Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 8. szerda
Retro

F1-Archív: Schumacher behúzza az 50.-et

Michael Schumacher többször is a hírek középpontjába került július 1-jén: nézzük, hogy mik foglalkoztatták az F1-es közvéleményt ezen a napon az elmúlt jó húsz évben.

2019: Késett a vasárnapi dobogóceremóniáról a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe: elmondása szerint fogalma sem volt, mi a teendője azok után, hogy Max Verstappen Osztrák Nagydíjon aratott győzelme révén csaknem 14 év után nyert ismét Honda-motoros autó az F1-ben.

2018: Max Verstappen nyeri az Osztrák Nagydíjat, miután mindkét Mercedes kiállni kényszerül - a Red Bull hollandja mindkét Ferrarinál jobban bánt a gumikkal és parádés teljesítménnyel állhatott fel a dobogó tetejére. A sikere abszolút meglepetésként hat, hiszen a Red Bull eddig esélytelen volt hasonlóra ebben a szezonban. Egy évvel később, 2019-ben nagyon is át lehet érezni ezt a helyzetet...

verstappen-dppi-2018-spielberg



2017: Jacques Villeneuve tovább ostorozza honfitársát, Lance Strollt, aki szerinte abszolút nem üti meg az F1 szintjét. Az újonc Stroll Bakuban dobogóra állhatott már, előtte Montrealban pontot szerzett, de Villeneuve továbbra is azt mondja, hogy addig védhetetlen volt a teljesítménye és ez még mindig nem elég ahhoz, hogy megváltoztassa a véleményét.

2016: Sebastian Vettel öthelyes rajtbüntetést kap az Osztrák Nagydíjra váltócsere miatt, a két pénteki szabadedzést pedig egyaránt Nico Rosberg zárja az élen - Lewis Hamilton elismeri, hogy egyelőre nagyon nem találja a ritmust. A vezetési stílusa miatt egyébként Romain Grosjean kritizálja is a brit pilótát, Vettelnek pedig egy megpördülést kell megmagyaráznia.

2015: Pastor Maldonado kijelenti, hogy szerinte semmi értelme edzőt fogadnia, tudja ő magától is, hogy mikor mit kell csinálnia - sokak szerint kéne mellé valaki, aki néha kitisztítja az elborulásra hajlamos venezuelai pilóta fejét, de ő hallani sem akar erről. Ő azt mondja, hogy aki nem vezet, az nem tudja, mi a helyzet.

2014: Már felsejlik a Renault-Red Bull csata: a fejlesztésben óriási hátrányba kerülő motorgyártó a csapat célkeresztjébe kerül, Christian Horner szerint a franciák nem figyeltek eléggé a fejleményekre, nem koncentráltak a fejlesztésre, ezért nincs esélyük megvédeni vb-címüket a Mercedesszel szemben.

2013: A Silverstone-ban kialakult gumikrízist követően az illetékesek úgy döntöttek, hogy az állandó versenyzők is autóba ülhetnek a közelgő, eredetileg kizárólag fiatal versenyzőknek szánt teszten.

2012: „Nem vagyunk a legjobb barátok, de nincs vele problémám, és ez fordítva is így van” – mondta Sebastian Vettel Mark Webberről, akit elmondása szerint szívesen látna maga mellett jövőre is.

vettel_webber_2

2011: Nico Rosberg bejelenti, hogy kész hosszabb távon is elkötelezni magát a Mercedeshez, mert hiszi, hogy a csapat győztes autót fog gyártani a közeljövőben és hogy neki ez a legjobb esélye arra, hogy feljusson a csúcsra. A német úgy fogalmaz, hogy lehetősége van vezetni egy csapatot, ő pedig jó vezér akar lenni.

2010: Bernie Ecclestone-t foglalkoztatja annak lehetősége, hogy néhány év múlva Mallorcára vigye Spanyolország második futamát – a „Circuit of the Balearic Islands” a tervek szerint 2013-ra készülhet el.

