja az autót.
A HYbrid Air hajtáslánc a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, amely a padlólemez hosszanti középvonalában futó alagútban van elrejtve, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási tartályból, amely a hátsó futómű magasságában található, valamint a hidraulikus motor és a szivattyú egységéből, amely a váltóművel van összeépítve. Ennek a kialakításnak köszönhetően a HYbrid Air megőrzi az utastér tágasságát és variálhatóságát. Háromféle üzemmódot kínál ez a technológia: kizárólag léghajtás (ZEV), benzines és vegyes.
Az új HYbrid Air hajtásláncot más fejlesztési területek megoldásaival ötvözik a kétliteres fogyasztási cél elérése érdekében.
Ezek az új megoldások a 208 HYbrid FEtanulmány járműben öltenek testet.
Létrehozásához az 1995 óta együttműködő PEUGEOT és TOTAL mérnökei egyesítettékfejlesztési eredményeiket, és egy olyan nagyratörő kihívás mellett kötelezték el magukat, amely áttörést jelent az emisszió és a vezetés élvezetének egyesítésében. A 208 HYbrid FE mindössze 49 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként- azaz feleannyit se, mint a rendkívül környezetbarát 208 1.0 VTi -, ugyanakkor 8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, akárcsak a 208 GTi"
A hibrid hajtáslánccal (nem plug-in technika) felszerelt tanulmány jármű alapvető műszaki építőköveit a jövő autóiban kívánja felhasználni a PEUGEOT.
A 208 HYbridFE-nél egyszerre több fejlesztési területre összpontosítottak a mérnökök:
- a légellenállás javítására;
- a tömegcsökkentésre, a 200 kg-mal kisebb tömeg a kompozit és polikarbonát anyagok nagy arányú felhasználásának köszönhetően;
- a háromhengeres benzines motorra és a hozzá kapcsolódó vezérelt sebességváltóra, illetve az elektromos meghajtásra;
- a tartóssági versenyek tapasztalatai alapján kifejlesztett akkumulátorra;
- és a Total Lubrifiants által kifejlesztett speciális motorolajokra.
A 208 HYbrid FE tanulmány járművet premier előtt kompozit futóművel látják el; a speciális abroncsok és felnik a gördülési ellenállást csökkentik.
Exkluzívabb kínálat és a vezetés kimagasló élvezete
Frankfurtban a PEUGEOT standon egy másik modell is remekül illusztrálja azt a tudást, amelyet a márka szakemberei a formatervezés és a vezetés élvezete terén halmoztak fel. Ez a modell az exkluzív RCZ R, a már több mint 50.000 rajongót meghódított emblematikus sportkupé, az RCZ felturbózott változata.Az RCZ a márkatörténet legerősebb sorozatgyártású modelljeként kerül forgalomba 2014 elején.
Az új, 1.6 l-es, 270 lóerős motor - ez rekord fajlagos teljesítmény a kategóriában - teljesíti az Euro 6 normát és kilométerenkénti CO2-kibocsátása mindössze 145 gramm, ami a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló szintjére helyezi az RCZ R-t. Az ültetett karosszéria és az exkluzív megjelenés intenzív vezetési élményt ígér, a 19 collos kerekek pedig még kifejezőbb megjelenést kölcsönöznek az RCZ R-nek. A finoman előkelő vezetőhelyet úgy tervezték meg, hogy a részlegesen önzáróTorsen differenciálművel ellátott speciális futóműnek köszönhetően a vezető élvezettel autózhassa ki a motorban rejlő teljesítményt.
Az ihletből született ONYX
Minden bizonnyal szárnyalásra készteti a látogatók fantáziáját az ONYX tanulmány,amely a márkatörténet szuperautóinak nagy hagyományát idézi fel.
A tanulmány 4,65 m hosszú, vonalvezetése radikális. A 20 collos kerekeken nyugvó, szoborszerűen megformált karosszéria egy atléta szívét rejti. A karbonszálas vázhoz középen rögzített, 600 lóerős, 3,7 literes V8 HDi hibrid motor hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja a versenysport tapasztalatait felhasználó csúcstechnológiájú futóműre szerelt hátsó kerekeket.
A tanulmány az anyagok kontrasztjával és a nemes patinával is vonzza a tekintetet, amely az idő és a megtett kilométerek után keletkezik rajta: a sárvédők és az ajtók rézből, a többi elem matt fekete karbonból készült.
Az alumínium tetőívekkel keretezett, üvegből készült dupla buboréktetőn keresztül feltárul a karbon struktúra és az utastér, az egy darabból álló, nyújtott filcből készült vezetőhely. A filcbevonat védőburkot képez az utasok körül, akik így szinte eggyé válnak az utastérrel. Az ONYX-ban a PEUGEOT az anyagok felhasználását is újragondolja: a műszerfalat használt és összepréselt, fa hatású újságpapír borítja.
2013 a 208 előretörésének éve, ám csupa nagybetűvel kerül be a PEUGEOT SPORT történetébe is a 2-es sorozat örökösének versenyváltozatai jóvoltából!
Egészen biztos, hogy a német látogatók tolongani fognak a 208 T16 PikesPeak körül. Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, az idén szintén legendássá vált 208 T 16 PikesPeak, a 208 legújabb versenyváltozatának (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1"™"™8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára") kormányánál SébastienLoeb 8"™ 13"™"™ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját.Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.
A mítoszt újjáélesztő 208 GTi kereskedelmi bevezetése alkalmából 2013-ban három 208 GTiPEUGEOT SPORT indult a rendkívül rangos Nürburgringi 24 órás versenyen. A 300 lóerős 1.6 l benzines turbómotorral ellátott 208 versenygépek hármas kategóriagyőzelmet arattak. A legendás hárombetűs modell egyik példánya ott lesz a PEUGEOT standon Frankfurtban.