Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 3. szerda
Retro

F1-Archív: Vetélkedés a Lotus névért

Ecclestone tetszését nem nyerte el, ahogyan Ron Dennis bejelentette Alonso leigazolását, Vettel a KERS miatt aggódik, Sutil szerint tarthatatlanul sokat kérnek a fizetős pilótáktól: ezek voltak december 21. hírei az F1-ben.

2019: A Red Bull végre azt a teljesítményt kapja a motorpartnerétől, amiért leszerződött vele - árulta el Christian Horner csapatfőnök. A Renault-val évekig elégedetlenek voltak, a Honda viszont egyetlen szezonon belül ígéretes szintet ért el velük.

2018: Bár nem rendelkezik érvényes szerződéssel a 2019-et követő időszakra, a silverstone-i pálya vonzotta a legtöbb nézőt 2018-ban a Formula-1 által közzétett adatok szerint: vasárnap 140 500, a teljes hétvégét tekintve 340 ezer szurkoló látogatott ki a Brit Nagydíjra.

2017: A Red Bull a 2018-as világbajnoki cím favoritja lehet, jósolta Daniel Ricciardo, ehhez azonban el kell kerülniük egy újabb lassú szezonrajtot.

ricciardo_portre



2016: A Ferrari elismerte, tervezte, hogy lecsap a Mercedes műszaki vezetőjére, a három vb-címben közreműködő Paddy Lowe-ra, hogy betöltse a nyáron távozó James Allison helyét, de a kidolgozott ajánlatot végül nem tették meg. Sergio Marchionne elnök úgy nyilatkozott: „Nincs szükségünk Ross Brawn-féle hősre, aki megold minden problémát.” Lowe a Williamsnél folytathatja a spekuláció szerint, míg Allison a Mercedesnél.

2015: A Renault formálisan is befejezte a Lotus átvételét, miután a londoni bíróság hatálytalanított egy fizetésképtelenségre vonatkozó kérelmet. Most már biztos, hogy az alakulat gyári csapatként indul 2016-ban.

2014: Tarthatatlanná vált a helyzet a kiscsapatoknál, a pilótáknak túlzott összeget kell fizetniük egy szezonért, nyilatkozott Adrian Sutil, aki elvesztette ülését a Saubernél – a csapathoz a vastag pénztárcájú Marcus Ericsson és Felipe Nasr érkezett.

2013: Esteban Gutierrez a Sauber versenyzője marad a következő szezonban, míg az ülés egyik esélyesének tartott 18 éves Szergej Szirotkint tesztpilótának nevezték ki.

2011: „Motiváltabb vagyok, mint bármikor, és nem gondolom, hogy bármit is veszítettem volna sebességemből” – mondta Kimi Raikkönen, aki két év szünet után készül a Formula-1-es szezonra a Lotus versenyzőjeként.

2010: Felkerültek a Team Lotus logói a Tony Fernandes-féle csapat főhadiszállására: az első szezonjában Lotus Racing néven futó istálló szeptemberben vásárolta meg a legendás, 1954 és 1994 között működő csapat névhasználati jogát. Fernandes sajnálattal vette tudomásul, hogy a Lotus névért elkezdődött a vetélkedés: a Lotus Csoport, az autógyár a Renault-val egyesítette erőit.

2009: A Mercedes Grand Prix megszerezte főszponzorát első szezonjára: hosszú távú megállapodás értelmében a Petronas csatlakozott az istállóhoz.

2008: Sebastian Vettel aggódik az új elektromos rendszer, a KERS biztonsága miatt. Számos csapat még el sem kezdte tesztelni a fékenergiát visszaforgató eszközt, holott az azt már korábban bevető istállók számos problémával szembesültek: a legdrámaibb az volt, mikor egy BMW-szerelőt áramütés ért.

2006: Timo Glock a BMW-Sauber második tesztpilótája lesz. A GP2-ben versenyző német csak szezon közbeni teszteken ül autóba: a pénteki gyakorlások az első számú tesztpilótának, fiatal honfitársának, Sebastian Vettelnek jutnak majd.

2005: Bernie Ecclestone Ron Dennist kritizálta, amiért a McLaren bejelentette, hogy leigazolta a világbajnok Fernando Alonsót 2007-re – ezzel pedig arcul csapta a nagy rivális Renault vezetőjét, Flavio Briatorét, aki ráadásul Alonso menedzsere is. Ecclestone szerint az lett volna elegáns, ha a két csapat közös sajtóközleményt ad ki. Felhozott egy saját történetet is abból az időszakból, amikor csapatfőnök volt: már 1977 nyarán leigazolta a Brabhamhez Niki Laudát, de nem hozta nyilvánosságra, amíg a pilóta nem rendezte ügyeit Enzo Ferrarival.

2003: A hatodik világbajnoki címét megszerző Michael Schumacher harmadik lett a Reuters év sportembere szavazásán, amelyben 31 újságíró vett részt a világ 24 országából. A Tour de France-on ötödik győzelmét arató Lance Armstrong, valamint a rögbijátékos Jonny Wilkinson előzték meg.

2002: A Jaguar kirúgott csapatfőnöke, Niki Lauda nem fogadta el az istálló ajánlatát, amely értelmében versenyzőmegfigyelőként és mentorként maradhatott volna Milton Keynes-ben. Lauda egy évig nem dolgozhat együtt F1-es istállóval.

2001: Szeptember 11-nek is szerepe volt a Prost istálló összeomlásában. Alain Prost árulta el, hogy a csapatot a szaúdi herceg, Al-Waleed bin Talal menthette volna meg befektetőként, a terrortámadások miatt azonban az ügylet meghiúsult.

2000: Johnny Herbert még mindig dühös volt csapatára, a Jaguarra. Utolsó F1-es nagydíján, Malajziában a rutinos pilóta anyagfáradásból fakadó műszaki hiba miatt esett ki és sérült meg – a mankók pedig elmondása szerint ellehetetlenítették, hogy más szériákban kezdjen kilincselni, hiszen kit győzött volna meg abban az állapotban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?