Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. március 31. kedd
Retro

F1-Archív: Schumacher bizakodik

Tulajdonos nélkül maradhat a Honda, problémásak az új hibridek, Michael Schumacher bizakodó az új Mercedest illetően - íme az elmúlt húsz év F1-es hírei február 23-áról.

2019: A Sebastian Vettel mellé csatlakozó Charles Leclerc szerint „jó jel lenne”, ha Mattia Binotto csapatfőnök számára problémát okozna a Ferrari két gyors versenyzőjének kordában tartása. „De realista vagyok, ez még csak második szezonom lesz az F1-ben, sokat kell tanulnom.”

2018: „Jó idők jönnek” – ígérte Fernando Alonso a McLaren szurkolóinak, miután először megjáratta a csapat aktuális autóját, az MCL33-ast. A spanyol szerint az utóbbi évek csak még jobban összekovácsolták a wokingi gárdát, ennek első eredményei pedig már az a közeljövőben meg fognak mutatkozni.

2017: Hamilton lazább szabályokra vágyik, már ami a szociális média használatát illeti. Bernie Ecclestone irányítása alatt az F1-es versenyhétvégéken a paddockban ugyanolyan szigorú filmezési szabályok vonatkoztak a pilótákra, mint bárki másra, emiatt pedig Hamilton már megütötte a bokáját. Az interneten előszeretettel jelen lévő brit abban bízik, hogy a sorozat új tulajdonosa, a Liberty Media nem lesz ennyire szigorú. 

f1-paddock-hungaroring-2018



2016: Sikertelen debütálás miatt a Honda leváltja az F1-es az projektjéért felelős főnökét, Yasuhisa Arait. Helyére a márkánál 1986 óta szakértő Yusuke Hasegawa érkezik, aki a fejlesztést és a gyártást is felügyelni fogja.

2015: Kétséges, hogy Fernando Alonso folytathatja-e a munkát az előszezoni teszten Barcelonában, miután egy baleset következményeként kórházba szállították. A spanyol épp a McLaren aktuális versenyautóját tesztelte, amikor a hármas kanyarban elveszítette uralmát a gép felett, s a falba csapódott.

2014: Meggyűlik a mérnökök baja a hibrid autókkal. Az újgenerációs erőforrások még a szakma legjobbjait is kihívások elé állítják, a Ferrari beszámolója szerint ugyanis egy telemetriát érintő problémát kétszer annyi idő alatt sikerült megoldaniuk, mint az egy évvel korábbi, jóval egyszerűbb autóban.

2013: A McLaren színeiben versenyző Sergio Perez zárta az élen az előszezoni teszt második etapját. Mögötte egy hajszálnyival a Ferrari spanyolja, Fernando Alonso futott be, őt pedig kisebb meglepetésre egy Sauber követett Nico Hülkenberg személyében. A címvédő Red Bull két pilótája, Sebastian Vettel és Mark Webber az ötödik és a tizenharmadik helyen végzett. A héten két pilóta teljesített 1000 kilométer feletti távot, Alonso a Ferrarival és Max Chilton a Marussiával.

2012: Második előszezoni tesztnapját teljesítve Michael Schumacher biztos benne, hogy előrelépést jelent az idei Mercedes. A hétszeres világbajnok 127 problémamentes kört futott a W03-assal, legjobb körével pedig a második helyet foglalta el a tabellán.

f1-schumacher-2012-action

2011: Nick Heidfeldnek magába kellett szállnia, mielőtt elfogadta Robert Kubica helyettesítését a Renault-nál. A lengyel jövője egy súlyos ralibalesetet követően vált bizonytalanná, amit a német szörnyen sajnál, ám eközben örül annak, hogy ismét lehetőséget kap az F1-ben.

2010: Fernando Alonso örömmel működött közre a McLarent és a Ferrarit érintő kémkedési ügy nyomozásában. Az előző évtized F1-es botrányában az olaszok egyik lefokozott tagja műszaki adatokat juttatott el a csapat fő ellenfelének, a McLarennek, amelynek akkoriban Alonso is tagja volt. Szerződése ide vagy oda, a spanyolnak erősebb volt az igazságérzete, ezért készségesen segítette az FIA vizsgálatát.

2009: Tulajdonos nélkül maradhat a Honda csapata. A japán alakulat december óta keresi vevőjét, sikertelenül, pedig a jelöltek között ott volt a dúsgazdag vállalkozó, Richard Branson és az F1-tulajdonos Bernie Ecclestone is. Egyre kétségesebbé válik a csapat részvétele az idei szezonban, amely március végén rajtol Melbourne-ben.

2007: A vártnál gyengébb eredményekkel zárta a Red Bull az előszezoni teszteket, ezért David Coulthard kénytelen átértékelni idei céljait. A tizenháromszoros futamgyőztes szerint a csapat Adrian Newey által tervezett autójával az év végi ötödik hely lehet a reális.

redbull-2007-coulthard-horner

2006: Jenson Button lett az előszezoni teszt harmadik napjának leggyorsabbja, 1:13.935-ös köre közel egy másodperccel lett erősebb Jarno Trulli egy évvel korábbi pole-pozíciós idejétől. A britet a Renault két pilótája, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso követte. A top hatba csak a Honda, a Renault és a McLaren-Mercedes pilótái kerültek be, mindannyian Michelin-gumikkal. A Bridgestone-t használók a mezőny második felébe szorultak.

2005: Frank Williams szerint a Jaguart felvásárló Red Bull az év meglepetése lehet. A Dietrich Mateschitz által pénzelt, Helmut Marko tanácsadásával igazgatott csapat David Coultharddal vág neki a szezonnak. Vannak, akik nem veszik komolyan őket, ám Williams úgy látja, érdemes rájuk odafigyelni.

2004: Pletykák szerint komoly akadályokba ütközött Ralf Schumacher és a Williams szerződéshosszabbítási tárgyalása. A német pilóta állítása szerint már tavaly ősszel megegyezhettek volna, ám az akkor kitűzött megbeszélésen a csapatfőnök Frank Williams nem jelent meg, ezzel magára haragítva Schumachert, aki ezt követően behúzta a kéziféket.

2002: A BAR csapatának új főnöke minden hitét a Hondába fekteti. David Richards három sikertelen szezon után idén vette át az irányítást a brackley-i alakulatnál, a siker kulcsát pedig a motorszállítóval szorosabbra húzott kapcsolatban látja.

honda-2002-panis-action

2001: A brókerek Michael Schumachert tartják az idei világbajnoki küzdelem legnagyobb esélyesének. A Ferrari pilótája egy idei sikerrel negyedik vb-címét ünnepelhetné, ám ehhez a McLaren párosának, Mika Hakkinennek és David Coulthardnak is lesz néhány szava. 

2000: Értékes tesztidőt kénytelen kihagyni a Williams újonca, Jenson Button. A húsz éves pilóta edzés közben szenvedett el izomsérülést, ám a csapat arra számít, hogy a március 12-ei szezonnyitóra Button teljesen felépülve fog megérkezni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?