Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 10. péntek
Retro

F1-Archív: Vettel meg fogja szorongatni Hamiltont

Eddie Irvine 2001-ben ezen a napon elmondta, hogy hogyan lehet megverni Michael Schumachert, Lewis Hamilton 2012-ben pedig azt, hogy hibázott és jobb volt nála Jenson Button. Március 21-ei F1-es hírek az utóbbi húsz évből.

2019: A Mercedes szerint a rázókő, nem pedig valamiféle törmelék miatt sérülhetett meg Lewis Hamilton autójának padlólemeze a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, amelynek köszönhetően nem tudta tartani a lépést a futamon győzedelmeskedő csapattársával, Valtteri Bottasszal.

2018: Az F1-es szaksajtó egyöntetűen hangoztatja, hogy Lewis Hamiltonnak borzasztóan nehéz dolga lesz, ha meg akarja védeni világbajnoki címét, ugyanis szerintük Sebastian Vettel nagyon erős lesz a Ferrarival, de a Verstappen-Ricciardo-Red Bull trió is ugyanilyen komoly ellenfél lesz majd a Mercedes számára. Valtteri Bottasszal senki sem számol.

vettel-hamilton-2018-aus-dppi



2017: A Red Bull azzal zargatja az FIA-t, hogy a Mercedes és a Ferrari bizony csal a motorokkal kapcsolatban, extra olajat éget és ezért van előnyben a Renault-val, illetve a Hondával szemben. Toto Wolff szerint Christian Hornernék "szellemeket látnak", mert nekik évek óta van időmérős motormódjuk, míg a Renault-nak nincs.

2016: Nagy vihart kavart a szezonnyitóra bevezetett kiesős, teljesen új időmérős formula, záporoznak a kritikák a résztvevők és a média részéről is, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint pedig egyszerűen "nem értették meg elsőre" a szabályalkotók, hogy mik lesznek a hozadékok és hogy így nem lehet szabályt hozni.

2015: A csalódást keltő 2014-es év után úgy fest, hogy a Ferrari megkezdte a felzárkózást, legalábbis a Saubernél arról beszélnek, hogy óriási erőtöbbletet érzékelnek az új Ferrari-motornál a régihez képest. Monisha Kaltenborn csapatfőnök nem mond pontos lóerőt, de azt elárulja, hogy szerinte ezzel a motorral már ők (a Sauber) is képesek lehetnek erős pontszerző helyekre.

2014: A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint az olaszoknak be kell fejezni az egymásra mutogatást és az azon való tanakodást, hogy mit rontottak el télen - most már csak a munkára és a fejlesztésre szabad koncentrálni. A hibridéra első évére egyértelműen mellényúlt a Ferrari és óriási hátrányban van a Mercedes-motoros autókhoz képest, de Domenicali elég éles szavakat használ, hogy rendre utasítsa a csapatot.

2013: Bár Kimi Raikkönen legyőzte őt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, Fernando Alonso nem hiszi, hogy a Lotus bármivel is a Ferrari előtt járna, mivel úgy érzi, hogy mindenre képesek lehetnek ők is, amit az enstone-iak mutattak Melbourne-ben. "Semmi olyat nem mutattak, amit mi ne tudnánk" - mondja.

brundle_kimi_1

2012: Jenson Button szerint meglepő, hogy milyen gyors a szezon elején a McLaren, ő erre nem számított - a brit nyerni tudott Melbourne-ben és Sebastian Vettel el is mondta, hogy jelenleg a McLaren a leggyorsabb a mezőnyben. Viszont Lewis Hamilton váratlanul lassú volt csapattársához képest a futamon, de bevallja, hogy ez a saját hibája, mert túl agresszív volt és nagyon sokat rontott, de az autó kiváló.

2011: A Pirelli az Ausztrál Nagydíj szabadedzésére a csapatok rendelkezésére bocsájt egy extra szett abroncsot, mivel a szabályok ezt bizonyos hétvégéken lehetővé teszik a számukra.

2010: „Nevetséges” – ezzel a szóval jellemezte Lewis Hamilton a Red Bull fölényét a riválisokkal szemben a Bahreinben látottak alapján. A Milton Keynes-iek ennek ellenére nem nyertek Szahírban, hiszen Sebastian Vettel műszaki hiba miatt a futam második felében visszaesett a negyedik helyre.

