Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 17. szombat
Retro

F1-Archív: A Ferrari vezet a teszten

Kanyart neveznek el Schumacherről, véget ér egy csapat rövid története, a Ferrari keresztbe tesz a Minardinak – az elmúlt bő két évtized legérdekesebb március 2-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2020: Növekszik a bizonytalanság a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj körül. Az F1 idei első versenyére március 15-én kerülne sor, ám a Kínából indult koronavírus-járvány miatt egyre több ország korlátozza a külföldről való beutazást, így sokakban felmerült a kérdés, vajon a száguldó cirkusz mezőnye el tud-e Európából jutni a szigetországba.

2019: Baleset ügyében nyomozást indított a Ferrari, miután az előszezoni teszten Sebastian Vettel csúnya bukást szenvedett el a felni sérülése miatt. A vörösök most arra próbálnak rájönni, vajon mi történt pontosan.

2018: Az előző évek tendenciáit követve ismét kevesebb bevételhez jutottak a Formula-1-es csapatok: a Liberty Media regnálásának első szezonjában, 2017-ben összesen 47 millió dollárral kevesebb pénzt kaptak az istállók.

2017: Kimi Raikkönen és a Ferrari elsőségével ért véget az első teszt utolsó napja Barcelonában, amelyet a Williams Lance Stroll előző napi bukása miatt teljes egészében kihagyott. A nedves pályán induló körözés végén Max Verstappen (Red Bull) lett a második, Jolyon Palmer (Renault) pedig a harmadik.

archiv-0302-2



2016: Némileg átalakított formában fog debütálni az új kieséses időmérő a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon: a tíz helyett nyolc pilótát felvonultató Q3 változatlan marad, a másfél percenként szelektálódás csak az első két etap során lesz érvényben.

2015: Az FIA közzétette a sisakfestésre vonatkozó szigorítások részleteit: a közlemény szerint „alapvető” változtatásokat nem lehet végrehajtani az egyes versenyzők bukójának dizájnjában az idény során.

2014: A bahreini pálya vezetősége úgy döntötte, hogy Michael Schumacherről nevezi el a pálya egyes kanyarját. A német bajnok tanácsadóként részt vett az aszfaltcsík tervezésében, s itt futotta visszatérése utáni első versenyét 2010-ben.

2013: A Marussia csapatfőnöke leszögezte, hogy szívesen viszontlátják Luiz Raziát, akit szponzori pénzei meg nem érkezése miatt tettek lapátra. A brazil helyére a szintén újonc Jules Bianchi került.

archiv-0302-3

2011: A sportágba újonnan beszálló gumigyártó, a Pirelli támogatja Bernie Ecclestone azon ötletét, miszerint mesterséges vizes versenyekkel növelnék az izgalmakat a száguldó cirkuszban.

2010: Úgy néz ki, hogy véget ért a USF1 rövid története, miután leálltak a munkálatok az amerikai istálló gyárában. A Ken Anderson és Peter Windsor által vezetett csapat helyére a Stefan GP léphet, ha az FIA is úgy látja jónak.

2008: A Renault-hoz a McLarennél eltöltött egy év után visszatérő Fernando Alonso szerint megtépázta az enstone-i istálló önbizalmát az eredménytelen 2007-es szezon, de rövid időn belül visszatalálhatnak a győztes útra.

2006: Dave Richards egy interjúban elismerte, hogy istállója, a Prodrive Warwickshire-be tervezett új gyára egy lépés a csapat F1 felé vezet útján.

2005: A Ferrari megvétózta a Minardi próbálkozását, akik a tavalyi autójukkal akartak rajthoz állni a melbourne-i szezonnyitón. Paul Stoddart attól tart, hogy kénytelenek lesznek kihagyni az év első futamát.

archiv-0302-4

2003: A Renault Sport igazgatója, Patrick Faure szerint új vezetőre lenne szüksége az F1-nek, aki leváltaná a sportág élén álló Bernie Ecclestone-t.

2002: Rubens Barrichello csapattársa elől szerezte meg a pole-t az évnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, miután öt ezreddel gyorsabbnak bizonyult Michael Schumachernél. A második sort Ralf Schumacher és Coulthard foglalja el, míg az újonc Webber kellemes meglepetésre 18. lett a Minardival, többek közt mindkét Jaguart megelőzte. A szintén újonc Sato nem fért be a 107 százalékba, de az esős időre és a japán műszaki nehézségeire való tekintettel engedélyezték neki, hogy rajthoz álljon.

2001: Michael Schumacher óriási balesetet szenvedett az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén – a német Ferrarija többször átfordult, nem sokkal a délutáni gyakorlást vége előtt. A hatos kanyarban kicsúszó címvédő 200 kilométer felett vesztette el uralmát autója felett.

2000: Bernie Ecclestone úgy nyilatkozott, hogy egy nő sosem kerülhet igazán jó csapathoz a Formula-1-ben, mivel senki nem veszi komolyan a hölgyversenyzőket.

1998: Johnny Herbert egy interjúban leszögezte, hogy Michael Schumachert nem szabad a tavaly Jerezben történtek alapján megítélni, ugyanis nem ez a német versenyző igazi énje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?