2009: A mai napon a Red Bull két csapata tartalékjának kinevezett Jaime Alguersuari elmondása szerint nagyon szeretne már jövőre a Formula-1-be kerülni, amivel minden idők egyik legfiatalabb F1-es pilótája lenne.

toyota_batman

2008: Különleges partneri szerződést kötött a Toyota: a japán istálló a Batman-széria következő, A sötét lovag című epizódját promótálja majd a Brit Nagydíjon.

2007: Újult reményekkel küzdhet tovább a bajnoki címért Kimi Raikkönen, miután csapattársát megelőzve győzni tudott a Francia Nagydíjon. Lewis Hamilton lett a harmadik, ezzel megőrizte első helyét a pontversenyben, csapattársa viszont csak hetedikként zárt, miután a tegnapi időmérőn egy műszaki hiba miatt a 10. rajthely jutott neki csupán.

kimi_2007_france

2006: A Ferrari kisajátította az első rajtsort az indianapolisi időmérő edzésen, Michael Schumacher csapattársát hat tizeddel verve szerezte meg karrierje 67. pole-pozícióját. A bajnoki éllovas, s ezelőtt zsinórban öt pole-t szerző Fernando Alonso csak ötödik lett, a Ferrarik mellett Giancarlo Fisichella és némi meglepetésre a hondás Barrichello is megelőzte őt.

2005: Bernie Ecclestone leszögezte, hogy a következő szezonban nem állhat majd 20 futamból a versenynaptár – mely így is rekordhosszúságú lesz, hiszen az érkező török versennyel együtt 19 fordulót rendeznek majd.

2004: Max Mosley szerint Felipe Massa súlyos sérülést szenvedhetett volna, sőt akár meg is halhatott volna a Kanadai Nagydíjon elszenvedett balesete következtében, ha nem teszik kötelezővé a HANS-t, mely megóvta a brazilt. A becsapódás ereje 113g volt.

massa_2004_canada

2003: A McLarennél azt mondják, hogy David Coulthardnak többet kellene a vezetéssel törődnie és kevesebbet az elemzéssel. Martin Whitmarsh szerint Coulthard ilyenkor nem hasznos pilóta és hozzáteszi, hogy ha DC nem tudja megcsinálni azokat a köröket, amik a több ponthoz kellenek, akkor talán váltaniuk kell.

2002: Kilenc futamból hatot megnyert eddig idén Michael Schumacher és ő az egyetlen a mezőnyben, aki mindenhol célbaért, így gyakorlatilag eldöntötte a vb-cím sorsát. A német azonban azt mondja, hogy nem érzi magát biztonságban, mert egyelőre túl jól alakulnak a dolgai, ez pedig még visszaüthet...

2001: Michael Schumacher karrierje 50. futamgyőzelmével már csak egyetlen sikerre van attól, hogy utolérje Alain Prost rekordját, s nem mellesleg egy újabb lépést tett a negyedik világbajnoki cím felé. A német pilóta csapattársát, Ralfot győzte le Magny-Cours-ban, míg első számú üldözője, David Coulthard csak negyedik lett bokszutcai gyorshajtását követően.

2000: Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a Francia Nagydíjon, karrierje során 26. alkalommal. A tartalékautót vezető Coulthard lett a második, míg Mika Hakkinen csak negyedikként zárt, miután Rubens Barrichello is beférkőzött elő. A harmadik soron a williamses Ralf Schumacher és a jaguaros Irvine osztozott.

1997: A pletykák arról szólnak, hogy ha a BAT Reynard (a későbbi BAR – a szerk.) beszáll a Formula-1-be, akkor 1999-ben Jacques Villenueve lehet a csapat egyik versenyzője, aki emellett egy komolyabb összeget be is fektetne az istállóba. A bajnoki címért küzdő kanadai jövőre még biztosan a Williamsnél marad.

1996: Drámai helyzet alakult ki a Ferrarinál a legutóbbi versenyek sikertelenségét követően: többek közt a Formula-1-ből való kiszállás is szóba került, bár ezt Luca di Montezemolo határozottan tagadta. Jean Todt csapatfőnök közölte, hogy távozik az istálló éléről, ha a Ferrari úgy kívánja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?