Steward
Héjas Szilárd
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. november 27. szombat
Retro

F1-Archív: A pole-sorozat vége

Bemutatkozik Yas Marina, Otmar Szafnauer csatlakozik a Force Indiához, Vettel elmondja, miért a Jégember a legjobb csapattárs. Válogatás október 15. Formula-1-es híreiből.

2020: Azon gondolkodik a Red Bull, talán úgy járnának a legjobban, ha saját maguk gyártanák 2022-től az erőforrásukat, miután motorpartnerük, a Honda kivonul a Formula-1-ből.

2019: Rendszerhiba miatt lendült egy körrel hamarabb a kockás zászló a Japán Nagydíjon. Pontosabban nem is lendült, hiszen a led paneleken villant fel az 53. helyett az 52. körben a verseny végét jelző grafika.

2018: Max Verstappennek nem igazán tetszik a Formula-1 új ötlete a kvalifikációval kapcsolatban. A sport vezetősége szeretne egy Q4-et is, a menetrendet pedig úgy formálná ennek megfelelően, hogy minden szakaszban csak négy pilóta esne ki. Verstappen szerint ezzel csak egy újabb szabadedzést, nem időmérőt fogunk kapni, ha valóban bevezetik.

2017: „Nem politizál” – ez teszi a legjobb csapattárssá Kimi Raikkönent Sebastian Vettel szerint. Kettejük között nincsenek piszkos játszmák.

2015: Távozik a McLarentől Kevin Magnussen, aki idén egyébként is már csak tartalékos volt. Helyét Stoffel Vandoorne veszi át.



2014: Sokkolja a Marussiát, hogy sokan őket és Jules Bianchit hibáztatják a Japán Nagydíjon történt súlyos balesetért. Bianchi állítólag nem lassított a dupla sárga zászló alatt, a csapat pedig még sürgette is őt; ők mindkettőt tagadják. A francia pilóta továbbra is kritikus állapotban fekszik a kórházban.

2013: Lewis Hamilton szerint ennyi volt a Mercedesnek a Red Bull-lal folytatott csatában. A rosszul alakuló Japán Nagydíj után a brit úgy gondolja, csapata idén már nyerni sem fog, mert az energiaitalosok túlságosan elhúztak tőlük.

2012: Luca di Montezemolo igyekszik elhessegetni azokat a pletykákat, miszerint Sebastian Vettelt szeretnék Fernando Alonso csapattársaként a Ferrarinál 2014-től. Az olasz szerint Felipe Massa sokkal jobban passzol a spanyolhoz.

2011: Megszakad a Red Bull elképesztő pole-sorozata, ami a tavalyi Abu Dhabi Nagydíj óta tart. Lewis Hamilton zár ugyanis az első helyen a Koreai Nagydíj időmérőjén, legyőzve Sebastian Vettelt. A britnek a 2010-es Kanadai Nagydíj óta ez az első pole-pozíciója. Vettelt a kvalifikáció után még vizsgálják is pályalevágásért, de végül megússza.

2010: „Butaság” lenne leírni a McLaren pilótáit. Ugyan mind Jenson Button, mind Lewis Hamilton lemaradása jelentős az egyéni pontversenyben, a csapatfőnök Martin Whitmarsh szerint mindkettejüknek van még esélye a világbajnoki címre.

2009: Új ember csatlakozik a Force Indiához, ráadásul vezető beosztásban. Otmar Szafnauer. A szakember műveleti igazgató lesz, Simon Roberts helyét veszi át a pozícióban.

2008: Abu Dhabi lerántja a leplet új pályájáról. A Yas Marina Circuit a következő szezonban ad otthont első Formula-1-es versenyének.

2007: Lewis Hamilton úgy érzi, tanult a Kínai Nagydíjon történtekből, amikor stratégiai hiba miatt elvesztette a győzelmet. Sir Jackie Stewart közben azt tanácsolja a fiatal pilótának, hogy lásson tovább az orránál. Ne csak a soron következő Brazil Nagydíjat akarja megnyerni, hanem a világbajnoki címet is.

2005: A friss világbajnok, Fernando Alonso a Kínai Nagydíj időmérőjén is dominál, az ő vezetésével kisajátítja a Renault az első sort. Alonso egyszerűen a „tökéletes” jelzővel illeti a kört.

2004: Juan Pablo Montoya meglepődik, hogy az FIA-nál kell vendégeskednie, miután elmulasztotta kötelességei teljesítését. Egy közlekedésbiztonsági kampány megnyitóján kellett volna jelen lennie Costa Ricán, de sehol sem volt aznap. A kolumbiai állítása szerint beteg lett, ezért a hiányzás.

2003: Módosításokat jelent be a következő szezonnal kapcsolatban az FIA. 2004-től visszatér a versenynaptárba Kanada, és bevezetik az egynapos időmérőt, vagyis péntek-szombat helyett csak szombaton rendezik majd.

2002: Harcba száll a BBC a Formula-1 közvetítési jogaiért Nagy-Britanniában. A csatorna hat éve vesztette el ezt a kiváltságot az ITV-vel szemben, most próbálják túllicitálni őket.

2001: Oliver Panis munkát cserél a versenymérnökével. Persze nem éles bevetésen, legalábbis nem Formula-1-es futamon; a pilóta és David Lloyd a Formula Ford fesztiválon, Brands Hatch-ben próbálják ki egymás szerepkörét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?