Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda
Retro

F1-Archív: Kritizálják Max Verstappen leigazolását

Kimi Raikkönennel hosszabbít a Ferrari, Jenson Button nagyobb autókért kiált, a 16 éves Max Verstappent túl fiatalnak tartják az F1-hez - ezek történtek az elmúlt húsz évben a száguldó cirkuszban.

2018: A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko szerint kutatás+fejlesztésben egyetlen rivális sem érhet fel a Hondához. Az energitalos csapat korábban jelentette be, hogy 2019-től a japán motorgyártóval folytatja, amivel kapcsolatban a szakértő azt nyilatkozta, "a Honda sakurai központjával senki sem veheti fel a versenyt, ezt idővel önök is belátják".

2017: A Ferrari szerződést hosszabbított Kimi Raikkönennel. A finn teljesítménye az idei szezonban pozitív irányt vett, ezért az olaszok úgy döntöttek, egy évre aláírnak a 2007-es világbajnokkal.

2016: Verstappen elviseli a kritikákat, akárki is fogalmazza meg azokat. Ezt ő maga nyilatkozta, miután a Magyar Nagydíjon tanúsított aggresszív stílusával többeket magára haragított.

2016-verstappen-action

2015: Tizenegy versenyhétvégéből tizedszerre szerzett pole-pozíciót Lewis Hamilton, most Spában. A brit kényelmes, közel fél másodperces előnnyel zárt csapattársa, Nico Rosberg előtt. Őket a harmadik helyen tetemes, 1,3 másodperces lemaradással a williamses Valtteri Bottas követte.

2014: Jacques Villeneuve rossz véleménnyel Max Verstappen leigazolásáról. A Toro Rosso jövőre annak a mindössze 16 éves hollandnak ad lehetőséget az F1-ben, aki mögött egyetlen F3-as szezon áll. Az 1997-es világbajnok szerint ez azt mutatja, súlyos hiba van a jelenlegi szuperlicensz-rendszerrel.

2013: Sebastian Vettel örült volna, ha Kimi Raikkönennel csapattársakká válnak a Red Bullnál. Az energiaitalos csapat Mark Webber helyére keresi az utódot, de megrekedtek a tárgyalások a finnel, így az ülésre most a Toro Rossós Daniel Ricciardónak van a legjobb esélye.

2013-vettel-rai

2012: Bár van némi frusztrációja, Lewis Hamilton várhatóan marad a McLarennél - ezt maga az istálló főnöke nyilatkozta, aki szerint hiába van ellentét a brit és csapattársa, Fernando Alonso között, Hamilton mclarenes jövője szinte garantált.

2011: A Mercedes azt reméli, Spa egyenesei és gyors kanyarjai feküdni fognak az idei autónak, így Michael Schumacher stílusosan ünnepelheti F1-es debütálásának 20. évfordulóját.

2009: A McLarené lett az első rajtsor az Európai Nagydíjon Valenciában. Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen foglalta el az első két helyet, őket Rubens Barichello követte a Brawnnal. A bajnokságot vezető jenson Button csak az ötödik, a Ferrarinál sérült Felipe Massát helyettesítő Luca Badoer pedig az utolsó lett.

hamilton-2009-valencia-action

2008: Birtokba vette a valenciai utcai pályát az F1 mezőnye. Az új helyszínen az első szabadedzést meglepetésre a Toro Rosso újonca, Sebastian Vettel nyerte, a másodikon pedig a ferraris Kimi Raikkönen fölényeskedett.

2007: Raikkönen kész még több kockázatot vállalni a világbajnoki cím érdekében. A finn az utolsó hat futam előtt húsz ponttal van lemaradva az éllovas Hamilton mögött, de Fernando Alonso is előtte áll a tabellán.

2006: A Williamstől csábított el egy szakembert a Red Bull. Jim Wright marketingguru a Toro Rosso "szponzorfelelőse" lesz, közvetlenül Gerhard Bergerrel fog együtt dolgozni.

2005: A McLaren a földbe döngölné a mezőnyt a szezon hátralévő részében. Fernando Alonso jelenleg 24 pont előnnyel vezeti a bajnokságot Raikkönen előtt, de a finn csapata arra készül, hogy a maradék hat futamon sorra dupla futamgyőzelmet szerez, így mindkét vb-címet bebiztosítja.

2003: A Renault dominálta a Magyar Nagydíj pénteki napját. A francia csapat a második szabadedzésen és az első időmérőn is megszerezte az első helyet, a fiatal Fernando Alonso tündököl.

alonso-hungary-2003-portre

2002: Jenson Button nagyobb autókat szeretne. A brit szerint jelentős hátrányban vannak a 180 centiméteres és még annál is magasabb pilóták, akik  közül néhányan nemes egyszerűséggel be sem férnek egy F1-es autóba.

2001: A Közel-Kelet és Ázsia felé nyit a száguldó cirkusz, ezért Európa kevesebb versenyhelyszínt kap. Ezt az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone nyilatkozta, aki szerint az öreg kontinensnek a jövőben három pályával kevesebbel kell beérnie.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?