Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 3. csütörtök
Retro

F1-Archív: Álhír volt Hamilton váltóhibája

Egy Kimi Raikkönen nevű finn lehet a Sauber pilótája, Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől, Chandhok csalódott, Webber nem áll félre, Massának pedig kételyei vannak Kubicával kapcsolatban. Ezek voltak október 25. hírei az F1 világában.

2019: Versenymérnöke, Peter Bonnington nélkül marad Lewis Hamilton az aznap kezdődő Mexikói és az utána esedékes USA Nagydíjra: a szakember személyes orvosi okok miatt marad távol a két amerikai fordulótól.

2018: Az FIA nevében a mexikói stewardok áldásukat adták a Mercedes vitás, lyukasztott felnijére, amely kapcsán az volt a gyanú, hogy szabálytalannak számító mozgó aerodinamikai alkatrészként funkcionál.

2017: Felipe Massa erősen kételkedik, hogy Robert Kubica gond nélkül visszatérhet a Formula-1-be. „Az igazat megvallva én nem tudok fél kézzel vezetni. Lehetetlennek tartom, hogy egyes versenyeken ne szenvedjen ezzel a fizikailag sokkal megerőltetőbb autóval” – beszélt a lengyelről, aki egyik ellenfele a 2018-as Williams-ülésért folytatott harcban.

2015: Austinban vasárnap tartották az USA Nagydíj időmérőjét és futamát. A Mercedes pilótái uralkodtak: Nico Rosberg szerezte a pole-pozíciót (miután eső miatt a Q2-es szakasz után lefújták a kvalifikációt), Lewis Hamilton nyerte a futamot és harmadik világbajnoki címét.



2014: Bernie Ecclestone elárulta, nem csupán a csődbe ment Caterham, hanem a Marussia sem lesz ott a soron következő versenyen, az USA Nagydíjon. Két futammal korábban az istálló autójával életveszélyes sérüléseket szenvedett Jules Bianchi.

2013: A Toro Rosso váratlan 2014-es igazolása, Danyiil Kvjat már idén autóba ül Austinban és Interlagosban. Ehhez szüksége lesz egy szuperlicenszre és ehhez szükséges 300 kilométeres tesztre.

2012: Mark Webber nem lesz másodhegedűs az Indiai Nagydíjon: „Ha hétvégén lehetőségem lesz megnyerni a nagydíjat, meg fogom próbálni. Matematikailag még nekem is van esélyem. Ha vezető pozícióban leszek, senki kedvéért sem fogok félreállni” – mondta el a verseny előtt, hogy nem szándékozik átadni helyét a bajnokságban jobban álló Red Bull-os csapattársnak, Sebastian Vettelnek.

2011: Karun Chandhok csalódott, hogy nem versenyezhet Delhiben a Team Lotus színeiben. A csapat tesztpilótája idén egyszer, Németországban már átvette Jarno Trulli helyét, és arra számított, a csapat őt veti be hazai versenyén, az első Indiai Nagydíjon.

2009: Mind az 50 ezer ülőjegy elfogyott az első Abu Dhabi Nagydíjra, amelyet egyedülálló módon nappal kezdenek és már sötétben intenek le.

2008: Felipe Massa nem érzi a nyomást a bajnoki címről döntő szezonzáró előtt. A hét pont lemaradásban levő ferraris nyerni akar a Brazil Nagydíjon: hogy mögötte mi történik, abba úgysem lesz beleszólása.

2007: Tévedésből hozta le számos sajtóbeszámoló a Brazil Nagydíj után, hogy Lewis Hamilton egy rossz gomb megnyomása miatt bukott számos pozíciót a vb-címről döntő futamon. Bocsánatot kért a veterán újságíró, aki olyan szavakat adott Hamilton szájába, melyek nem hangoztak el: bevallotta, időszűkében nem beszélt személyesen a versenyzővel, hanem más tudósítókkal való beszélgetésben elhangzottakra hagyatkozott. Az általa idézett téves Hamilton-megszólalást számos internetes oldal átvette.

2006: Előléptették Jean Todtot, aki a Ferrari vezérigazgatói posztját látja el. A műszaki igazgató Ross Brawn egyéves szabadságából kifolyólag további szervezeti változások várhatók.

2005: Szomorkodik Giancarlo Minardi, hogy eltűnik egy ikonikus csapatnév – a Minardi – a rajtrácsról: a Red Bullnak eladott csapat Toro Rosso néven fut tovább. Az olasz bánja, hogy nem fogadta meg Enzo Ferrari tanácsát, aki sok éve azt mondta neki: „Add el a részvényeid, add el, amit csak akarsz, de ne add el a neved.” Minardi öt évvel korábban vált meg csapatától: annak viszont örül, hogy a tulajdonos- és névváltás révén a faenzai istálló tovább él.

2004: Juan Pablo Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől Interlagosban: nagy harcban épp jövő évi csapattársát, Kimi Raikkönent utasította maga mögé.

2002: A CART elnöke, Chris Pook cáfolta, hogy Bernie Ecclestone megvásárolná a szériát, hogy Formula-1-es nevelőbajnoksággá alakítsa.

2001: A Red Bull befejezte hétéves együttműködését a Sauberrel, Dietrich Mateschitz eladta 64 %-os tulajdonrészét. A cég 2002-től az Arrows szponzora lesz.

2000: A brit Formula Renault bajnoka, a 21 éves Kimi Raikkönen lehet a Sauber pilótája. A szűk körben ismert finn kétszer tesztelt Mugellóban, és meggyőzte a csapatvezetést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?