Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. november 29. hétfő
Retro

F1-Archív: Barrichellóért szorít Schumacher

Három megtett körig jutott az első tesztnapon a Honda-motor, Vettel élete legkeményebb versenyén lett háromszoros világbajnok, Schumacher Barrichello jövőjéért szurkol, a McLarennél sosem számított Hamilton bőrszíne. Ezek voltak az F1-es hírek november 25-én 2000 óta.

2020: George Russell szerint őrült futamra van majd kilátás a második bahreini versenyen, a Szahíri Nagydíjon, amelyet az ismert pálya tövidebb és gyorsabb, úgynevezett külső vonalvezetésén fognak tartani bő egy hét múlva.

2019: Lewis Hamilton úgy érzi, tanulhat a brazíliai nyílt sisakos versenyből és az azon elkövetett hibájából. A brit a hajrában Alexander Albonnal ütközött, de elmondása szerint ha még nem dőlt el volna a vb-cím, akkor szimplán beérte volna a második helyezéssel.

alonso-2018-abudhabi-dppi



2018: Fernando Alonso furcsa megmozdulásokkal hívta fel magára a stewardok figyelmét utolsó nagydíján, amelyet a 11. helyen zárt: az utolsó körökben az előtte álló versenyzőt üldözve háromszor is levágta az utolsó kanyart. A búcsúzó spanyolt a stewardok háromszor öt másodperc hozzáírásával büntették Abu Dhabiban, de ez nem változtatott a végeredményen.

2017: Valtteri Bottas a Mercedesszel szerezte a szezon utolsó pole-pozícióját az Abu Dhabi Nagydíjon, 0,172 másodperccel megelőzve csapattársát, a szabadedzéseken leggyorsabb, már világbajnok Lewis Hamiltont.

2016: A McLaren, amelynek 2013 óta nincsen névadó szponzora, azon dolgozik, hogy beszervezzen egy főtámogatót. Zak Brown ügyvezető igazgató szerint erre már csak a 2018-as évtől van lehetőség.

2015: „Idén a sebesség egészen rendben volt, de az eredmények még nem tartanak ott, ahol én szeretném. Időnként fájdalmas volt, de az F1-ben így megy” – értékelte szezonját Kimi Raikkönen, aki az előző évhez képest sokat javítva ötödik lett a világbajnokságban három dobogóval, de a pódiumra 13-szor álló (háromszor nyerő) Sebastian Vettelhez képest messze elmaradt.

2014: Abu Dhabiban a közös teszten bemutatkozott a McLarenbe szerelt Honda-motor: a tesztpilóta Stoffel Vandoorne-nal a volánnál mindössze három körig jutott. A japánok részéről azzal érvelnek, hogy a rivális gyártók hasonlóan rögösen kezdtek, mikor először pályára gurultak turbós hibrid erőforrásukkal.

2013: Közepes éve után Lewis Hamilton elmondása szerint úgy készül a következő szezonra a Mercedesnél, mintha ismét újonc lenne. A nagy volumenű szabályváltozások miatt rengeteg ismeretlennel kell számolni.

2012: Élete legkeményebb versenyének tartja a Brazil Nagydíjat Sebastian Vettel, aki egy peches futamon végül megszerezte harmadik világbajnoki címét. A Red Bull-os ütközött és megforgott az első kanyarban, később egy lassú kiállás törte meg lendületét, de többször felzárkózva hatodik lett. Három pont különbséggel ez elég volt a világbajnoki címhez a futamgyőztes Jenson Button mögött másodikként végző Fernando Alonsóval szemben.

2011: Egykori csapattársa, Rubens Barrichello karrierjéért szorít Michael Schumacher: reméli, hogy maradhat a Williamsnél, és a minőség, nem a pénz diktál a csapat pilótaválasztásánál.

2009: A háromszoros világbajnok, Niki Lauda szerint „szemernyi igazság sincs” a pletykában, hogy Michael Schumacher visszatérhet a Formula-1-be a Mercedes GP-vel. Úgy gondolja, ha a német újra versenyezni akart volna, akkor ő veszi át a sérült Felipe Massa helyét. Azt nem hiszi, hogy Schumacher újra teljes szezont akarna futni.

2008: A Red Bull megvásárolta Gerhard Berger 50 %-os tulajdonrészét a Toro Rossóban, ezzel teljes irányítást nyert másodcsapata felett.

2006: A McLarennel tisztában vannak Lewis Hamilton bőrszínével, de nem számít és sosem számított az a csapatnál – mondta Ron Dennis, reagálva arra, hogy a sajtó „a Formula-1 első színesbőrű pilótájaként” kürtölte világgá a versenyző leigazolását 2007-re.

2005: Gazdát cserél a Formula-1, a CVC Capital Partners befektetési cég többségi tulajdonrészt vásárol a Bayerische Landesbanktól és Bernie Ecclestone-tól – az üzletember azonban marad a sport élén.

2004: A 19 éves fiatal Pastor Maldonado tesztelhette a Minardit Misanóban: az autót a DTM-es ásznak, Christijan Albersnek adta át délután.

2003: A Ferrari aerodinamikai vezetőjét csábította el a McLaren. Nicholas Tombazist szerződtették le, aki a hierarchiában a csapat meglevő aerofőnöke, Peter Prodromou alá került.

2002: Justin Wilson megkapta a Minardi ülését a következő szezonra, csakhogy egy feltétellel: az évadnyitóig 5 millió dollár szponzorációt kell összegyűjtenie, hogy valóban versenyezhessen is.

2000: Patrick Head, a Williams technikai igazgatója tisztában van vele, kockázatot vállalnak azzal, hogy a sportba hosszú idő után újra beszálló Michelinnel szerződtek gumiszállítóként, míg a Ferrari és McLaren a bevált Bridgestone-t használja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?