Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 13. szerda
Retro

F1-Archív: Lezárul Senna apasági tesztje

Nem fognak V8-as autók V6-osok ellen versenyezni, Senna apasági tesztje eredménnyel zárult, Schumacher nem tér vissza, a világbajnokok Montoya mellett állnak. Augusztus 11. hírei az elmúlt bő 20 évben.

2018: A McLaren egyelőre nem engedhet meg magának két fiatal versenyzőt. Zak Brown ügyvezető igazgató szerint először ehhez egy normális autó kell, utána lehet kockázatot vállalni két fiatal mélyvízbe dobásával.

2017: Chase Carey szerint sztenderdizált alkatrészeket kellene bevezetni. Az új tulajdonosi kör, a Liberty Media első embere elmondta, ezzel elő tudnák segíteni az izgalmasabb versenyeket, valamint meg is tudnának takarítani vele.

00117022_657

2016: Button még nem tudja, mihez kezd. Az angol elmondta, nyáron dönt arról, marad-e 2017-ben a McLarennél, illetve általában a Formula-1-ben, erre pedig a csapattól is időt kapott, amely pedig bejelentette, szeptemberig nem születik döntés arról, ki lesz Fernando Alonso csapattársa 2017-ben.

2015: A Williams büszke a kritikákra. Pat Symonds szerint jó az, hogy egyáltalán kritizálják a Williamst, ez ugyanis azt jelenti, hogy korábban jól teljesítettek. A kritikák alapja, hogy 2014-hez képest, amikor harmadikak lettek a konstruktőrök között, év végén pedig övék volt a második legjobb autó, most harminc ponttal kevesebbjük van, ráadásul a Ferrari visszaelőzte őket.

2014: Nem lesz új technikai igazgatója a Red Bullnak, miután a pozíciót jelenleg betöltő Adrian Newey háttérbe vonul a szezon végén, árulta el Christian Horner csapatfőnök. Szerinte nincs szükség rá, a felelősségeket az egyelőre Newey keze alatt dolgozó szakemberek között osztják szét.

2012: Az F1-es csapatok szövetsége elveti azt a lehetőséget, hogy 2014-ben a V8-as motorok együtt versenyezhessenek az új V6-os erőforrásokkal. A testület elnöke, Martin Whitmarsh szerint ez „nem lenne vonzó” a sport számára.

2011: Jacques Villeneuve, az 1997-es világbajnok kritizál: ezúttal Kimi Raikkönent. Az idejét jelenleg ralizással töltő finn 2007-es címszerzése szerinte nem volt megérdemelt, a versenyzőnek szerencséje volt.

2010: Austin nem aprózza el. A texasi versenypálya 2012-ben csatlakozik a világbajnoksághoz, de a projekt főnöke arról beszél, 40 évre terveznek a Formula-1-ben.

2009: Michael Schumacher nem tér vissza a Ferrarihoz, mivel egy korábbi motorbalesetben szerzett nyaksérülése miatt nem elég fitt az F1-ben versenyzéshez. Egyúttal a csapat bejelentette, a tesztpilóta Luca Badoer érkezik Felipe Massa helyére.

2007: Csapatot vásárolna Bernie Ecclestone. A Formula-1 első embere korábban a Brabham istállót vezette, most azonban másféle gárdára fáj a foga: az Arsenal labdarúgóklubra. Kikötése is lenne: beleszólás a focicsapat ügyeibe.

2005: Új ötlet a kvalifikációs formátum megváltoztatására, ezúttal a versenyzőktől. A pilóták maradnának a rendszernél, melyben alacsony üzemanyagszinttel futhatnak üres pályán gyorskört – azzal a változtatással, hogy ha akarnak, második mért körrel is próbálkozhatnak. Az FIA a csapatvezetők elé küldte a koncepciót szavazásra.

2004: Feladta álmát az IndyCarban, korábban pedig CART-ban versenyző Dario Franchitti, aki hiába szerepel 1997 óta az Egyesült Államokban, rendszeresen hangoztatta, csatlakozna a Formula-1-hez. Most arról nyilatkozott, az ő ideje valószínűleg már négy-öt éve lejárt. Franchitti 2000-ben tesztelt a Jaguarnál, nevét a csapat ülésével kapcsolatban emlegették.

2003: Ki lesz a világbajnok év végén? A korábbi ferraris, Jean Alesi Michael Schumacher pártján áll, három világbajnok, Jackie Stewart, Niki Lauda és Emerson Fittipaldi azonban Juan Pablo Montoyát támogatják.

2000: Negatív eredménnyel zárult Ayrton Senna apasági DNS-tesztje. Négy különböző laboratóriumban folytattak vizsgálatot, hogy megállapítsák, egy hatéves kislány az 1994-ben elhunyt világbajnok gyermeke-e.

1999: Irvine mehet, Schumacher visszajöhet. A lábtörést szenvedő német pilóta az Olasz Nagydíjon tervez újra versenyezni, Eddie Irvine viszont kijelentette, nem marad a Ferrarinál jövőre, ha Schumacher ismét első számú lesz.

1998: Meghökkentő számok a gumiháború időszakából: a Bridgestone, amely új, szélesebb abronccsal készül a Hungaroringre, 1830 gumit szállít el a verseny helyszínére hat csapata számára. Azaz 150 darab jut minden versenyzőre.

1997: A Magyar Nagydíj győzelmét csak a verseny legvégén elveszítő Damon Hill nem hiszi, hogy az Arrows csapattal képes lesz hasonló szereplésre Spában.

1996: Jacques Villeneuve (Williams) nyert a Magyar Nagydíjon, mindössze 0,771 másodperc különbséggel csapattársa, Damon Hill előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?