Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 4. csütörtök
Retro

F1-Archív: Fittipaldi szerint Alonso elveszi rekordját

A brazil a legfiatalabb világbajnok titulusától búcsúzott el lélekben már 2005 tavaszán. Szerepelt a hírekben Schumacher tréfája, Lauda jóslata Raikkönenről, valamint Magnussen bocsánatkérése is május 18-án az elmúlt 20 évben.

2019: Bár az évet öt kettős győzelemmel indították, a Mercedesnél mégsem érzik reálisnak, hogy a szezon mind a 21 futamát megnyerjék a Formula-1-ben.

2018: A Red Bull-csapatfőnök Christian Horner szerint túl nagy nyomást helyez pilótáikra, Daniel Ricciardóra és Max Verstappenre az időmérők végén, hogy a Renault-nak a többi motorgyártóval ellentétben nincs kvalifikációs motormódja.

2017: Adrian Newey, a Red Bull sztártervezője (újra) nagyobb szerepet vállal a Formula-1-es részlegnél. Korábban ideje 50 %-át szentelte az RB13-ra, miután azonban a barcelonai teszten nyilvánvalóvá vált a konstrukció gyenge teljesítménye, újra megnövelt erőbedobással dolgozik a tervezőirodában. Mindezt Christian Horner csapatfőnök árulta el.

2016: Kevin Magnussen magára vállalta a felelősséget, és bocsánatot kért a csapattársával, Jolyon Palmerrel való ütközésért. A Spanyol Nagydíjon frissebb gumikon haladó Magnussen saját becslése szerint 4-5 másodperccel gyorsabb volt Palmernél, és szabályosan felöklelte a másik Renault-t.

2015: Első bevetésére készült a szezon folyamán a szuperlágy gumi a Monacói Nagydíjat megelőzően. A Pirelli módosított a keveréken, így abban bízik, hogy a szűk városi pályán a megszokottnál több előzés fog történni.

2014: Christian Horner erősen kétli, hogy Adrian Newey valaha elhagyná a Red Bullt a Ferrari kedvéért, hiába szólnak erről immár lassan egy éve a találgatások. A brit csapatfőnök szerint tervezőmérnökük túlságosan kötődik hozzájuk érzelmileg ahhoz, hogy egy ilyen lépésre szánja el magát.

 



2012: Felipe Massa úgy érzi, az egész Ferrari mellette áll, és a maranellói csapat minden tagja azon fáradozik, hogy túllábaljon pillanatnyi nehézségein, és újra régi önmagát tudja adni a versenypályán.

2011: Ross Brawn türelemre inti a fanatikusokat, és megnyugtatja őket, Michael Schumacher fog még régi fényében tündökölni az F1-ben a vártnál nehezebb visszatérése után. A Mercedes csapatfőnöke korábban a Ferrari sikerszériájában is együtt dolgozott a némettel, elsősorban erre alapozta pozitív véleményét.

2010: Az ausztrálok korábbi két F1-es legendája, Sir Jack Brabham és Alan Jones szerint honfitársuk, Mark Webber fogja megnyerni az ez évi világbajnokságot. Ezen véleményüknek a Red Bull-pilóta Monacóban aratott győzelme után adtak hangot.

2009: A Williams főmérnöke, Patrick Head nyilatkozatában elárulja, a grove-i F1-es alakulat rutinos pilótát szeretne szerződtetni abban az esetben, ha Nico Rosberg az év végén valóban csapatot váltana és otthagyná őket. A szakember szerint az autó fejlesztése miatt elengedhetetlen, hogy ne két zöldfülű visszajelzéseire kelljen hagyatkozniuk.

 

2007: Kimi Raikkönen nem foglalkozik azzal a kritikával, amit Jackie Stewart fogalmazott meg vele szemben. A korábbi F1-es legenda szerint a finn továbbra sem tanúsít elegendő alázatot a sportág iránt, és félő, hogy emiatt a túlzott lazasága miatt nem lesz soha világbajnok. A finn nem kívánt válaszolni erre, év végén mégis csattanós választ adott, hiszen világbajnok lett a Ferrarival.

2006: Niki Lauda szinte biztosra veszi, hogy Kimi Raikkönen a következő idénytől a Ferrari versenyzője lesz, függetlenül attól, hogy Michael Schumacher a visszavonulás vagy a folytatás mellett dönt-e az év végén. A korábbi háromszoros F1-es világbajnok legenda szerint ugyanis a Ferrari nem várhat a végtelenségig Schumi döntésére, és előbb-utóbb kénytelenek lesznek leigazolni alternatívaként egy toppilótát. Máskülönben, ha későn eszmélnek, és a német a visszavonulás mellett dönt, ott találnák magukat Felipe Massával és a tesztpilótával a jövő évi autójukban. Ha viszont Raikkönent időben leigazolják, és Schumacher mégis a folytatás mellett dönt, akkor Massát még mindig visszaminősíthetik egy újabb évre tesztpilótának…

 

2005: Emerson Fittipaldi lélekben már búcsút intett 1972 óta fennálló rekordjának, a brazil ugyanis szinte biztosra veszi, hogy az aktuális F1-es idény végétől immár Fernando Alonso lesz a sportág valaha volt legfiatalabb világbajnoka. Fittipaldi szerint ezzel együtt szoros lesz a bajnoki véghajrá, mert Kimi Raikkönent és Michael Schumachert sem szabad soha leírni.

2004: Felújították a bokszutcai garázsokat és épületeket Monacóban, egyúttal több helyet biztosítva az F1-es csapatok számára az ottani nagydíjhétvégéken. Egy változtatás, amire már évek óta égető szükség volt.

2003: Michael Schumachernek még tréfálkozni is maradt ereje és lélekjelenléte, miután emlékezetes bokszutcai tűzesete ellenére képes volt megnyerni az Osztrák Nagydíjat. A Ferrari tankolás közben borult lángokba, amit a sokszoros világbajnok a leintés után ennyivel elintézett: „Azt hiszem, a szerelőink úgy gondolták, hogy túl hűvös vagyok, ezért kicsit felmelegítettek.”

2001: A BAR csapatfőnöke, Craig Pollock támogatja Bernie Ecclestone legújabb ötletét, miszerint az F1 vezére egy moszkvai Orosz Nagydíjjal helyettesítené a versenynaptárból kieső Osztrák Nagydíjat. Pollock szerint egy orosz futam új üzleti lehetőségeket nyitna meg az F1 szereplői előtt.

2000: Mika Hakkinen mestere volt annak, hogy nyomást helyezzen fő riválisa, Michael Schumacher vállára, annak hazai, nürburgringi futama előtt: „Ha Schumacher helyében lennék, egy kicsit aggódnék azok után, hogy az előző két versenyt mi nyertük” – ejtette el verseny előtti nyilatkozatában a McLaren finn világbajnoka, aki egyúttal a visszavonulásáról szóló pletykákat is eloszlatta.

1999: Mika Hakkinen nemcsak mások nevében képes aggódni, de a saját helyében is! A McLaren finnje kicsit aggasztónak tartja Michael Schumacher előnyét a vb-pontversenyben, de ettől függetlenül nem mond le a világbajnoki címről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?