Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 2. kedd
Retro

F1-Archív: Az osztrák botrány visszhangja

A rajongók nem ábrándultak ki a Ferrariból: a fenti kijelentés Jean Todt csapatfőnöktől eredt 2002-ben, a botrányos Osztrák Nagydíj után. De verekedett Jos Verstappen egy gokartpályán 1998-ban, bemutatták az új McLarent 2003-ban, szerződést hosszabbított Hamilton 2015-ben – mind május 20-án történt.

2019: Női fejlesztőpilótát szerződtetett a Williams: a W Series pontversenyének éllovasa, Jamie Chadwick csatlakozott az alakulathoz. Feladatát elsősorban a csapat szimulátorában fogja ellátni, de nagydíjakon is részt vesz.

2018: Valtteri Bottas nem nyert még nagydíjat idén, de Azerbajdzsánban nagyon közül került hozzá, három másik helyszínen pedig második lett. A versenyző úgy érzi, fejlődött 2017-hez képest, már nincsenek futamai, amikor nagyon le lenne maradva: és biztos abban, hogy képes futamokat nyerni.

2017: A Sauber arra számított, Pascal Wehrlein egészen a Spanyol Nagydíjig nem fog versenyezni – árulta el maga a német pilóta, aki a januári Bajnokok Tornáján szenvedett csigolyasérülést, és bár el akart indulni az Ausztrál Nagydíjon, az edzésnap után visszalépett. Wehrlein a vártnál egy hónappal korábban felépült, és már Bahreinben versenyzett.

2016: Daniel Ricciardo még mindig nem tudta megemészteni a néhány nappal korábbi Spanyol Nagydíjat. „Könnyű továbblépni. Nem mondanám. Már pár nap eltelt a futam óta, de még mindig úgy kelek fel, hogy ez jár a fejemben” – mondta az ausztrál. Barcelonában vadonatúj csapattársa, Max Verstappen megnyerte élete első versenyét a Red Bull-lal, míg Ricciardo utoljára 2014-ben győzött.

2015: Hosszú huzavona után aláírta új szerződését a Mercedesszel Lewis Hamilton, aki további három évig, 2018-ig marad az istálló tagja.



2014: A Monacóban sikeresnek mutatkozó, és a világbajnokságot uraló Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff úgy látja, a hercegség futamán nem lesz olyan nagy az előnyük, mint az év első versenyein – annak ellenére, hogy sokkal jobban kezelik a gumikat, mint 2012-ben, vagy 2013-ban.

2013: A McLaren korábbi technikai igazgatója már júniusban munkába állhat új csapatánál, a Mercedesnél. A brit szakember szerződése a szezon végéig szólt, a wokingiak külön engedélyével azonban fél évvel annak lejárta előtt szabad utat adott neki.

2011: Kimi Raikkönen nem zárja annak lehetőségét, hogy a következő évben visszatérjen a Forma-1-be. A Red Bullal és a Renault-val kapcsolatba hozott finn pilóta 2009 végén lépett ki a sportágból a rali-világbajnokság kedvéért, sőt, hamarosan első NASCAR-versenyén is el fog indulni a Truck-szériában.

2010: Sam Michael, a Williams technikai igazgatója szerint hasznos lenne a csapatok számára, ha még ebben a szezonban, valamelyik futam után kipróbálhatnák a 2011-es gumikat. Mindezt annak ellenére, hogy még nem dőlt el, a Pirelli és a Michelin közül melyik gyártó lesz a sportág hivatalos beszállítója a Bridgestone kiszállása után.

2009: A Forma-1 bővíteni szeretné a mezőny számát három istállóval 2010-re, és öt új csapat és csapatvezető is felfedte ez irányú terveit: a Simtek korábbi alapítója, Nick Wirth, az Epsilon Euskadi, a Ray Mallock Limited, a GP2-ben szereplő Campos, valamint a Formtech is pályázni szeretne a meghirdetett helyekre.

2008: A 200. versenyére készülő Giancarlo Fisichella pontszerzést remél Monacótól, noha a Force India ez idáig a mezőny leggyengébb autójának bizonyult. A korábbi monacói versenyek során Benettonnal kétszer is pódiumig jutó olasz szerint ez a legjobb helyszín arra, hogy megszerezze első egységeit a silverstone-i székhelyű istálló.

2007: Bernie Ecclestone figyelmeztette az Ausztrál Nagydíj szervezőit, hogy Melbourne csak akkor maradhat hosszú távon a naptárban, ha éjszakai versenyt rendez. A sportág irányítója az európai nézőknek szeretne kedvezni a későbbi időponttal, mivel ezt a versenyt közép-európai idő szerint hosszú éveken keresztül hajnali négyes időpontban tartották.

2005: Az év első versenyein nem remeklő Ferrari brazil pilótája, Rubens Barrichello attól fél, hogy akár le is körözhetik őket Monacóban. A sao paulói szerint csütörtöki gyenge eredményeik a felgumizatlan pályának köszönhetőek, de nem vár jelentős javulást a hétvége további szakaszában.

2004: Nem kezdődött fényesen Mark Webber hétvégéje Monacóban: a Jaguar ausztrál pilótája az első edzés közepén volt kénytelen félreállítania füstbe borult autóját, mely egy percig égett, amíg sikerült eloltani a lángokat felette.

2003: A McLaren bemutatta erre a szezonra készített autóját, az MP4-18- ast. A wokingi székhelyű csapat egyértelmű előrelépésnek tartja az új modellt elődjénél, de nem tudják még, hogy a szezon melyik versenyén állnak vele először rajthoz.

2002: Két héttel a szomorú spielbergi események után Jean Todt azt mondta Monacóban, hogy a rajongók a történtek ellenére is odavannak a Ferrariért. A francia csapatfőnök annak kapcsán mondta ezt, hogy szakértők szerint a botrány miatt sokan el fognak kapcsolni a hétvégi futamról.

2000: David Coulthard szerezte meg az első rajtkockát a nürburgringi Európa Nagydíjra. A skót pilóta másfél másodperccel előzte meg Michael Schumachert, mögéjük csapattársaik, Mika Hakkinen és Rubens Barrichello kvalifikáltak.

1999: A British American Racing képviselői bejelentették, hogy nem hosszabbítják meg motorpartneri szerződésüket a Supertec Sporttal. Craig Pollock igazgató szerint a céggel nem tudnak hosszú távú stratégiát tervezni, pletykák szerint 2000-től a Honda veszi át helyét a BAR autóiban.

1998: Jos Verstappen verekedésbe keveredett egy belga gokartpályán, ahol barátaival szerette volna múlatni az időt. A pilóta senkit sem látott szívesen a helyszínen a vele lévőkön kívül, és azért ment neki az egyik 45 éves férfinak, mert az megelőzte őt a pályán. A sértettet törött állkapcsa és sérült koponyacsontja miatt kórházba szállították, Verstappen (aki tagadta a történteket) ellen pedig eljárást indított a belga rendőrség.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?