Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 8. szerda
Retro

F1-Archív: Nevet vált a Toro Rosso

Elkezdhetjük megszokni az AlphaTauri nevet, szétesőben van a csapatok érdekvédelmi szervezete, Massa marad a Ferrarinál, Alonso pedig nyugalomra int mindenkit. Ezek voltak október 16-a hírei.

2020: Biztosan elmarad a Vietnámi Nagydíj. Bár jelentős késéssel ugyan, de a szervezők hivatalosan is megtették a bejelentésüket arról, hogy sajnos a korábbi tervekkel ellentétben nem rendeznek futamot Hanoiban.

2019: Elköszönhetünk a Toro Rosso nevétől a Formula-1-ben, miután a Red Bull módosítási kérelmet nyújtott be második számú csapatának nevére, a szavazást bonyolító F1-es Bizottságtól kiszivárgott információ szerint pedig ez meg is kapta a zöld utat. A hírek szerint a jövőben az AlphaTaurit kell keresnünk.



2018: A korábban Force India néven működő Racing Point jó úton halad, miután minden korábban felhalmozott hitelét törlesztette, köszönhetően főként az új tulajdonosok közé tartozó Lawrence Strollnak. Ezt az istálló csapatfőnöke Otmar Szafnauer erősítette meg.

2017: Bár nem alakultak jól a dolgok Valtteri Bottas számára, a korábbi F1-es pilóta, David Coulthard szerint ez gyorsan megváltozhat, amennyiben a finn versenyző megerősíti a magába vetett hitét. Szerinte csak meg kell találnia régi önmagát, és visszanyerheti év eleji formáját.

2016: Nagy múltú szponzor térhet vissza a Formula-1 körforgásába. A hírek szerint a BP (korábbi British Petroleum) akar újra beszállni a sportágba, mely évtizedekkel ezelőtt már részese volt a száguldó cirkusznak.

2015: A Lotus már tudja, ki lesz Romain Grosjean utódja. Bár a bejelentésig, visszatér-e gyári csapatként a Renault, talán még hónapokat kell várni, hamarosan fény derülhet az istálló második F1-es versenyzőjére. A Lotus szerint közel vannak a döntéshez, a hírek pedig arról szólnak, hogy Jolyon Palmer, Jean-Eric Vergne és Kevin Magnussen az esélyesek.

2014: A Mercedes szerint még évekig dominálni fognak. A konstruktőri címet szerző gárda üzleti vezetője, Toto Wolff úgy véli, a rivális csapatok azon ügyködnek, hogy letaszítsák őket trónjukról, ők viszont arra készülnek, hogy még évekig maradjanak.

2013: Akár még egy hosszú karrier is várhat Esteban Gutierrezre. Legalábbis ez a véleménye a Sauber fő versenymérnökének, Tom McCulloughnak. Szerinte Gutierrez kemény munkájában rejlik a lehetőség, hogy a nehéz szezonkezdetet követően mégis biztosítsa helyét a jövő F1-es mezőnyében.

2012: Hivatalosan is bejelentették, hogy Felipe Massa marad a Ferrari pilótája. a korábban küszködő, de mostanában magára találó brazil versenyző egy éves szerződéshosszabbítást kapott a csapattól és 2013-ban is Fernando Alonso csapattársa lesz.

2011: Szétesőben van a csapatok szervezete, a FOTA egysége. Az istállók 2008-ban alapították meg érdekegyeztető és -védelmi szervezetüket, az elmúlt egy évben viszont többekben is felmerült, hogy túl sokat költekeztek, ami miatt a felek támadni kezdték egymást.

2010: Jubileumot ünnepel Koreában a Mercedes. A csapat az első itt rendezett versenyen fogja lefutni története 300. F1-es versenyét, amelyet biztosan méltóképpen szeretne megünnepelni.

2009: Bizakodó a Jaguar és a Red Bull korábbi osztrák pilótája, Christian Klien. Nemrég a BMW tesztpilótája is volt, ezért úgy gondolja, jó esélyei vannak egy teljes szezonos ülésre is, melyről három csapattal is tárgyalásban van.

2008: Elég dühös két versenyzőtársára is Kimi Raikkönen. A címvédő a harmadik helyen végzett, mellyel minden esélye elment a világbajnoki címre, a finn pedig úgy látja ebben nagy szerepe volt a McLaren két pilótájának, akiknek rajt utáni produkcióján akadt ki.

2007: Drámai végkimenetelre számít a Renault csapatfőnöke, Flavio Briattore. A szezonzáró Brazil Nagydíj előtt még hárman, Kimi Raikkönen, Lewis Hamilton és Fernando Alonso esélyesek a világbajnoki címre, a szakember pedig úgy látja, a spanyol jöhet győztesen a csatából.

2006: Bár az utolsó futam előtt Fernando Alonso előnye tíz pont a hétszeres világbajnok Michael Schumacher előtt, a spanyol szerint messze nincs még vége a harcnak. A címvédő szerint az utolsó körig semmiben sem lehetnek biztosak.

2005: Kiábrándító módon ért véget Michael Schumacher szezonja, miután a Kínai Nagydíjon megpördült a biztonsági autós fázis alatt, majd feladta a versenyt. A német versenyzőnek egyébként is nehéz éve volt és úgy látja, ez a furcsa befejezés gyakorlatilag összefoglalta az idényüket.

2004: Árverésre kerülnek a Minardi főnökének, Paul Stodartnak az F1-es emléktárgyai. A szakember nagyon sok értékes dolgot halmozott fel az évek alatt, így az igazi rajongók bőven találhatnak majd maguknak tetszőt az internetes aukción.

2003: A Suzukában megszerzett hatodik világbajnoki címével a ranglista élére lépett Michael Schumacher, korábban Juan Manuel Fangio tartotta a rekordot öt bajnoki győzelemmel. A német nagydolgot vitt véghez, ám azt kérte, ne hasonlítsák őt össze az argentin legendával.

2002: Új menedzsmentje lett a Minardi pilótájának. A malajziai Alex Yoong ügyeit innentől kezdve Rick Gorne cége intézi, aki BAR csapatának egyik társalapítója is volt. A menedzser szerint több opcióval is rendelkeznek a következő évre, akár az F1-en kívül is.

2001: Akár a Volkswagen is szállíthat motorokat a Jordan istállójának részére. A hírek szerint a felek tárgyalásokat folytatnak arról, hogy 2004-től kezdve partneri kapcsolatra léphessenek adott esetben, miután a német gyártónak hamarosan új elnöke lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: