Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 26. kedd
Retro

F1-Archív: Button egyre kevésbé türelmes

A kolumbiai aláír a Williams csapatához, Vettel, Hamilton és Leclerc ellenzi a fordított rajtrácsos ötletet, Button pedig már nem sokáig tud türelmes maradni. Ezek voltak szeptember 21-e hírei.

2020: Lewis Hamiltonnak a Red Bullnál kellene versenyeznie Eddie Jordan szerint. A korábbi csapatfőnök úgy véli, ez új kihívást adna a brit pilótának, mivel nehéz dolga lenne Max Verstappen ellen, a hollandot pedig a legtehetségesebb fiatal versenyzőnek tartja jelenleg.

2019: A pilóták nem támogatják a fordított rajtrács ötletét. Sebastian Vettel, Charles Leclerc és Lewis Hamilton is ellenezte ezt a formátumot, miután a Szingapúri Nagydíj időmérő edzését követő sajtótájékoztatón megkérdezték őket erről.

2018: Nem akar királynak látszani a Ferrarinál Charles Leclerc. A monacói pilóta egyelőre még a Sauber színeiben versenyez, ám a következő szezontól már a maranellóiaknál folytatja a pályafutását. A fiatal tehetség úgy gondolja az a legfontosabb, hogy előbb felmérje a dolgokat, illetőleg folytassa a tanulást.

2017: Nem ért egyet a Toro Rosso választásával Jacques Villeneuve. A faenzaiak 2018-tól a Honda motorjait fogják használni, amit az 1997-es világbajnok egyáltalában nem helyesel. A kanadai szerint ennek később még megfizethetik az árát.

2016: Felvásárolhatja az Apple a McLarent. Egy meglepő, és egyben nagy horderejű hír látott napvilágot a brit sajtóban, miszerint a világ egyik legnagyobb informatikai cége a legendás brit autógyártóval és versenycsapattal folytat tárgyalásokat.

2015: Jenson Button nem tudja meddig tud türelmes maradni. A 2009-es világbajnok szerint „fájó” a McLaren szenvedését látni, pedig tisztában van vele, hogy a csapattagok mennyit dolgoznak azért, hogy az F1-es versenyhétvégéken jó eredményt érhessenek el.



2014: Lewis Hamilton sajnálja, hogy nem tudott harcolni Nico Rosberg ellen a Szingapúri Nagydíjon. A brit sztár fényes győzelmet ért el, miközben csapattársa, Nico Rosberg kiesett. Hamilton 22 egység hátránya vált semmivé, Barcelona óta először került az F1-es pontverseny élére.

2013: Nem érzi kellemetlennek azt Fernando Alonso, hogy kikapott csapattársától a szingapúri időmérő edzésen. A brazil pilóta a hatodik helyet szerezte meg ezzel pedig a kétszeres világbajnokot is megelőzte. A spanyol így sem csalódott, mert a pálya tiszta oldaláról rajtolhat.

2012: Sebastian Vettelé volt a péntek Szingapúrban. A Red Bull versenyzője mindkét szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult, hozzá pedig leginkább Jenson Button valamint Fernando Alonso tudtak közel lenni.

2011: Továbbra is a Mercedes szállítja majd a motorokat a McLaren istállójának, annak ellenére is, hogy 2014-től egy új korszak veszi kezdetét.

2010: Pletykák szerint a Stefan GP veheti át a HRT helyét. A szerb csapat 2009-ben hoppon maradt, most viszont lehet, hogy újabb esélyük lesz arra, hogy bekerüljenek a Formula-1 mezőnyébe.

2009: A baleset-botrány után is szeretne visszatérni a Formula–1- be a brazil Nelsinho Piquet, aki szándékosan vezette falnak a Renault autóját egy évvel korábban Szingapúrban. Piquet tisztában van vele, hogy gyakorlatilag a nulláról kezdi újra a karrierjét és nem várja el, hogy megbocsássanak neki.

2008: A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fellebbviteli bizottsága hétfőn tárgyalja a McLaren-Mercedes beadványát Lewis Hamilton ügyével kapcsolatban. A brit pilóta 25 másodperces büntetést kapott a Belga Nagydíj leintése után, mivel előbb levágta a sikánt, majd szabály szerint, maga elé engedte a finn versenyzőt, de azonnal vissza is előzte a címvédőt.

2007: A NASCAR-ban folytatja karrierjét a Toro Rosso amerikai pilótája, Scott Speed. A Red Bull tehetségét az Európa Nagydíjat követően rúgták ki, miután a teljesítményével elégedetlen csapatigazgató, Franz Tost és a pilóta viszonya véglegesen megromlott.

2006: Bár a Spyker csapata három tartalékpilótát nevezett meg a hátralévő nagydíjakra, ennek ellenére Ronnie Quintarelli ülthet be egy M16-os volánja mögé. Az olasz, aki jelenleg a japán Formula Nippon sorozatban versenyez, a Kínai GP-re igazolt tartalékos Alex Premat mellett fog menni, amikor a tesztek Silverstone-ban folytatódnak.

2005: Pat Symonds, a Renault műszaki igazgatója elismerte, hogy a megbízhatóság lehet a kulcsa annak, hogy ki kerül ki győztesen a franciák és a McLaren közötti csatából a Forma-1-es konstruktőri bajnokságban. Bár szerinte gyorsabbak a riválisok, ez az ő javukra döntheti el a küzdelmet.

 

2004: Megerősítette a Williams szóvivője azokat a híreket, melyek szerint a csapat főtervezője, Gavin Fisher súlyosan megsérült egy terepmotoros balesetben az Egyesült Államokban. A kezdeti felépülése várhatóan legalább három hetet vesz igénybe, és addig nem szállítják haza az Egyesült Királyságba, amíg az orvosok nem elégedettek az állapotával.

2003: Nem jelent meg a kétnapos teszt második napján a Jordan istállójánál a Hungaroringen megsérült Ralph Firman. A csapat pilótája 26 kört teljesített Silverstone-ban, ám utána már ismételten a tartalékpilóta, Baumgartner Zsolt helyettesítette, így felmerültek olyan pletykák, hogy továbbra sem épült fel teljesen.

2002: David Coulthard lesz az első olyan pilóta, aki egy modern Formula-1-es autóval körözhet az 5,4 kilométeres brnói pályán a Csehországban. A McLaren részéről ennek kettős célja van, egyrészt a 2003-as szezonra is szeretnének tesztelni, másrészt itt vezethet West Race Day verseny győztese.

2001: Egy háromnapos teszten van túl a Jordan, ahol új tehetségek is lehetőséget kaptak a csapattól. Az istálló autóját vezethette Justin Wilson és Narain Karthikeyan is, de rajtuk kívül Jean Alesi is teljesített 70 kört a versenygéppel.

2000: Hivatalosan is bejelentették, hogy aláírt a Williams istállójához a kolumbiai Juan Pablo Montoya. A CART sorozat bajnoka a következő szezontól csatlakozik a csapathoz mégpedig Ralf Schumacher csapattársaként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?