Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 18. péntek
Retro

F1-Archív: Elhalasztják a japán időmérőt

Michael Schumacher váratlanul visszatér, Nico Rosberg sorsdöntő csapást mér Lewis Hamiltonra, Kimi Raikkönen hisz a matematikai esélyben - október 9-ei F1-es hírek az utóbbi húsz évből.

2018: Lewis Hamilton azon sajnálkozik, hogy sajnos nem tudott többet csatázni Sebastian Vettellel, a német azt mondja, hogy a Ferrari túlságosan megkönnyítette a Mercedes dolgát, Valtteri Bottasról pedig Toto Wolff jelenti ki, hogy az mentális visszaesése természetes, mert most ilyen szerepe van a csapatnál. A vb-harc eldőlt, jöhetnek a "szimpatikus" nyilatkozatok...

2017: Christian Horner kijelenti, hogy meg akarja tartani a Ricciardo-Verstappen párost minimum 2020-ig - ugyan az ausztrál pilóta szerződése jövőre lejár, de a csapat szemszögéből nem kérdést, hogy hosszabbítani akar vele. A Toro Rosso felállása viszont 2018-ra is kérdés - Danyiil Kvjat és Pierre Gasly az esélyes, de úgy tűnik, hogy a csapat ezzel annyira nem elégedett.

2016: Nico Rosberg újabb sorsdöntő csapást mér Lewis Hamiltonra: a német pilóta a pole-ból rajtolva simán nyer Suzukában, míg a hibázgató Hamilton elrontja a rajtot, frusztrációjában elfékezi a gumiját és csak a harmadik helyet szerzi meg az első Red Bull-os szezonját futó Max Verstappen mögött. Rosberg előnye így már 33 pont Hamiltonnal szemben, míg a Mercedes ezen a hétvégén ünnepelheti újabb csapatbajnoki címét.

2015: Daniel Ricciardo a Renault-t szidja a gyenge motorja miatt, de hozzáteszi, hogy a Red Bullnak nincs más lehetősége, csak abban bízhat, hogy a franciák képesek lesznek javulni. Közben az esővel sújtott második suzukai szabadedzésen Felipe Massa a leggyorsabb a Williamsszel, megelőzve Sebastian Vettelt és williamses csapattársát, Valtteri Bottast.

alonso2014

2014: Fernando Alonso áll az átigazolási pletykák középpontjában: a Mercedesnél Toto Wolff elhinti, hogy amennyiben Lewis Hamilton valamiért távozna, akkor a spanyol ideális választás lenne számukra. Alonso jövője egyelőre bizonytalan, csak annyi dőlt el, hogy Sebastian Vettel távozik a Red Bulltól és minden bizonnyal a Ferrarinál folytatja, tehát Alonso távozik a Scuderiától. Felipe Massa szerint Alonso egyébként "egyértelműen" a Mercedeshez akart igazolni 2015-re, de úgy fest, hogy ott nem lesz számára hely.

2013: A Ferrari vezető mérnöke, Pat Fry szerint a 2014-es F1-es szezont az üzemanyag döntheti majd el. A hibridkorszakról itt még senki nem tud semmit, nem sejtik, hogy a Mercedest nem lehet utolérni, de az üzemanyag-szabályok miatt azt már kapargatják, hogy ez döntő faktor lesz majd a folytatásban.

2012: Belejelentik, hogy Lewis Hamilton távozása után Sergio Perez érkezik a McLarenhez, a mexikói pilóta viszont több hibát is elkövet ezután. A wokingiakat megkérdezik erről, Martin Whitmarsh elmondja, hogy nem aggódnak emiatt, bíznak Perezben, a Saubernél pedig úgy reagálnak, hogy Perez még rutintalan, a McLaren pedig ezt a "csomagot" vette meg.

2011: Jenson Button nyeri a Japán Nagydíjat, miután maga mögött tartotta Fernnado Alonsót - egy másodperccel előzi meg a spanyolt a brit, de az igazi nyertes mégis Sebastian Vettel. A Red Bull németje Alonso szélárnyékában zárja a futamot, ezzel pedig bebiztosítja sorozatban másodi világbajnoki címét - Michael Schumacher elmondja, hogy nagyon büszke honfitársára.

suzuka2010

2010: A tájfun miatt végül elhalasztják a Japán Nagydíj időmérő edzését - először csak fél órákkal tologatták, de végül az a döntés született, hogy inkább vasárnap rendezik meg. Ennek értelmében öt órával a futam rajtja előtt, délelőtt tíz órakor kezdődik a kvalifikáció, ami nyilván kicsit átvariálja a stratégiákat.

2009: Felipe Massa teszteli a Ferrarit, ez pedig megmutatja, hogy a Hungaroringen szenvedett szemsérülése a múlté, a látása már teljesen visszatért - ettől függetlenül nem tér vissza a pályára még. Szintén tagadja az F1-es rajtot Sebastien Loeb, a WRC királye egy GP2-es autót tesztel, de kijelenti, hogy ebben nincs sztori, nem fog az F1-ben versenyezni.

