Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 4. szombat
Retro

F1-Archív: Kivonulással fenyeget a McLaren

Visszatérhet Villeneuve, Hakkinen nem sajnálkozik, a Virgin F1-es csapatot vehet, újra rendezhetnek versenyt Dél-Afrikában - ezek voltak az elmúlt 20 év hírei február 18-án.

2019: A téli teszt első napjával felpezsdült az élet az F1-ben. A csapatok idén először gyűltek össze ugyanazon a pályán, hogy behangolják az aktuális szezonra fejlesztett autóikat. A leggyorsabb a napot közel tökéletesnek nevező Sebastian Vettel lett a Ferrarival, akinek a délelőtt beállított idejét senki sem tudta túlszárnyalni. A Red Bull 1,3 másodpercre, a Mercedes pedig 2 másodpercre volt a némettől. A Williamsnek nem készült el az autója a teszt kezdetére.

2018: A riválisok a Haastól vásárolnának bokszutcai eszközöket és szerszámokat. Az amerikaiak tulajdonosa elárulta, a NASCAR-ban ez teljesen bevett szokás, és most az F1-es istállók is hasonlóra készülnek.

2017: A Renault egyik erőforrásért felelős vezetője szerint a csapat motorja nagyjából azonos szintre került a Ferrariéval. Bob Bell úgy látja, tavaly még a vörösök előttük jártak, a téli szünet alatt azonban utolérniük őket, így már csak a Mercedes van előttük, ami a motorteljesítményt illeti.

2016: Daniel Ricciardónak nem tetszik, hogy a csapatok online leplezik le új autóikat. Szerinte minden istállónak vennie kellene a fáradtságot egy rendes bemutató megszervezésére, mert az interneten bemutatni "kissé mű", ahogy fogalmazott.

2015: Betiltják a bukósisakok szezon közbeni festésmódosítását. Az F1 szerint a nézőknek nem tetszik, hogy a pilóták szinte minden versenyhétvégén új kinézettel állnak elő, ráadásul ez a beazonosításukat is megnehezíti, ezért az FIA és Bernie Ecclestone megegyezett abban, hogy ettől a szezontól a pilóták szezon közben nem változtathatnak a dizájnon.

2014: Adrian Newey szerint a szezonzáró pontjainak megduplázása nagyon rossz hatással van a Forma-1-re, és nem lát rá esélyt, hogy még ebben a szezonban megváltoztassák ezt a regulát.

2013: Stoffel Vandoorne, a Formula Renault Eurocup előző évi bajnoka belépett a McLaren Fiatal Pilóták Programjába, ezzel csatlakozott az immár szintén a World Series by Renault-ban versenyző Kevin Magnussenhez, aki 2012 végén már vezethette a gárda autóját Abu Dhabiban.

2011: Michael Schumacher a várakozásokon alul teljesített 2010-ben, ezért erre az évre már kisebb célokat tűzött ki magának: a hétszeres világbajnok „csak” győzni szeretne néhány versenyen, de az előjelek nem éppen bíztatóak, a Mercedes ugyanis szenvedett az év első tesztjein.



2010: Jacques Villeneuve visszatérhet a Forma-1-be, méghozzá a sportágat céltábláján tudó szerb Stefan GP színeiben – a csapat annak ellenére szeretne az F1-hez csatlakozni, hogy még nincs nevezésük a 2010-es szezonra.

2009: A Virgin lehet a Honda új tulajdonosa – A 2008 decemberében F1-ből kivonuló japán gyártó csapata kapcsán folyamatosan röppentek fel híresztelések, egy forrás szerint Richard Branson cége pedig már ajánlatot is tett a brackley-i gárdáért.

2008: A frissen megkoronázott világbajnok, Kimi Raikkönen úgy nyilatkozott, hogy sokkal jobban élvezi a Forma-1-et, mint bármikor karrierje során. Azonban azt is hozzátette, ha ez az érzés megszűnik, azonnal itt hagyja a száguldó cirkuszt.

2007: Mika Hakkinen nem sajnálja, hogy decemberben kipróbálta a McLaren MP4-21-esét – többen ugyanis hibás döntésnek nevezték ezt, mivel a finn világbajnok a tabella utolsó helyén végzett, jelentősen elmaradva az aktuális éllovastól.

2005: Ron Dennis figyelmezette Bernie Ecclestone-t, hogy ha nem sikerül kedvezőbb feltételeket kicsikarni csapatának, a McLarennek, ők is azok között lesznek, akik 2008-tól már a rivális sorozatban, a GPWC-ben folytatják a versenyzést.

2004: Giorgo Pantano úgy véli, hogy megérdemelte a Jordan egyik ülését, annak ellenére, hogy tisztában van vele: fizetős pilótaként érkezett a királykategóriába. Az olasz hozzátette, hogy a csapat már tavaly is megkereste őt.

2002: A brit The News of the World írása szerint David Coulthard 2000. májusi repülőgép-balesetéért az a pilóta a felelős, aki életét vesztette a szerencsétlenségben. Az anyag alapjául szolgáló jelentésben az is állt, hogy a pilóta egy működő motorral volt kénytelen letenni a gépet, de a fő felelősséget az emberi hibára hárította.

2001: Michael Schumacher aggódik a Forma-1 jövőjéért, ugyanis a Kirch Csoport 75%-os részesedést kíván vásárolni a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló SLEC-ben. A kétszeres világbajnok attól fél legjobban, hogy az új befektetők fizetőssé tennék a sportág televíziós közvetítéseit, ezért pedig számtalan néző fordulna el tőle.

1999: Bernie Ecclestone Kyalamiba utazott, hogy az illetékesekkel a Dél-Afrikai Nagydíj visszatérésével kapcsolatban tárgyaljon. Ecclestone a rendezéstől korábban visszalépő Argentin Nagydíj időpontjában, március 21-én szeretné a futamot megrendezni, a szervezők azonban egy későbbi időpontban tartanák versenyüket, a Superbike-szezonnyitó miatt.

1998: Megmenekült a Belga Nagydíj, így a tervek szerint F1-es futamot rendeznek augusztus végén Spa-Francorchampsban. Az FIA a verseny törlését helyezte kilátásba, az 1999-ben érvénybe lépő dohánytilalom miatt.

1997: Szerződése megújítására készül a monzai Olasz Nagydíj, az új kontraktust tíz évre írnák alá a szerezők – ez viszont szemben áll azzal az eljárással, mely Frank Williams és csapata felelősségét vizsgálja Ayrton Senna halálában. Max Mosley FIA elnök szerint, ha elmarasztaló ítélet születik, Olaszország mindkét nagydíját elveszítheti.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?