A hatliteres V12-es szívómotorban találtak még 80 lóerőt, így már 557 lóerős, és hússzal több newtonmétert, 620-at ad le ötezres fordulaton. A teljesítménynövekedést átalakított égéstérrel, és átdolgozott profilú, üreges vezérműtengelyekkel érték el. Ehhez hatsebességes Touchtronic2 automata váltót adnak.
A márkához képest látványos a külső megújulás, a legszembetűnőbb az osztatlan hűtőrács. Más a motorháztető és még néhány kevésbé szembetűnő karosszériaelem is. Szénszálas műanyagból készítették az első légterelő középső részét, a hátsó diffúzort, a külső visszapillantó tükrök házát és a hátsó lámpák betétjét, a karosszéria egyéb részei pedig alumíniumból készültek. Az autó súlya így 1990 kg, ami az elődhöz képest negyven kilóval több. A súlyelosztása 48:52, ami közel jár az ideálisnak mondott 50:50-hez.
Az autó egyik legnagyobb újdonsága, hogy az ADS, vagyis az autó csillapítási rendszere már háromszintű, az eddigi kettőhöz képest: normál, sportos és versenypályához hangolt karakterisztikák közül lehet választani.
A Rapide S a jelenlegi Porsche Panamera Turbót és a Turbo S-t, de még az idei Maserati Quattroporte csúcsváltozatát is egy hajszálnyival felülmúlja teljesítményben és gyorsulásban. A Panamera idei frissítésével azonban ez is megváltozhat, amennyiben a Porsche úgy gondolja, hogy versenyezni szeretne a négyajtós Aston Martinnal.