2008: A második szezonját futó Lewis Hamilton elmondja, hogy most már késznek érzi magát a világbajnoki címre - mint ismert, egy évvel korábban drámai hibákkal bukta el azt, hogy már újoncként bajnok legyen. Ezúttal Felipe Massa az ellenfele és a brazil is azt mondja, hogy készen áll a győzelemre - három futam van hátra, hét pont Hamilton előnye, ami azt jelenti, hogy a britnek nyernie sem kell, három második hellyel is bajnok lehet.

2007: Kimi Raikkönennek továbbra is kisebb csodára van szüksége a vb-címhez, egy futam alatt hét pontot kell ledolgoznia, úgyhogy az az alap, hogy nyer. A finn viszont magabiztosan beszél, szerinte a Ferrari most elég gyors ahhoz, hogy győzzön, a többi pedig nem rajta múlik, de abszolút úgy gondolja, hogy minden esélye megvan arra, hogy végre révbe érjen.

2006: Michael Schumacher drámai kiesése foglalkoztatja az F1-es közvéleményt. A Renault vezető mérnöke, Pat Symonds azt mondja a németnek, hogy ne adja fel, Flavio Briatore csapatfőnök viszont azt jelenti ki, hogy ő aztán semmiféle szimpátiát nem érez a ferraris iránt, így járt és kész. Damon Hill szerint Alonso még ne dőljön hátra, mert Schumacher bármire képes, a spanyol sajtó viszont arról ír, hogy Alonso megvédte a címét, csak még matematikailag nincs ez bebiztosítva. 

2005: Hatalmas győzelmet arat Japánban Kimi Raikkönen, miután a 17. helyről rajtolva átgázol a mezőnyön, az utolsó körben pedig a renault-s Giancarlo Fisichellát is megelőzi. Fernando Alonso a 16. helyről indulva harmadik lesz, de ez nem sok mindenkit érdekel - ő már világbajnok, a kérdés az, hogy a Renault megőrzi-e kétpontos előnyét a McLarennel szemben.

2004: A Ferrari bejelenti, hogy a 2005-ös szezont még nem az új autójával fogja megkezdeni, csak valamiféle hibrid verzióval - négy futamot kell várni arra, hogy megérkezzen a maranellóiak 2005-ös gépe. Michael Schumacher az első teszt után a hibriddel kicsit sem elégedett, pedig azt még nem is tudja, hogy mennyire szenvedni fognak a gumicsere betiltása miatt...

villeneuve2003

2003: Jacques Villeneuve annyira megsértődik azon, hogy a BAR lecseréli őt 2004-ben Takuma Satóra, hogy telefonon közli a csapatával, hogy már a hétvégi Japán Nagydíjon sem vesz részt, ültessék csak be azt, akit akarnak. A menedzsere szerint a korábbi világbajnok nagyon csalódott a csapat döntése miatt és valószínűleg visszavonul - Japánba már el sem utazott, ami most, csütörtökön derült ki.

2002: Bernie Ecclestone-nak magyarázkodnia kell az ötlete miatt, mely szerint a versenyzők annyi plusz súlyt tegyenek az autóba, amennyit szereztek addig a szezonban. Sokak szerint ezzel csak a Ferrarit akarja büntetni az F1 vezére, de ő azt mondja, hogy mindössze izgalmas futamokat szeretne...

2001: Az F1-es búcsúra készül Mika Hakkinen, aki két világbajnoki cím után idén és tavaly alulmaradt Michael Schumacherrel szemben, majd bejelentette visszavonulását. A finn mclarenes reméli, hogy stílusosan, győztesen tud távozni a száguldó cirkuszból, Schumacher pedig azt mondja, hogy bár mindig nyerni akar, de az utolsó versenyen most valószínűleg kicsit hátradől és csak élvezi a hétvégét, nem fog stresszelni semmin.

2000: Jean Todt, a Ferrari vezére Mika Hakkinent élteti, miután Michael Schumacher megnyeri a vb-címet a maranellóiaknak. Todt szerint Hakkinen fantasztikus pilóta és fantasztikus ember, aki minden dicséretet megérdemel és nagyon nagy értéke van annak, hogy őt és a McLarent tudták legyőzni. Schumacher azt mondja, hogy ő kész vezetni a Ferrarit egy új érában, amikor évekig dominálnak a sportban - itt még a legtöbben csak mosolyognak ezen, pedig...

1999: Michael Schumacher mégis visszatér a pályára már ebben a szezonban, sőt, parádés formában van lábtörését követően: rekordot fut Fioranóban. A visszatérésről szóló döntése sokkolja az F1-es világot, hiszen pár napja jelentette be, hogy idén nem áll már rajthoz, ám a pletykák szerint a Ferrari kötelezte rá, hogy térjen vissza és segítse világbajnoki címhez csapattársát, Eddie Irvine-t.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?