DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

HONOR Színriport: kutatás a színek hatásáról

A Honor okostelefon márka elkészítette első színfelmérését azzal a céllal, hogy feltárja a felhasználók hangulata és az őket körülvevő színek közti összefüggéseket. A márka az okostelefonok és okoseszközök tervezésekor nagy hangsúlyt fektet az izgalmas színhasználatra, és törekszik arra, hogy egyedi hátlapjaival, anyaghasználatával, színeivel megszólítsa a különleges megoldásokra fogékony felhasználókat.

A Honor elsődleges célcsoportját a fiatalok jelentik, így a Honor Színriport összeállításakor 18-24 év közöttieket kérdeztek a színekhez fűződő viszonyukról az Egyesült Királyságban és Olaszországban, ahol a márka erős jelenléttel bír. A megkérdezettek 82%-a mondta azt, hogy az őt körülvevő színek befolyásolják a hangulatukat.  Minden második válaszadó tartja úgy, hogy az általa viselt szín javítja a hangulatát, 53%-uk pedig úgy gondolja, hogy alkottak már véleményt róla a viselt színek alapján.

Honor 20_1



A színek által kiváltott hatás az online jelenlétünket is meghatározza. Becslések szerint évente 1,2 trillió fotó készül évente, melyek egy része a közösségi média felületeken köt ki. A felmérés alapján a megkérdezettek több, mint kétharmada szívesebben posztol világos és élénk színekben, sárga, narancssárga és piros színárnyalatokban, melyeket pozitív gondolatokkal, optimizmussal és boldogsággal lehet társítani.

A kutatás[1] eredményeit Jules Standish színszakértő elemezte, aki szerint a Honor felmérése arra is rámutat, hogy a 18-24 év közötti korosztály a kéket az energiával, a zöldet az optimizmussal párosítja.

„Nagyon érdekesnek tartom, hogy ez a korosztály a kéket és a zöldet optimizmussal és energikussággal jellemzi. Ezeknek a színeknek ugyanis általában nyugtató hatást tulajdonítanak, ami hozzájárulhat a magas vérnyomás csökkentéséhez és az idegrendszer egyensúlyához. Ennek köszönhetően például állásinterjú alkalmával segítenek nyugodtnak maradni. Ugyanakkor az élénk színektől, mint a piros, a narancssárga vagy a sárga, energikusabbnak érezhetjük magunkat. Emiatt fontos, hogy a színek, a ruhák kiválasztásakor átgondolt döntést hozzunk. A színek megmutatják kedvünket, egyéniségünket és önbizalmunkat, és ha jól választjuk meg, akkor jobb kedvre is deríthetnek.”

A színek kedvező hatását azonban nem használjuk ki eléggé. Az állandó rohanás, illetve a minket körülvevő ingerek elvonják figyelmünket, amit a kutatás is alátámaszt. Négy válaszadóból mindössze egy figyel tudatosan a környezetében látható színekre.

Ugyanakkor agyunk folyamatosan reagál a minket körülvevő színekre. A látvány, amely egy-egy szín hatására ér bennünket, azonnal befolyásolhatja a reakcióinkat az adott környezetre, kapcsolatra vagy egy választott termékre.

Honor 20 Lite_alkonyatkék vad ciklámen lr

Jules Standish szerint: „A színek érzelmi, nem pedig racionális válaszokat és hatásokat váltanak ki az agyunkból. A színek és a fények 20%-a pozitívan befolyásolja a mirigyrendszerünket, amely a hormonokra és a hangulatra is hatással van. Az élénk színek jó kedvre deríthetnek és boldogsághormont, dopamint szabadíthatnak fel, így például segíthetnek a kihívások, a nehéz feladatok leküzdésében.”

Jules Standish színszakértő alábbi tanácsai további segítséget nyújthatnak a tudatos színhasználathoz, melyet öt gyakori élethelyzeten keresztül mutat be:

Állásinterjú: kék pirossal vagy sárgával

A kék megbízhatóságot, bizalmat, tapintatosságot közvetít, emellett a kommunikáció színe és nyugtató hatással bír az idegekre. Ezen belül a tengerkék jó választás lehet, amit kombinálhatunk pirossal, megmutatva lelkesedésünket, vagy sárgával, ekkor optimizmust és örömöt továbbíthatunk kiegészítőinken keresztül.

Munkahelyi prezentáció, előadás: piros szürkével

A piros figyelemfelkeltő szín, hatására adrenalin szabadulhat fel, így energikusabbnak érezhetjük magunkat. Elszántságot sugároz, szürke kiegészítőkkel pedig kiegyensúlyozhatjuk a piros tüzes jellegét, és professzionalitást, praktikusságot sugallhatunk.

Első randi: fekete, rózsaszín, piros

A fekete szín sejtelmessé teszi viselőjét, a rózsaszín a szeretet színe, a piros pedig szenvedélyről és izgalomról árulkodik.

Közösségi média: narancssárga, sárga, piros

Az élénk, feltűnő színek hatására adrenalin szabadulhat fel, látványuk izgatottságot, élénkségét válthat ki. Mosolyra, jókedvre derítenek, magabiztosabbnak érezhetjük magunkat tőlük, és ez a közösségi oldalakon közzétett fotókra, videókra is igaz.

Szakítás: lila és ibolya

Fontos a nyugalom és a kiegyensúlyozottság megőrzése. A lila és az ibolya békét közvetít, segíthet az érzelmi egyensúly megtalálásában, a lezárásban és az előretekintésben.

A Honor Színriport arra is rávilágít, hogy a színek nem csak a hangulatot befolyásolhatják, de hatással lehetnek a kreativitásra és az önbizalomra is. Az okostelefon és a viselhető okoseszközök sem jelentenek ez alól kivételt, ezt erősíti, hogy a megkérdezett fiatalok fele szín alapján választ telefont.

Honor 20 és Honor 20 Lite káprázatos színekben

A Honor elkötelezett abban, hogy különleges színekkel és textúrákkal egyedi okostelefonokat és kiegészítőket kínáljon a felhasználóknak. A Honor 20 széria többdimenziós, dinamikus- holografikus üveghátlappal új fejezetet nyit az okostelefon-dizájn történetében. A Honor 20 hátlapja kétlépcsős eljárással készül. Az alsó réteget egy speciális technikával állítják elő, több millió beágyazott miniatűr prizmával, amelyek a gyémántokra hasonlítanak. A legalsó réteg felett egy üvegréteg és az adott színbevonat kombinációja helyezkedik el. A rétegek együttesen, valamint a fény áttűnése az egyes rétegekben és a prizmákon keresztül optikai mélységet láttat. A Honor 20 éjfekete és zafírkék színekben tündököl.

A csúcskészülék mellett a lite verzió, a Honor 20 Lite is igazodik színeivel a fiatalok igényeihez, a klasszikusnak mondható fantom fekete szín mellett extravagáns auróra kék és vad ciklámen színekben érhető el. A készülék hátlapja speciális dinamikus, prizmaszerű színátmenetet kapott csillogó hatással, ami mozgás közben a legizgalmasabb.


[1] A kutatást az Atomik Research független kreatív piackutató ügynökség bonyolította le 2019. május 8. és 10. között, melynek során 2002 fő válaszát értékelték.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: