Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 17. szombat
Retro

F1-Archív: Hamiltont már fő esélyesként kezelik

Fisichella mellélő, Alonso kispadra kerül, Raikkönennek tetszik az új Ferrari, a pilótákat megosztja a halo, Mark Webber a Ferrari kedvéért elhagyná a Red Bullt - március 3-ai F1-es hírek az elmúlt húsz évből.

2020: Az F1 csak akkor rendez világbajnoki futamot, ha mind a tíz csapat rajthoz tud állni. Ross Brawn sportszakmai vezető ezt annak kapcsán nyilatkozta, hogy a Kínából elindult koronavírus-járvány már Olaszországban is felbukkant, így egyre több ország vezet be beutazási korlátozásokat. Emiatt a szezon első versenyei is veszélybe kerültek.

2019: A súlyos ralibalesete után nyolc évvel visszatérni készülő Robert Kubica úgy érzi, nagyjából 20 százalékosan készült csak fel a közelgő idénynyitóra, köszönhetően annak, hogy a Williams autójának kései elkészülte és problémái révén messze ő teljesítette a legkevesebb kört az előszezoni teszteken.

2018: Carlos Sainz szerint egyelőre semmi érdemleges tesztet nem produkált, pedig eltelt a tesztidőszak első hete - az eső és a hó olyan mértékben tette tönkre a csapatok munkáját, hogy hiába van 151 köre, úgy érzi, még semmit sem csinált. "Még semmilyen beállításról nem beszélhetünk" - nyilatkozza a spanyol.

alonso-mclaren-teszt-2017-dppi



2017: Megint komoly gondban van a Honda, két tesztnap alatt két nagyon komoly technikai gonddal szembesültek a japánok, konstrukciós problémák jelentkeztek, így a teljesítményt nem is tudták kiaknázni. A Hondánál már attól tartanak, hogy Melbourne-ben csak egy nagyon lebutított motort tudnak vinni a McLarennek.

2016: A pilótákat megosztja a hamarosan bevezetésre kerülő halo: Nico Rosberg támogatja, Lewis Hamilton viszont határozottan ellenzi, szerint az F1-ben valami megtört és borzasztóan rossz irányba megy a sportág. Kimi Raikkönen ugyanakkor annyit mond, hogy teljesen jól látni az eszköz mögül és kijelenti, hogy ez nem fog problémát okozni a versenyzőknek, ha egyszer majd élesben is felszerelik az autókra.

2015: Kevin Magnussen fogja helyettesíteni Fernando Alonsót a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, mert a spanyolt az orvosok még nem engedik versenyezni a múlt hónapban elszenvedett komoly tesztbalesete és agyrázkódása miatt. Alonso nem örül a dolognak, de úgy tűnik, hogy bele kell törődnie a helyzetbe, mert túl nagy a kockázat, de elvileg a második futamon már visszaülhet a McLarenbe.

2014: Gené Haas reméli, hogy hamarosan döntés születik arról, hogy csapata csatlakozhat-e 2015-től az F1-es mezőnyhöz - a NASCAR-csapattulajdonos amerikai nagyon szeretne beszállni a száguldó cirkuszba, de ez az F1-es döntéshozókon múlik. Haas szerint egy másfél órás megbeszélésen már túl vannak az FIA-val, de egyelőre ennyi történt - már 2015-től ott akarnak lenni a rajtrácson.

 

2013: Nico Rosberg (Mercedes) zárja az élen az utolsó kollektív tesztnapot Barcelonában, Fernando Alonsót (Ferrari) és Jenson Buttont (McLaren) megelőzve. Érdekesség, hogy az abban az évben később negyedik vb-címét ünneplő Sebastian Vettel (Red Bull) ezt a tesztet csak a 8. helyen zárja és el is mondja, hogy meglehetősen csalódott az eddigi eredmények miatt.

2012: Sergio Perez (Sauber) zárja az élen a barcelonai kollektív teszt harmadik napján, megelőzve Jenson Buttont (McLaren) és Daniel Ricciardót (Toro Rosso). Érdekesség, hogy Mark Webber ezen a napon csak a nyolcadik helyet szerzi meg a Red Bull később világbajnoknak bizonyuló az évi technikájával.

2011: Mark Webber kijelenti, hogy a Red Bullnál fogja befejezni F1-es pályafutását - közben viszont elejt egy mondatot, mely szerint ha a Ferrari hívná, nem zárná ki, hogy mégis meggondolja magát. "Azokat a piros autókat vezetni mindig romantikus" - mondja az ausztrál, aki azt sem rejti véka alá, hogy a Red Bullnál azért nem minden feszültségmentes a csapaton belül.

2010: Az azóta a WTCC többszörös világbajnokaként ismert José Maria Lopez menedzsere, Felipe McGough a USF1 csapatfőnökét, Ken Andersont okolja azért, amiért meghiúsult az amerikai egylet és így ügyfele F1-es bemutatkozása. McGough meglehetősen keményen fogalmaz, szerinte a USF1 hülyét csinált mindenkiből.

 

2009: Timo Glock zárja az élen a jerezi tesztnapot, a Toyota német pilótáját Felipe Massa (Ferrari) és Fernando Alonso (Renault) követi a sorban. Érdekesség, hogy a később világbajnoki címet ünneplő Brawn GP alakulata ezen a teszten ugyebár még ott sem volt, nem derülhetett rá fény, hogy mennyire jó az autó...

2008: Alain Prost a második F1-es idényére készülő Lewis Hamiltont (McLaren) tippeli az az évi világbajnoknak. A francia szerint csak az a kérdés, hogy Hamilton bírja-e a rá nehezedő nyomást, de szerinte bírni fogja, mert most már van ilyen jellegű tapasztalata - azt is hozzáteszi, hogy a Ferrarinál Kimi Raikkönen motivációja erősen kérdéses lehet címvédőként.

2007: A csapathoz megérkező Kimi Raikkönen elégedett és boldog az új Ferrarival, ugyanakkor óvatosan nyilatkozik a várható erőviszonyokról. Jó az autó, jó a csomag, jó a csapat, de nem tudni, hogy a többiekhez képest ez mire elég - nagyjából úgy nyilatkozik, mint 2019 elején, amikor az Alfa Romeo jó teszteredményeiről kérdezik...

2006: Giancarlo Fisichella úgy nyilatkozik, hogy Fernando Alonso távozása nem fogja érzékenyen érinteni a Renault-t és minden ugyanúgy megy tovább, mint addig. Az olasz ebben tévedett, 2007-ben a kétszeres világbajnoki címvédő Renault visszaesett a középmezőnybe és azóta sem járt olyan magasságokban...

 

2005: Fernando Alonso válaszol azokra a kritikákra, amelyek szerint „lusta, és nem dolgozik elég keményen”. Mindezt nem más, mint Jenson Button mondta róla akkor, ami ugye azért is pikáns történet, mert idén ők ketten csapattársak lesznek a McLarennél (még ha Ausztráliában Kevin Magnussen is helyettesíti a spanyolt), és ma már Alonsóról sok mindent el lehet mondani, de az a kritika, hogy nem dolgozna eléggé keményen céljai megvalósításáért, így utólag visszanézve minimum megmosolyogtató.

2004: Fernando Alonso szerint saját generációjából nem a legjobb pilóták jutottak el az F1-ig, hiszen meggyőződése, hogy hajdani, gokartos riválisai közül többen is tehetségesebbek voltak, mint Mark Webber, Juan-Pablo Montoya, Kimi Raikkönen, vagy akár ő maga, csak nem volt akkora szerencséjük, mint nekik. Egy elgondolkodtató kijelentés, ami napjainkban talán aktuálisabb, mint valaha.

2003: Paul Stoddard, a Minardi csapatfőnöke szerint Ron Dennis jobban tenné, ha a saját dolgával törődne. Az ausztrál szakember azután fakadt így ki, hogy a McLaren csapatfőnöke hangot adott azon véleményének, miszerint a Minardi kevesebb pénzt érdemelne a kereskedelmi jogdíjakból, mint a Jordan.

 

2002: Michael Schumacher nyeri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, amelyen a legnagyobb feltűnést mégsem ő kelti, hanem a hazaiak újonca, Mark Webber, aki bemutatkozó versenyén az 5. helyre hozta be a szerény képességű Minardit. Retro rovatunk egyik részét ennek a témának szenteltük.

2001: Michael Schumacher szerezte meg az év első pole-pozícióját az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, ferraris csapattársát, Rubens Barrichellót és Mika Hakkinent (McLaren) megelőzve. 

2000: A fogadóirodák szerint a McLaren a konstruktőri világbajnokság fő esélyese. Tévedtek, ez az év ugyanis Michael Schumacher egyéni-, és a Ferrari konstruktőri vb-címét hozta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?