2009: Bár a tesztek alapján a Brawn GP tűnik az idénynyitó melbourne-i futam első számú esélyesének, Ross Brawn csapatfőnök leszögezte, hogy a legfőbb célkitűzést már azzal is teljesítik, hogy a Honda kiszállását követően ott lesznek a 2009-es szezon első futamán.

brawn_gp

2008: Lewis Hamilton és Felipe Massa is remek formában van, ez derült ki a sepangi hétvége első napján: a délelőtti edzést a brazil nyerte, míg délután a McLaren britje zárt az első helyen őt megelőzve. Meglepően erős volt a Honda és a Toro Rosso: Jenson Button a 4., Sebastian Vettel pedig az 5. helyen végzett a délutáni gyakorláson.

2007: Új-Delhiben mindent megtesznek azért, hogy 2009-ben sor kerülhessen a sportág első Indiai Nagydíjára, mely a terv szerint egy Monacóhoz hasonló utcai verseny lesz. A Toyotát szponzoráló Vijay Mallya elmondása szerint kormányzati támogatást élvez a projekt.

2006: Flavio Briatore egy interjúban kijelentette, hogy Valentino Rossinak esélye sem lenne Fernando Alonsóval szemben az F1-ben, de ha az olasz mégis szeretne csatlakozni a száguldó cirkuszhoz, még a szponzorkeresésben is hajlandó segíteni neki.

rossi_alonso

2005: Több érdekes nyilatkozat is napvilágot lát ezen a napon. Fernando Alonso szerint most már egyértelműen a Renault a legjobb csapat, őket kell megverni (kettőből kettőt nyertek eddig), Michael Schumacher szerint a Ferrarinak idén szenvednie kell, méghozzá sokat, testvére, Ralf Schumacher szerint pedig a Ferrarinál most üt vissza a sokszor látott arrogancia.

2004: Michael Schumacher karrierje 72. futamgyőzelmét aratta Malajziában, amivel növelte előnyét a bajnoki összetettben – a német versenyző magabiztosan győzte le Juan Pablo Montoyát. A másik Ferrari viszont lecsúszott a pódiumról, az élete első dobogós helyét szerző Jenson Button ugyanis legyőzte Rubens Barrichellót. Rajtuk kívül Trulli, Coulthard, Alonso és Massa szerzett még pontot. Baumgartner Zsolt négy kör hátránnyal a 16. helyen ért célba.

2003: A pénteki időmérő edzésen Michael Schumacher volt a leggyorsabb Malajziában, hét tizeddel megelőzve Rubens Barrichellót. A további sorrend Juan Pablo Montoya (Williams, kilenc tized), Kimi Raikkönen (McLaren, egy másodperc), David Coulthard (McLaren, 1,3 másodperc).

2002: A jelenleg a Minardinak erőforrásokat szállító Asiatech 2004-től már saját csapatot indítana a királykategóriában, erősítette meg a cég vezetője, John Gano. A barcelonai tesztnapon közben messze a mezőnyfölé nő a kettős "győzelmet" szerző Ferrari, míg Jacques Villeneuve egy hátsérülés miatt nem is tud részt venni a teszten.

minardi_2002

2001: „Csak akkor verheted meg Michaelt, ha nincs ott, vagy ha enged győzni. Hogy őszinte legyek, csodálom, hogy Barrichello egy év alatt ezt nem tanulta meg. Amikor 1999-ben a Ferrarinál versenyeztem, Ausztráliában azért nyertem, mert kiesett, Zeltwegben és Hockenheimben azért, mert gipszben volt a lába, Malajziában pedig azért, mert hagyott győzni” – nyilatkozta Eddie Irvine korábbi csapattársairól.

2000: Alain Prost csalódottan ugyan, de elfogadja a Renault azon döntését, hogy gyári csapatként tér vissza az F1-be – a Professzor szerette volna a franciákat megnyerni motorszállítónak saját istállójához.

1999: A Ferrari Jerezben folytatta a felkészülést a szezon második, interlagosi futamára – Michael Schumacher a beállításokon dolgozott, míg Eddie Irvine versenyszimulációt teljesített.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?