Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Alonso még ne örüljön annyira

A McLaren szerint törékeny a Ferrari előnye, Schumacher nem vonul vissza, Fisichella mehet a Ferrarihoz, Coulthard nem hibás a Schumacher-balesetben - augusztus 31-ei F1-es hírek az elmúlt húsz évből.

2017: Fernando Alonso meglepődve olvassa, hogy többen azzal vádolják, hogy feladta a futamot Spában - a spanyol pilóta kiállt Belgiumban, de a Honda szerint semmi gond nem volt a motorral. Alonso példákat hozott fel, hogy ő még törött bordával is versenyezni akart az év korábbi részében, szóval ő tényleg csak akkor áll ki, ha nagyon muszáj. "Az emberek nem a lényegre koncentrálnak" - mondta.

2016: Lewis Hamilton szerint az embereket nem érdekli, hogy új, vagy öt versenyt futott motor van az autóban, ez semmit nem tesz hozzá az F1-hez. Más kérdés, hogy a brit pilótát alighanem azért zavarja a motorszabály, mert ebben a tekintetben hátrányban van Nico Rosberggel szemben a világbajnoki harcba és valószínűleg kap majd egy rajtbüntetést emiatt...

2015: Yasuhisa Arai, a Honda motorsport-főnöke szerint a japán gyártó F1-es motorja jelenleg 25 lóerővel tud többet, mint a Renault-é, igaz, azt nem tagadja, hogy nagyjából 40 lóerővel gyengébb, mint a Mercedesé. Hozzátette, hogy alig vannak elmaradva a Ferraritól, így nem a teljesítménnyel van gondjuk, csak a megbízhatósággal és a motor karakterisztikájával - a McLaren miatt túl kicsire kellett tervezniük.

2014: A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko határozottan tagadta, hogy azért döntöttek a 16 éves Max Verstappen szerződtetése mellett, mert féltek tőle, hogy a Mercedest választja a holland, ha nem kap már jövőre, mindössze 17 esztendősen ülést a Toro Rossónál. „Sosem kérdeztük, a Mercedes mit ajánlott, magunk tárgyaltunk, ő pedig minket választott” – mondta az osztrák.

2012: A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe a Belga Nagydíj péntekjén arra hívta fel a figyelmet, hogy hiába vezet magabiztos előnnyel Fernando Alonso a Red Bull és a McLaren versenyzői előtt, nagyon rövid idő alatt fordulhat a kocka. (Szavai két nappal később igazolást nyertek...). Szerinte ők is képesek arra, hogy mindkét vb-címet behúzzák.

spa_crash_2012_d

2011: Az FIA hivatalosan is kitette a Török Nagydíjat a jövő évi versenynaptárból, de így is minden idők leghosszabb szezonjára készülhetnek a csapatok, hiszen az USA Nagydíj érkezésével és Bahrein visszatérésével kereken húsz futamot tartanak majd 2012-ben. Március 18-án, Melbourne-ben rendezik az elsőt és november 25-én, Interlagosban az utolsót.

2010: Ugyan több pályán is dominálni tudott a szezon során a Red Bull, a csapatnál nem sok jóra számítanak Monzában: a hosszú egyenesek a Ferrarinak és a McLarennek kedveznek, ahogy azt Spában is láthattuk Lewis Hamilton győzelménél. Christian Horner szerint majd Singapúrban javítanak, motorikusan az ilyen pályákhoz gyengék, bár így is nagy esélyesei a vb-címnek.

2009: A fantasztikus siker, a belgiumi második hely másnapján a Force India tulajdonosa, Vijay Mallya leszögezte, hogy puszta spekuláció csupán a hír, miszerint a Ferrari megkörnyékezte Giancarlo Fisichellát, hogy ő üljön be Felipe Massa autójába az alulteljesítő Luca Badoer helyére. Pedig a pletykák szerint az olasz már egyértelmű favorit arra, hogy Kimi Raikkönen csapattársa legyen.

2007: A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn elmondása szerint egyáltalán nem Fernando Alonso esetleges visszaszerzésén múlik, hogy sikeres tud-e lenni a francia istálló a következő évben, s egyúttal azt is kijelentette, hogy legalább a második hely a cél 2008-ban. "Ez a csapatmunkán múlik, mindennek a helyén kell lennie, ennek csak egy szelete a pilóta" - mondta.

