Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 20. vasárnap
Retro

F1-Archív: Piquet már rég szólt a csalásról

Vettel nagyon ritkán követi el kétszer ugyanazt a hibát, Sutil viccnek tartja a büntetéseket, Panis visszavonul, Schumacher kétli, hogy Rossi valaha az F1-be jön: ilyen híreket olvashattunk szeptember 18-án.

2018: Az FIA meg fogja vizsgálni a Ferrari legújabb hűtőberendezését, amely a felső légbeömlőre illeszkedik, egyúttal azonban takarja a fedélzeti kamerát. A csapatnak az FIA korábban megtiltotta, hogy hűtőzsákot használjon, mely elfedi a kamerát. A Ferrari engedelmeskedett, majd Szingapúrban előállt a szóban forgó szerkezettel.

2017: Ayrton Senna gondolata segítette Lewis Hamiltont a Szingapúri Nagydíjon, hogy ne dobja el az élen: állítása szerint végig a brazil legenda emlékezetes monacói hibája járt az eszében a nedves városi pályán.

2016: Nico Rosberg megnyerte 200. nagydíját, melyen elrajtolt, Szingapúrban. Daniel Ricciardo szuperlágy gumikon 24-ről 0,488 másodpercre dolgozta le lemaradását a befutóig. Fernando Alonso fejében a rajt utáni pillanatokban, mikor ötödik helyre lépett előre, az is felmerült, hogy dobogóra állhat: végül hetedik lett.

2015: Red Bull és Ferrari az élen a második szingapúri szabadedzésen, Danyiil Kvjat diktálta a tempót századokkal Kimi Raikkönen előtt. Daniel Ricciardo harmadik lett, Lewis Hamilton csak negyedik pozíciót szerzett a Mercedesnek.

2014: Fernando Alonso szerint nem segítenek a Ferrarin a pletykák, melyek szerint 2015-ben helyet fog cserélni a Red Bull-os Sebastian Vettellel. A spanyol és a német is nyomatékosította, szerződése köti jelenlegi csapatához a következő szezonra.

2013: Viccnek nevezte a következetlen Formula-1-es büntetéseket Adrian Sutil. A Force India németje két esetet említett: Spában hárman is feltartották őt, de még csak nem is vizsgálódtak, a futamon pedig Pastor Maldonado ütötte ki Paul di Restát, amiért nem a logikus rajtbüntetést kapta, hanem áthajtásost.

2011: Sebastian Vettel „nagyon ritkán követi el kétszer ugyanazt a hibát”, vélekedett a Red Bull műszaki főnöke, Adrian Newey. A szakember dicsérte a német bevállalós előzését Monzában Fernando Alonso ellenében.

2009: Nelson Piquet elárulta, ő már a tavalyi Brazil Nagydíjon tájékoztatta Charlie Whitingot a Szingapúrban történt csalásról: fia szándékosan törte össze autóját, hogy így segítse Alonso győzelmét. Az FIA azonban nem tehetett semmit, amíg nem kereste fel őket maga az érintett, Nelson Piquet Jr., miután nyáron kitették a Renault-tól.

2008: Nincs viszály Robert Kubica és a BMW között, állította Mario Theissen csapatfőnök. Elmondása szerint volt némi nézeteltérés, de túlzás, hogy a lengyelre sajtóban tett kritikus megjegyzéseiért belső szankció vár.

2007: Visszavonta a Magyar Nagydíjra vonatkozó fellebbezését a McLaren 24 órával a meghallgatás előtt. A csapatot megfosztották a konstruktőri pontoktól a Hungaroringen, az időmérőn, bokszutcában történt incidens – Alonso akadályozta Hamiltont – miatt.

2006: Olivier Panis visszavonul a szezon végén. Az egyszeres futamgyőztes francia 1994 és 2004 között versenyzett, az elmúlt két évben pedig a Toyota tesztpilótája volt.

2005: Michael Schumacher kétli, hogy Valentino Rossi a Formula-1-re fogja cserélni sikeres MotoGP-pályafutását. A hétszeres világbajnok szerint az olasz megelégszik azzal, hogy a szórakozás kedvéért néha teszteli a Ferrarit.

2003: A Nemzetközi Automobil Szövetség figyelmeztette az élcsapatokat: a csaputasítás továbbra is tiltott. A három bajnokesélyes, Michael Schumacher (Ferrari), Kimi Raikkönen (McLaren) és Juan Pablo Montoya (Williams) csapattársai már kiszálltak a vb-harcból, az istállók azonban súlyos következményekkel számolhatnak, ha a verseny alakulásába nyúlnak.

2002: Az FIA megerősítette, a Sauber sikeresen elkerüli a tízhelyes rajtbüntetést azzal, hogy az USA Nagydíjon Heinz-Harald Frentzent ülteti az autójába Felipe Massa helyére. A büntetést ütközés miatt a brazil versenyző kapta a soron következő versenyre, így Frentzennek nem kell letöltenie.

2001: Mika Hakkinen menedzsere, Keke Rosberg arról beszélt, a finn valóban egy év szabadságot vesz ki 2002-ben, nem csupán visszavonulását bújtatja ilyen módon, mégsem vehető készpénznek, hogy ezt követően visszatér, hiszen addigra akár ő, akár a McLaren meggondolhatja magát.

2000: Beindította első V10-es F1-motorját a Toyota. A rajtrácshoz 2002-ben csatlakozó gyártó kölni bázisán került sor a nagy eseményre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?