Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 8. szerda
Retro

F1-Archív: Hamilton a Ferrari feltámadásában bízik

A Mercedest inspirálja a Red Bull dominanciája, Schumacher nem fog máshol versenyezni, Button világbajnok lesz, Hakkinen hisz Raikkönenben – az elmúlt húsz év legérdekesebb október 18-i F1-es hírei.

2020: Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint el kellene gondolkodniuk azoknak a jelenlegi és korábbi F1-es versenyzőknek, akik szerint Lewis Hamilton csak az autójának köszönhetően érte utol Michael Schumachert a futamgyőzelmi örökrangsorban.

archiv-1018-1-hamilton-2020



2019: Az Autosport értesülései szerint mégsem lesznek kísérleti lebonyolítású versenyhétvégék 2020-ban, miután a csapatok nem tudtak megállapodni a fordított rajtrácsos elképzelésről.

2018: A Racing Point Force India bejelentette, hogy szerződést hosszabbítottak Sergio Perezzel, így a mexikói zsinórban a hatodik idényét tölti majd az alakulatnál 2019-ben.

2017: „Sűrű” tesztnapot teljesített Paul di Resta a Hungaroringen egy 2014-es Williams volánjánál. A csapat továbbra is mérlegeli a lehetőségeket Lance Stroll következő évi csapattársát illetően, s a skót is esélyes egyelőre az ülésre, Robert Kubicával és az azt jelenleg birtokló Felipe Massával egyetemben (végül Szergej Szirotkin lett a kanadai kollégája 2018-ban).

2016: Jenson Button úgy látja, hogy bár a Honda alapvetően megbízhatósági szempontokból vetette be a továbbfejlesztett erőforrását, az egyúttal a teljesítmény terén is előrelépést jelent a McLaren japán motorgyártója számára.

archiv-1018-2-hamilton-ferrari-2015

2015: Hamilton bízik benne, hogy a következő évad során a Ferrari nagyobb nyomás alá tudja helyezni az elmúlt szűk két évet domináló Mercedest: a brit annak ellenére kívánja ezt, hogy utóbbi istállót erősíti, ugyanakkor a Scuderia feltámadása szerinte jót tenne az F1-nek.

2013: Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke inkább inspirálónak, semmint a saját alakulatára nézve szégyenteljesnek érzi a Red Bull második félévben mutatott dominanciáját: a szakember szerint jó referenciát jelentenek számukra is az energiaitalosok.

2012: Michael Schumacher kijelentette: nem fog más versenysorozatban rajthoz állni, miután a szezon végén immár végleg visszavonul a Formula-1-től.

archiv-1018-3-schumacher-2012

2011: A Ferrarit irányító Stefano Domenicalinak nincs baja, hogy a tervek szerint a következő idény során a Team Lotus Caterhamre, míg a Renault Lotusra változtatja a nevét, a Scuderia főnöke ugyanakkor tiszta helyzetet szeretne teremteni a jövőbeli esetleges hasonló helyzetek esetére.

2010: Az év közben a Saubertől elküldött Pedro de la Rosa bízik benne, hogy segíthet neki a Formula-1-es mezőnybe való visszatérésben, hogy a gumiszállítói szerepet 2011-től átvevő Pirelli tesztpilótája lett.

2009: Mark Webber és a Red Bull győzelmét hozta a Brazil Nagydíj, ám így sem tudták elnapolni Jenson Button bajnokavatását: a brit az elrontott időmérő után az ötödik helyig kapaszkodott előre a Brawn GP-vel, ezzel pedig már az évadzáró előtt bebiztosította vb-címét.

2008: Robert Kubica úgy érzi, gyakorlatilag elszállt az esélye az év végi elsőségre azok után, hogy csupán a 11. helyre kvalifikált a BMW-vel a Kínai Nagydíjon. A pole-t a vb-éllovas Hamilton zsebelte be, míg fő kihívója, Felipe Massa harmadik lett az esztendő utolsó előtti állomásának időmérőjén.

2007: Fernando Alonso szerint nincs szükség FIA-s megfigyelőre a McLaren garázsában a vb-címről döntő brazil idényzárón. A Nemzetközi Automobil Szövetség azok után küldene képviselőt a wokingi istállóhoz, hogy a spanyol motorsportszövetség azzal vádolta az alakulatot, hogy Hamiltont favorizálják a küzdelemben.

archiv-1018-4-alonso-hamilton-2007

2006: Webber úgy véli, súlyos hiba volt a részéről két éve aláírni a Williamshez, amelytől egyetlen szép emlék nélkül távozik a néhány nap múlva esedékes Brazil GP-t követően. Az ausztrál 2007-től a Red Bullt fogja erősíteni, amely annak a Jaguarnak a jogutódja, ahol korábban már versenyzett.

2005: Flavio Briatore Renault-főnök elismerte: ő kérte meg Giancarlo Fisichellát Sanghajban, hogy tartsa fel a McLareneket – mindez leglátványosabban a bokszbejáratnál nyilvánult meg. A francia istálló Alonso győzelmével és az olasz dobogójával a konstruktőri elsőséget is elhappolta a rivális gárda elől.

2004: Michael Schumacher utalt rá, hogy szívesen segítene csapattársának, Rubens Barrichellónak megszerezni a győzelmet hazai pályáján, Interlagosban, de természetesen nem ezzel a céllal vág neki az év utolsó nagydíjának.

2002: A Ferrari főtervezője, Rory Bryne szerint nem szabad elsietni a döntést a Bernie Ecclestone és Max Mosley által javasolt büntetősúlyos rendszer bevezetése kapcsán, mivel a ballasztok elhelyezése az autókban biztonsági kérdéseket is felvethet.

archiv-1018-5-hakkinen-raikkonen-2001

2001: Mika Hakkinen szerint Kimi Raikkönen jól fog teljesíteni a McLarennél, ahol éppen kétszeres világbajnok honfitársa helyét veszi át a következő szezonban.

2000: Az újoncévét futó Button célja az évadzáró Malajziai Nagydíjon, hogy elhappolja az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve orra elől az egyéni világbajnokság hetedik helyét.

1999: Eddie Irvine szerint túl kemény büntetés a kizárás a Ferrarik számára, miután a felügyelők szabálytalannak találták az autóikat Sepangban. Az északír pilóta ezzel a győzelmet és a vb-vezetést bukta – igaz, a Scuderia fellebbezett, így még visszakaphatja a pontjait.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: