Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 22. péntek
Retro

F1-Archív: Montoya unja Schumacher dicsőítését

Hivatalosan is megnevezték a kémbotrány egyik főszereplőjét, Alonso határozottan cáfolja, hogy egyáltalán tárgyal a Ferrarival 2010-ről, Hamilton elfogadta Raikkönen bocsánatát. F1-es hírek július 9-ről.

2020: Sebastian Vettel számára a folytatás, a szünet és a visszavonulás is opció. A német pilótának év végén lejáró szerződését nem hosszabbítja meg a Ferrari, így a négyszeres világbajnok számára kérdéses, mit hoz 2021. Azt elárulta, a Red Bull ajánlatára valószínűleg igent mondana.

vet-portre-20202



2019: Carlos Sainz és Lando Norris kettősével folytatja 2020-ban a McLaren. A csapat a Brit Nagydíj hetén hozta nyilvánosságra a következő évi pilótapárosát.

2018: Kimi Raikkönen bocsánatot kért Brit Nagydíjon történt ütközésükért Lewis Hamiltontól, a Mercedes pilótája így hajlandó továbblépni. Első felindulásában a brit azt mondta, „érdekes taktikákat” alkalmaz a Ferrari.

2017: Valtteri Bottas elképesztő, 0,201 másodperces reakcióidejű villámrajttal mozdult el a pole-pozícióból – melyet vizsgáltak, de szabályosnak minősítettek –, és Sebastian Vettelt kivédekezve megnyerte az Osztrák Nagydíjat.

2016: Lewis Hamilton első Q3-as gyorskörét törölték pályaelhagyás miatt, így mindent vagy semmit alapon vágott neki második próbálkozásának: az eredmény végül a Brit Nagydíj pole-pozíciója lett Nico Rosberg előtt.

2015: Daniel Ricciardo úgy érzi, nincs szüksége menedzserre, a szükséges tárgyalásokat ő maga is le tudja bonyolítani, ügyes-bajos dolgait pedig a Red Bull intézi. A téma azért aktuális, mert az ausztrált a pletykák a Ferrarival hozzák kapcsolatba.

2014: Úttörő lépés történt ma az F1-es gumifejlesztés terén: a Pirelli a Lotus autóin kipróbálta kísérleti 18 colos abroncsait – Charles Picnek jutott a megtiszteltetés, hogy pályára vigye a különös kinézetű gépet.

pirelli_18

2013: A Lotus továbbra is azon van, hogy megtartsa Kimi Raikkönen, akit a hírek szerint a Red Bull szemelt ki magának a távozó Mark Webber helyére. „A mi feladatunk az, hogy bizonyítsuk a számára, hogy tőlünk is megkaphatja azt a csomagot, amit szeretne. Ha így lesz, szerintem maradni fog” – mondta a csapattulajdonos Gerard Lopez.

2012: Az FIA leszögezte, hogy a továbbiakban nem lehet sárga zászló hatálya alatt DRS-t használni – a téma azt követően merült fel, hogy Michael Schumacher a Red Bull állítása szerint, bár némileg lassított, a DRS használatával előzte meg Mark Webbert a valenciai futam utolsó körében, miközben sárga zászló volt érvényben.

2011: Mark Webber vezetésével a Red Bull kisajátította az első rajtsort a Brit Nagydíj időmérő edzésén. A Q3 első gyorskörei során az ausztrál 32 ezreddel utasította maga mögé csapattársát, akinek az érkező eső miatt már nem volt esélye reagálni.

2010: A születésnapos Sakon Yamamoto elmondta, szívesen beszélne Bruno Sennával, akit „megfosztott ülésétől” a Brit Nagydíj előtt a Hispania istállónál. „Általánosságban örülsz, ha értesülsz róla, hogy vezethetsz, számomra viszont túlságosan meglepő volt a dolog, szinte sokkolt” – mondta a japán versenyző.

Alonso 2010-ben már a Ferrarinál versenyzett

2009: Fernando Alonso reakciója a szóbeszédre, amely szerint 2010-ben a Ferrarihoz igazolhat: „Ezek csak pletykák, négy-öt éve hallani őket.” Tárgyalásban áll a Ferrarival, elé tettek esetleg szerződést? „Nem és nem” – cáfolt mindent a spanyol.

2008: A szezon végén visszavonuló David Coulthard nem tervezi más szériában folytatni versenyzői pályafutását.

 

2007: Először hangzott el hivatalosan a kémbotrány McLaren-oldali főszereplőjének neve: Mike Coughlan, a csapat főtervezője jutott hozzá a Ferraritól lopott adatokhoz, olvasható a tárgyalás jogi dokumentumaiban. Az már korábban ismert, hogy az olasz csapat részéről Nigel Stepney juttatta el az információt cinkostársához a McLarennél, akinek személyét nem konkretizálta a két csapat egyike sem.

2006: Juan Pablo Montoya bejelentette, hogy a szezon végén távozik a Formula-1-ből, és a NASCAR-ban folytatja karrierjét a Chip Ganassi Racing színeiben.

2005: Fernando Alonso nyerte a Brit Nagydíj időmérő edzését Kimi Raikkönen előtt, ám a finn versenyzőt 10 hellyel hátrébb sorolják, mivel a harmadik szabadedzésen meghibásodott az erőforrása, melyet ki kellett cserélni. Így Buttoné lett a második rajthely, mögüle Montoya és Trulli indulhat.

2004: A Williams pilótája, Juan Pablo Montoya nagyon unja Michael Schumacher dicsőítését. A Ferrari szintjén levő autóval érzése szerint ő is könnyedén világbajnok lenne.

2003: Törökország, Oroszország, Egyiptom, Hollandia, Portugália és Libanon után Argentína is feliratkozott azon országok listájára, melyek a következő években bekerülhetnek a versenynaptárba. Bernie Ecclestone elmondása szerint Argentína a brazil futam „szomszédja” lehetne a naptárban.

2002: „A gyártók évente körülbelül 250 millió eurót költenek a Formula-1-re” – indokolta meg lényegretörően a Volkswagen első embere azt, hogy a német óriás miért nem szeretne csatlakozni a Formula-1-hez.

2001: Norbert Haug leszögezte, hogy az a felvetés, miszerint Mika Hakkinen a szezon végén távozik a Formula-1-től, nem több puszta spekulációnál.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?