Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 24. szombat
SimTech

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

A Continental beltéri kamerája alapvető szerepet kap a technológiában, hiszen érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak az elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.

conti 3d közli



„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőnkkel, és lefektetjük az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba integráltuk.”

A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat

A komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében kevés vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek a jövőben. A Cross Domain Hub egy nagyteljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőnek az alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Ez pedig mérföldkő a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásában. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagyteljesítményű számítógépre kerüljön a hangsúly. A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental egy olyan új, 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége. Így a természetes 3D-s kijelző nem csak súlyt, helyet és költséget takarít meg, hanem a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az hálózatba kapcsolt autó utasai előtt – a videokonferenciától és az online vásárlástól kezdve a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?