Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 19. kedd
Retro

F1-Archív: Amikor mindenki célba ért

Jótékonykodik a McLaren, veszélyben a Honda F1-es szereplése, Spa-Francorchamps átalakítását sürgetik. Ezek voltak az elmúlt évek Formula-1-es hírei szeptember 4-én.

2020: A Mercedes kezdi a legjobban az Olasz Nagydíj hétvégéjét, az első szabadedzést Valtteri Bottas, a másodikat Lewis Hamilton nyeri. Max Verstappen az első gyakorláson a falban köt ki, majd később arról beszél, az autók túl gyorsak ahhoz, hogy igazi, jó versenyzést láthassunk. Az FIA pedig kollektíven figyelmezteti az egész mezőnyt, hogy egy minimum sebességet azért kellene tartani a pályán; a lassúzás a forgalom elkerülése miatt csak balesetekhez fog vezetni.

2019: Spa reméli, 2019 végére sikerül kialakítaniuk a tervezett nagyobb bukótereket a legveszélyesebb pontnak számító Eau Rouge-Raidillon kanyarkombinációban. A pálya átszabása azután vált égető kérdéssé, hogy Anthoine Hubert pár nappal korábban életét vesztette a Formula-2-es verseny közben.



2018: Visszatér a McLarenhez Pat Fry, hogy segítse a csapat fejlődését. A szakember már dolgozott vezető mérnökként a csapatnál, de tett egy kitérőt a Manorhoz, amely azonban csődbe ment. Nem ő az egyetlen új név a wokingiaknál, Lando Norris érkezését a napokban jelentették be, amire Zak Brown szerint azért volt szükség, mert különben a Toro Rosso elhalászta volna előlük a fiatal tehetséget.

2017: A Hondát próbálja menteni a Formula-1. A motorszállító szerződése az év végén lejár a McLarennel, és a japánok egyáltalán nem biztosak abban, hogy meg tudják győzni a csapatot a folytatásról. A wokingiak inkább a Renault választanák, az F1 vezetése viszont nem szeretné elveszíteni a Hondát sem, így igyekeznek valami megoldást „fentről” kiötleni.

2016: Nico Rosberg magabiztosan megnyeri az Olasz Nagydíjat és tovább csökkenti lemaradását a pontversenyben Lewis Hamilton ellen. A pole-pozícióból induló brit egy pocsék rajtnak köszönhetően visszaesett a második helyre, és már nem is érte utol Rosberget. A verseny leggyorsabb köre Fernando Alonsóé, aki azonnal ki is jelenti, ez nem jelenti azt, hogy a McLaren tempója visszatért.

2015: A Mercedes szárnyal az Olasz Nagydíj pénteki napján: Lewis Hamilton mindkét szabadedzést megnyeri, mindkétszer csapattársa, Nico Rosberg előtt. Eközben a Red Bull-os Daniel Ricciardo amiatt bánkódik, hogy motorcseréje miatt valószínűleg csak a Sauberrel lesz majd harcban vasárnap.

2014: Visszatér Kamui Kobayashi. A japán pilóta a két héttel korábbi Belga Nagydíjat kihagyta, miután csapata, a Caterham Andre Lotterer miatt félreállította. Kobayashi örül is meg nem is, szerinte az istálló nem volt korrekt. Mindeközben Vettel megerősíti, tárgyalt a McLarennel, de egyelőre a Red Bull sikere a fontosabb számára.

2013: Christian Horner szerint a Red Bullnál egyenlőség fogja várni Daniel Ricciardót, akit a napokban jelentettek be Sebastian Vettel jövő évi csapattársaként. A brit egyértelművé tette, noha Vettel a csapat háromszoros (hamarosan akár négyszeres) világbajnoka, nem lesz kivételezés.

2012: Jérome d’Ambrosio veszi át Romain Grosjean helyét a Lotusban az Olasz Nagydíjon. A cserére csak ideiglenesen kerül sor, amíg a francia le nem tölti a spái balesetokozásért kapott egyfutamos eltiltását.

2011: Stefano Domeicali szerint jelenleg mindössze két igazi vezéralak versenyzik a Formula-1-ben, Fernando Alonso és Michael Schumacher. Sebastian Vettelt annak ellenére, hogy a világbajnoki címért csatázik, ráadásul igen jó eséllyel, nem tartja annak, mivel „túl fiatal és nincs elég tapasztalata.”