2006: Felipe Massa zárta az élen a monzai F1-es tesztet, nyolc tizedmásodpercet adott a címvédő Fernando Alonsónak, míg csapattársa, Michael Schumacher csak a negyedik legjobb időt futotta - komoly meglepetésre befért közéjük a Red Bull-lal Christian Klien is. A teszten a Williams újonca, Nico Rosberg lett az ötödik, a BMW-Sauber fiatalja, Sebastian Vettel a 15. időt futotta és két tizeddel elmaradt csapattársától, Robert Kubicától.

2005: Anthony Davidson kijelentette, hogy hajlandó kivárni, és parkolópályára helyezni egyéb tárgyalásait, amíg ki nem derül, hogy helyet kaphat-e 2006-ban a BAR-nál Rubens Barrichello partnereként. A legfontosabb tényező az egyenletben Jenson Button, akiről még nem derült ki, hol folytatja karrierjét.

davidson_2005

2004: Michael Schumacher sajtófőnöke leszögezte, hogy holnapi monzai sajtótájékoztatóján a német versenyző nem a visszavonulását fogja bejelenteni, bár több lap is úgy vélte, hogy a 35 esztendős német ezt akarta közölni a világgal. Schumacher már bebiztosította sorozatban ötödik, összességében hetedik világbajnoki címét. 

2003: Megérkezik az F1-be Bahrein is, méghozzá a tervezettnél előbb: eredetileg arról volt szó, hogy 2005-től rendeznek itt futamot, azonban a pálya részéről már bejelentették, hogy 2004-ben, méghozzá április negyedikén rendezik itt az első F1-es versenyt. A "04-04-04" logó mindenképpen jól mutat, de a száguldó cirkusz még nem erősítette meg a hírt...

2002: Bármilyen hihetetlen, de Michael Schumacher mindössze első alkalommal tudott pole-pozíciót szerezni Spában, noha korábban ötször nyert itt, egyszer az első helyről diszkvalifikálták, egyszer az élről esett ki, s két második helyet is gyűjtött. Az elmúlt kilenc itteni versenyén azonban kétszer Villeneuve, kétszer Hakkinen, egy-egy alkalommal pedig Mansell, Prost, Barrichello, Berger és Montoya indulhatott az élről – most viszont megtört a jég. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a jelenlegi versenynaptárban egyetlen helyszín sincs, ahol a négyszeres világbajnok ne indult volna az élről.

2001: Michael Schumacher elismerte, hogy Willi Weber tíz évvel korábban, F1-es bemutatkozása idején hazudott Eddie Jordannek, hogy megkapja az autót. „Willi azt mondta Eddie-nek, hogy már versenyeztem Spában sportautóval, hogy biztosítsa, hogy enyém lesz az autó. Pedig ez nem volt igaz. Bár valóban tettem már pár kört Spában azelőtt, kizárólag egy bicikli nyergében teljesítettem a pályát!” – idézte fel a történteket Schumacher.

2000: Sajtóhírek szerint Luciano Burti az elsőszámú esélyes arra, hogy elfoglalja a visszavonuló Johnny Herbert helyét a Jaguar istállónál. Miután Dario Franchitti valószínűleg a Champ Carban marad, Tomas Scheckter pedig jó eséllyel tesztpilóta lesz, egyedüli riválisa Jean Alesi lehetne, ám a francia valószínűleg marad a Prostnál.

burti_2000

1999: Eddie Irvine hangot adott azon reményének, hogy Michael Schumacher már a soron következő, monzai versenyen visszatérhet, s csapattársa minden eszközzel segíti majd a bajnoki címért folytatott harcban. A német holnap érkezik Monzába, ahol autóba ül, s az orvosokkal együtt dönt, hogy a 12 nap múlva esedékes Olasz Nagydíjon rajthoz áll-e.

1998: Döntöttek a stewardok a nagy vihart kavaró tegnapi balesetről: az ítélet szerint nem David Coulthard hibája volt a Michael Schumacher kiesését okozó ütközés, magyarán versenybalesetnek minősítették az esetet. Időközben Norbert Haug úgy nyilatkozott, hogy Schumachernek bocsánatot kellene kérnie, mert tegnap az eset után azzal vádolta riválisát, hogy meg akarta ölni őt.

schumacher_1998_spa

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?