Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 1. hétfő
Retro

F1-Archív: Eladó Sato összetört Jordanje

Ralf Schumacher a Sauberhez igazolhat, Hakkinen a pole-ban, csalódott Verstappen, hosszabbító ferrarisok, Raikkönen balesete, győzedelmeskedő Trulli - ezek voltak az elmúlt 20 év hírei május 23-án.

2012: A gyenge szezonkezdetet produkáló Michael Schumacher csapatfőnöke, Ross Brawn úgy véli, hogy a hétszeres világbajnok hamarosan ismét képes lesz arra, hogy magas szinten teljesítsen – a német az első öt verseny során mindössze két pontot szerzett, és szinte minden versenyen akadt problémája autójával, vagy ellenfeleivel.

2011: A Lotus-Renault csapatának tulajdonosa, Gerard Lopez nem tartja kizártnak, hogy a februárban súlyos ralibalesetet szenvedő Robert Kubica az év során visszatérjen az autójuk volánja mögé az egyik szabadedzés során – az azonban nem valószínű, hogy valaha is versenyezni fog F1-es autóval a jövőben.

2010: Lewis Hamiltont beidézte a melbourne-i bíróság, mindössze három nappal az augusztusi Belga Nagydíj szabadedzései előtti időpontra. A brit pilóta az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén privát Mercedesével bemutatózott és füstöltette kerekeit a nyílt utcán, melyet követően lekapcsolták a rendőrök.

2009: Jenson Button negyedik pole-pozícióját szerezte meg a szezonban, mindössze 25 ezreddel felülmúlva az edzés meglepetésemberét, Kimi Raikkönent. Rubens Barrichello kvalifikált a 3. helyre, a címvédő Lewis Hamilton pedig összetörte autóját a Q1-ben, és csak a 16. helyről várhatja a másnapi startot.



2008: Mika Hakkinen úgy véli, hogy honfitársa, az eddig Lewis Hamilton árnyékában teljesítő Heikki Kovalainen mihelyst győzelemre vFeriszi a McLarent, elkezd a legmagasabb szinten versenyezni – a kétszeres világbajnok szerint a tehetség extrém helyzetbe került ebben az évben, mert első évében Lewis Hamilton nagyon sokat sajátított el Fernando Alonso csapattársaként.

2007: Fernando Alonso szerint négy pilóta esélyes a világbajnoki cím megnyerésére, és a szoros küzdelem miatt kulcsfontosságú lesz, hogy a következő három versenyen a dobogóra tudjon állni. Csapattársa, az újonc Lewis Hamilton az eddigi négy verseny során is az első háromban tudott végezni, így két ponttal vezet a spanyol előtt.

2006:  A Cosworth-motorokkal szenvedő Williams ausztrál versenyzője, Mark Webber reméli, hogy szerencséje meg fog fordulni Monacóban – ahol egy évvel azelőtt karrierje első dobogós helyezését szerezte Kimi Raikkönen és Nick Heidfeld mögött.

2005: Az FIA elfogadta az év elején bevezetett, és sokat szidott időmérő-szabály módosítását: a határozat szerint az Európa Nagydíjtól minden visszatér a régi kerékvágásba, azaz ismét csak egy kvalifikációs edzés fog dönteni a rajthelyek sorsáról.

2004: Jarno Trulli mesébe illő győzelmet aratott Monacóban, ahol első ízben locsolhatta a pezsgőt a dobogó (azaz a hercegi páholy előtti emelvény) tetejéről. Az olasz pilóta pole-ból indulva rendíthetetlenül tartotta magát az élen rajttól a célig, az utolsó körökben kivédve Jenson Button próbálkozásait. Az izgalmas futamon (melyet bővebben is felidéztünk Retro-rovatunkban) több baleset is borzolta a kedélyeket: a start után nem sokkal Giancarlo Fisichella fordult át Sauberjével a Tabacban, később Fernando Alonso szállt el az alagút kijáratában, a biztonsági autós periódus alatt pedig az első öt futamon elsöprő fölényt mutató Michael Schumacher amortizálta le Ferrariját, Juan-Pablo Montoyával történt ütközését követően.

2003: A Jordan csapata üzletet csinált a 2002-es szezon egyik legszörnyűbb pillanatából: a csapat Sato-rajongók jelentkezését várja az Osztrák Nagydíjon rommá tört EJ12-es bukókabinjának megvételére.

2002: A viszonylag keveset hibázó Kimi Raikkönen szokatlan helyen, a Rascasse-ban törte össze McLarenjét a monacói első edzésen – a finn versenyző MP4-17-ese úgy megrongálódott, hogy a Jégember délután sem tudta folytatni a gyakorlást.

2001: A Ferrari párosa meghosszabbította szerződését a csapattal: Michael Schumacher 2004, Rubens Barrichello pedig 2002 végéig kötelezte el magát a maranellóiak mellett – a háromszoros világbajnok kontraktusa lejártát követően is szeretne a Forma-1-ben maradni.

1999: A nemrég az F1-be készülő Honda egyik versenyzője, Jos Verstappen mélységesen csalódott amiatt, hogy a projektből végül nem lett semmi, és a japán gyártó inkább úgy döntött, hogy a BAR csapatának fog motort szállítani a 2000-es szezontól kezdődően.

1998: Mika Hakkinen szerezte meg a pole-pozíciót a Monacói Nagydíj időmérőjén, nem meglepő módon mclarenes csapattársa, David Coulthard előtt. Az igazi meglepetést Giancarlo Fisichella harmadik helye okozta, a bajnoki címért harcoló Michael Schumacher a negyedik helyen végzett.

1996: Willi Weber, a Schumacher-fivérek menedzsere azon dolgozik, hogy a japán Formula Nipponban versenyző Ralfnak versenyülést szerezzen a Sauber csapatnál a következő szezonra

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?