2010: A Red Bull bebizonyítja, a koreai versenypálya igenis készen áll a versenyrendezésre. Korábban komoly kételyek merültek fel azt illetően, hogy a helyszín alkalmas-e, Karun Chandhok azonban boldogan köröz rajta; szerinte semmi gond nincs a pályával. Az indiai néhány bemutatókör erejéig gurul ki a koreai aszfaltra.

2009: A motoros világbajnok, Valentino Rossi megerősíti, tárgyalt a Ferrarival arról, hogy a pilótájuk legyen. Már korábban zajlottak erről egyeztetések, most pedig a neve elsősorban Felipe Massa hungaroringi balesete után merült fel újra, ám Rossi állítása szerint nem áll készen a kihívásra. A nyaka edzetlensége és a tapasztalathiány visszakozásra késztette.

2008: A McLaren nemes akciójáról számol be a sajtó. A wokingi csapat jótékonysági célból lehetőséget biztosított egy 13 éves kisfiúnak, hogy rákban elhunyt barátja emlékére Heikki Kovalainennel együtt horgásszon a csapat központja mellett álló tóban. A McLaren főnöke, Ron Dennis minden hal után 50 fontnyi adománnyal támogatta a rák elleni küzdelmet.

2007: Távozik a Renault F1-es csapatának elnöke, Alain Dassas. A francia, aki 2006-ban vette át az elnöki posztot, ezentúl a Nissan gazdasági igazgatója lesz, helyét a Formula-1-es alakulat élén pedig Bernard Rey veszi át. Dassas biztos benne, hogy a Renault a következő szezonban visszatér a mezőny elejére, miután a 2007-es év a vártnál nehezebben alakult.

2006: Sajtóértesülések szerint kórházban kötött ki Adrian Newey, miután Goodwoodban, egy retro verseny szabadedzésén előzés közben balesetet szenvedett.

2005: Juan Pablo Montoya megnyeri az Olasz Nagydíjat, ám nemcsak ő boldog; Fernando Alonso második helyezése újabb értékes pontokat ad hozzá az előnyéhez a világbajnoki tabellán, így egyre közelebb a végső győzelem. A futam különleges abból a szempontból, hogy az 1961-es Holland Nagydíj óta ez az első verseny, amelyen minden induló célba ér.

2004: Azt pletykálják, decemberben összecsap egymással a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a NASCAR-legenda, Jeff Gordon. A versenyre, amely a program legizgalmasabbjának ígérkezik, a Bajnokok Tornáján, a Nemzetek Kupája keretében kerülhet majd sor, Párizsban.

2003: Zajlik a gumiháború az F1-ben. Miután a Michelin abroncsait szabálytalannak találták, a Bridgestone saját szabálytisztelő magatartását kezdi hangsúlyozni, a Ferrari csapatfőnöke, Ross Brawn pedig arról beszél, már versenyekkel azelőtt elkezdhettek volna tiltakozni a riválisok ellen.

2002: Miután megkapták a csapattól a kért írásos magyarázatot, az FIA vizsgálni kezdi az Arrows ügyét. A szövetség azután vesztette el a türelmét Tom Walkinshaw alakulatával szemben, hogy a júliusi Brit Nagydíj óta képtelenek voltak egy nagydíjhétvégét teljesíteni; Belgiumban is egyszerűen összepakoltak pénteken és hazamentek. A szankció a pénzbüntetéstől a kizárásig bármi lehet.

2001: Luciano Burti először szólalt meg a Belga Nagydíjon történt balesete óta, melyben fejsérülést szenvedett. Nem emlékszik pontosan, hogyan ütközött össze Eddie Irvine-nal, abban azonban biztos, hogy a lehető leghamarabb vissza szeretne ülni a versenyautóba. Michael Schumacher pedig épp ezen eset miatt a biztonság fontosságát hangsúlyozza.

2000: Az USA Nagydíj visszatérését ünneplendő, közönségszavazást indít a Mastercard. 15 emlékezetes eset közül szeretnék kiválasztani az Egyesült Államokban rendezett versenyek „Megfizethetetlen Pillanatát”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?