Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 25. szerda
Retro

F1-Archív: Lauda nem kedvelte Hamiltont

Alonso a 2006-os vb-harcot élvezte legjobban, Bruno Sennából a Honda-utódcsapat pilótája lehet, Barrichellónak és Buttonnak a bajnoki címre fáj a foga. Ezek voltak december 28. Formula-1-es hírei.

2020: Alex Albon versenyzői ülés helyett tartalékpilóta pozícióban folytatja a Red Bullnál, de Helmut Marko elmondta, más csapatnak is kölcsönadhatják, ha beugróra van szükség, például pozitív koronavírusteszt miatt.

2019: A nyolc évvel a ralibalesete után az F1-be visszatérő Robert Kubica úgy érzi, a Williamsnél látott küszködése ellenére is megérte így lezárnia a korábban lezáratlan F1-es fejezetet a pályafutásában.

2018: Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nagy megtiszteltetésnek érzi, hogy Jean Todt felhívta, és üdvözölte az „ötösök klubjában”. Zsinórban ötödik egyéni és konstruktőri vb-címét nyerte idén az istállót, utolérve a bravúrt Todt vezetése alatt elérő Ferrarit, amelynek szériájára Wolff még „kölyökkorából” emlékszik.

2017: Pascal Wehrlein úgy érzi, kiváló versenyeket teljesített a szezon második felében, de senki sem vette észre őket, annyira lassú volt a Sauber. A német úgy érzi, hogy ha a következő szezonban nem is lesz ülése, a jövőben vissza tud térni az F1-be.

2016: Hiányzik a világbajnoki címért vívott harc Fernando Alonsónak. A spanyol öt évet tart számon, amikor a végső győzelemért küzdött (2005, 2006, 2007, 2010, 2012). Elmondása szerint ezek közül a 2006-os volt a legnehezebb Michael Schumacher, a Ferrari és a Bridgestone ellen.

2015: Lewis Hamilton felidézte, hogy a háromszoros világbajnok, Niki Lauda eleinte nem volt nagy rajongója, nem volt róla pozitív véleménnyel. Nem ismerte őt, 2012 közepéig még csak nem is érintkeztek. Mikor azonban beszélni kezdtek egymással, rájöttek, mennyi a hasonlóság köztük, ma pedig Lauda Hamilton egyik legnagyobb támogatója csapaton belül.



2014: Az idén csupán nyolc pontot szerző Romain Grosjean szerint az emberek gyorsan elfelejtik, hogy 2013 végén még csapattársát, a jó formában levő Kimi Raikkönent győzte le a futamokon. A francia abban bízik, hogy 2016-ban már egy nyerő autóban ülhet.

2013: A Red Bull technikai főnöke, Adrian Newey meglátása szerint a szezon augusztusig szorosan alakult, és úgy tűnt, bármi lehet a végkifejlet, mikor viszont a gumiproblémák hatására a Pirelli visszatért 2012-es konstrukciójához, onnantól a Red Bullnak nem volt ellenfele.

2011: A Renault gyenge 2011-es szezonjának elsődleges oka Eric Boullier csapatvezető szerint Robert Kubica elvesztése volt. Nem csupán a ralibalesetben súlyosan megsérült lengyel sebességére lett volna szükség, de mentális ereje és elkötelezettsége hiányát is megsínylette a csapat.

2010: „Véleményem szerint ez minden idők legerősebb mezőnye” – beszélt a 2010-es rajtrácsról a háromszoros világbajnok Jackie Stewart. Webber, Alonso, Hamilton, Button és Kubica nevét is kiemelte, Sebastian Vettelt pedig Jim Clarkhoz, Graham Hillhez és Jack Brabhamhez – saját korszaka többszörös világbajnokaihoz – hasonlította.

2009: A Ferrari korábbi motorfőnöke, Gilles Simon csatlakozik az FIA-hoz. A szervezet elnökétől, Jean Todttól azt a feladatot kapta, hogy vizsgálja környezetbarátabb technológia alkalmazásának lehetőségeit a Formula-1-ben és más kategóriákban.

2008: A Honda Racing négy érdeklődővel tárgyal a csapat felvásárlásáról. Az érdeklődők a szaksajtó információi szerint a mexikói üzletember, Carlos Slim, egy görög vállalkozó, Achilleas Kallikis, a Prodrive-főnök David Richards és kuvaiti befektetők, valamint egy pontosabban nem meghatározott svájci csoport. Dél-amerikai és olasz források szerint Slim már nyélbe is ütötte az üzletet, amely értelmében Jenson Button és Bruno Senna lesznek a pilóták.

2007: Ross Brawn elmondása szerint Michael Schumacher élvezi, ha gyorsan vezethet autót, ennél többet viszont nem kell belelátni a visszavonult bajnok tesztjeibe.

2005: F1-es fotók miatt kerültek bajba francia napilapok: három sajtóterméket pereltek be és bírságoltak meg, mert illusztrációikon pilóták jelentek meg, az overalljukon dohányreklámmal.

2004: „Egyesek szerint talán túl magabiztos vagyok, de azt hiszem, ha a megfelelő autóban ülök, a bajnokságért fogunk harcolni” – deklarálta 2005-ös célkitűzését Jenson Button a BAR-ral.

2002: A BAR tesztpilótája, Anthony Davidson nem irigyli az új igazolás, Jenson Button – egykori gokartos ellenfele – helyzetét. Úgy véli, Button csak akkor boldogul Jacques Villeneuve ellen, ha maga mellé állítja a csapatot.

2001: A német sajtó szerint Heinz-Harald Frentzen már aláírt az Arrowshoz – jordanes fizetése kevesebb mint tizedéért, félmillió fontért –, de a versenyző cáfolta, hogy megegyezés született volna.

2000: Rubens Barrichello pontokban gondolkodik: első ferraris évében 50 és 60 bajnoki egység közti mennyiséget tűzött ki magának, ezt túlteljesítve 62-t szerzett. Az új mérce 92 pont. Hozzátette: ennél kevesebbel is nyertek már világbajnoki címet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: