Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 20. kedd
Retro

F1-Archív: Sisak miatt perelték Schumachert

A világbajnok a törvény előtt, az F2004 végre egy pályán az ellenfelekkel, megkapta a versenyengedélyt három induló, Susie Wolff a tesztpilótákat védelmezi: ezek voltak február 24. hírei 2000 óta.

2020: Carlos Sainz úgy érzi, a McLarennek nehéz dolga lesz, ha fel akarják venni a versenyt a nagycsapatokkal együttműködő riválisaikkal, utalva nem kis részben a Mercedest másoló Racing Pointra.

2019: Saját csapatát is meglepte bemutatkozásakor Alex Albon. A Toro Rosso egyik szakembere szerint az újonc a téli teszten minden kritériumnak megfelelt, ráadásul az első elvárásokat is túlszárnyalta.

alonso-teszt-halo-dppi



2018: Fernando Alonso egyértelmű állást foglal a halót övező diskurzusban: mivel az eszköz a biztonságot szolgálja, nem is szabadna vitának lennie.

2017: A Ferrari tartalékpilótája, Antonio Giovinazzi fog a sérült Pascal Wehrlein helyett tesztelni Barcelonában.

2016: Az FIA végre kiadta a 2017-es szezonra vonatkozó paramétereket, mint az abroncsok, felfüggesztés, első és hátsó szárny, padló és karosszéria méretére vonatkozó számadatok. Az új méretek révén radikálisan megváltozik az F1-es autók kinézete.

2015: A Williams tesztpilótája, Susie Wolff arra sürgette az FIA-t, hogy gondolja újra a bevezetendő szuperlicenszpont-rendszert, amely alapján az alacsonyabb kategóriákban elért eredmények a versenyzői ülés feltételei. Wolff szerint a tesztpilóták által gyűjtött köröket is értékelni kellene: a skót hölgy hiába tesztelt több mint 1000 kilométert, licenszpontot érő eredmények híján nem versenyezhet. Mint ő maga rámutatott, hasonló cipőben jár a Mercedes tartalékja, Pascal Wehrlein is.

2014: A Williams bejelentette, hogy Susie Wolff a csapat egyik autójába ülhet a Német és Brit Nagydíjak első szabadedzésein. Ezzel 22 év után az első nő lesz, aki Formula-1-es versenyhétvége keretein belül vezethet.

2012: 1:22.312-es idejével a Sauber pilótája, Kamui Kobayashi zárta az élen az előszezon második, Barcelonában zajló tesztjének utolsó napját. Ezzel a teljes gyakorlás abszolút legjobb idejét is megfutotta Pastor Maldonado (Williams) és Nico Hülkenberg (Force India) előtt.

2011: Lehullt a lepel a Williams autója, a Cosworth-motoros FW33 végleges külsejéről, amely az eddigi teszteket ideiglenes festéssel teljesítette. Az autón jelentős helyet kaptak az új kiemelt szponzor, a PDVSA logói, a színválasztás egyeseket a 90-es évekre emlékeztette, amikor az alakulatot a Rothmans szponzorálta. Az FW33-at Rubens Barrichello és az újonc Pastor Maldonado vezethette.

2010: Az argentin Jose Maria Lopez menedzsere bevallotta, tárgyalnak az F1-hez újonnan csatlakozó Campos csapattal. Lopez már korábban a US F1 alakulathoz szerződött, amelyet szintén beválasztottak a mezőny új tagjai közé, de bizonytalan helyzetük miatt más lehetőségek után is nézelődött.

2009: A Honda szerint jók a kilátások arra, hogy a korábbi gyári csapat új tulajdonost találjon, és teljesíteni tudja a szezont – annak ellenére, hogy a vállalat távozó vezérigazgatója pár napja azt állította, eddig még nem jelentkezett komoly érdeklődő, az első kollektív tesztig pedig már csak egy hét maradt. A pletykák szerint a két csapatvezető, Ross Brawn és Nicky Fry lehetett a befutó.

2007: A Toro Rosso megerősítette eddig bizonytalan helyzetű tavalyi versenyzője, az amerikai Scott Speed maradását Vitantonio Liuzzi csapattársaként.

2006: A Super Aguri, amely hat másodperccel maradt el a legjobb időtől a háromnapos barcelonai teszten, elfogadható szereplést vár a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon. Mark Preston technikai igazgató külön megdicsérte az újonc Yuji Ide teljesítményét.

Yuji Ide

2005: Az idő hiánya miatt faxon keresztül történő szavazással döntött az F1 Bizottság a szuperlicensz körülötti bizonytalanságról. Mivel a versenyzői engedélyt az elmúlt években felmutatott eredményekhez kötötték, Christijan Albers (Minardi), Narain Kartikeyan (Jordan) és Tiago Monteiro (Jordan), plusz kilenc tartalékversenyző úgy készült Ausztráliába utazni, hogy nem tudta, rajthoz állhat-e ott vagy sem. Végül mind megkapták a külön engedélyt, érdekes módon azonban a Minardi nem szavazott, ami gyakorlatilag „nem” válasszal ért fel.

2004: A Ferrari végre egy pályára engedte új autóját, az F2004-et a riválisokkal, a modellt eddig csak privát teszteken vetette be. Imolában alulmaradtak a Williamsszel szemben, Ralf Schumacher 0,090 másodperccel győzte le bátyját.

2003: Bernie Ecclestone utalást tett arra, hogy visszavásárolhatja a Formula-1 75 %-át – a sport tulajdonának egynegyedét tartotta kezében. A csapatok a bevételek eloszlása ellen zúgolódtak, a Ferrari vezetésével egy rivális széria indításával fenyegetőztek.

2002: Mark Webber igazán ki akar tenni magáért első versenyén, az Ausztrál Nagydíjon. „Általában elég agresszívan állok hozzá a dolgokhoz, remélem, ez működni fog. A célig akarom juttatni az autót, ez a fő célom” – mondta Minardi újonca.

2001: Michael Schumachernek bíróság előtt kell megjelennie Brüsszelben. A vád szerződésszegés: Bell sisakjait Schuberthre cserélte.

2000: Heinz-Harald Frentzen leggyorsabb volt a jerezi teszten a McLaren versenyzője és tesztpilótája, Mika Hakkinen és Olivier Panis előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?